نخست وزیر سنگاپور در پی انتشار برخی گزارش ها مبنی براحتمال دیدار دوجانبه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی در سنگاپور، اعلام کرد: تاکنون درخواست رسمی برای این دیدار به این کشور جنوب شرق آسیا ارائه نشده است.
کد خبر: ۵۹۷۵۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶ 28 April 2018

به گزارش تابناک : 'لی هسین لونگ' روز شنبه درحاشیه سی و دومین اجلاس سران اتحادیه جنوب شرق آسیا در این کشور در گفت و گو با رسانه های منطقه گفت: ما نیز این گزارش را در رسانه ها دیدیم و سنگاپور دعوتنامه یا درخواست رسمی از هیچ یک از طرفین دراین خصوص نداشته است.
وی افزود: احتمال دارد در مورد این موضوع رهبران دو کره و آمریکا به توافقی دست یافته باشند اما در مورد اجرایی شدن آن تردید وجود دارد.
یک رسانه کره جنوبی روز گذشته گزارش داد که احتمالا سنگاپور یا مغولستان به عنوان محل دیدار رهبران آمریکا و کره شمالی انتخاب شده اند.
طبق این گزارش تایلند نیز برای میزبانی این دیدار اعلام آمادگی کرده است.
رهبران دو کره در دیدار تاریخی روز گذشته خود در مورد «خلع سلاح کامل شبه جزیره کره» به توافق رسیده و موافقت کردند «توافق متارکه جنگ به معاهده صلح تبدیل شود و هر اقدام خصمانه علیه یکدیگر را از این به بعد خاتمه دهند.
نخست وزیر سنگاپور گفت: دیدار رهبران دوکره و دیدار ترامپ و رهبر کره شمالی رویداد خوبی است اما سوال اینجاست که این مسائل چگونه باید به پیش رود.
رئیس 'آسه آن' گفت: ارزیابی اتحادیه از رخدادهای روزهای گذشته در مورد شبه جزیره کره مثبت است ، اما همچنان بسیاری از مسائل دراین منطقه وجود دارد که باید راه حلی برای آنها یافت.
وی افزود: این مسئله ای است که ریشه تاریخی طولانی دارد و یک دوره از تنش و بی اعتمادی در ادوار طولانی مدت ایجاد شده است. علاوه بر این یک نگرانی بسیار عمیق از هر طرف وجود دارد که ممکن است از سوی طرف دیگر این اقدام مناسب به نظر نرسد، که برای غلبه برآن باید اولین گام را برداشت اما گام اول برای بسیاری چیزهاست و مراحل بعدی آسان نخواهد بود.
وی گفت: علاوه بر اعتماد، باید تصمیماتی نیز اتخاذ شود و تعهدات مرتبط با آن نیز اجرا شود و منافع همه طرف ها ممکن است با هم هماهنگ نباشد.
نخست وزیر سنگاپور با اشاره به دیدار رهبران دو کره گفت: این یک گام مثبت بوده و بهتر از شلیک موشک ها و آزمایش کردن بمب هاست. اما ما فقط می توانیم منتظر مانده و برای بهترین نتایج امیدوار باشیم.
رئیس آسه آن تاکید کرد: این اتحادیه صرفا می تواند از قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل پیروی کند و به عنوان بخشی از جامعه بین الملل تحریم های این سازمان را اجرا کند.
'هسین لونگ' بدون ذکر نام کره شمالی گفت: این اتحادیه می تواند با تصمیمات جامعه بین الملل همصدایی کرده تا فشارهای اخلاقی را دراین زمینه افزایش دهد اما اهرم های 'آسه آن' دراین خصوص محدود هستند.
رئیس آسه آن تاکید کرد : نخستین موضوعی که باید آن را درک کنیم 'واقعیت' مسائل است.
وزیران خارجه اتحادیه جنوب شرق آسیا نیز صبح امروز با انتشار بیانیه ای از دیدار روز جمعه رهبران دو کره استقبال کردند.

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار