معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این دانشگاه از طریق تعامل با دستگاههای مختلف به دنبال محدود کردن تبلیغ مواد غذایی کم ارزش و آسیب رسان از جمله سوسیس، کالباس، چیپس، پفک و نظایر آن است.
کد خبر: ۵۹۷۶۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۹ 28 April 2018

به گزارش تابناک : دکتر عباس اخگری روز شنبه افزود: از طریق رایزنی با دستگاههای مختلف از جمله شهرداری و صدا و سیما و با اطلاع رسانی عمومی در زمینه ارزش غذایی برخی اقلام خوراکی کم ارزش نیز که از این اداره مجوز گرفته اند، می توان برای تبلیغات شهری و محیطی یا تلویزیونی آنها محدودیتهایی ایجاد نمود.
وی اظهار کرد: هم اکنون با برخی دستگاههای اجرایی استان از جمله اداره کل استاندارد و شهرداری مشهد تعاملات مناسبی صورت گرفته و به زودی پیشنهاداتی در کمیسیون سلامت و امنیت غذایی استان مطرح و تدابیری در این زمینه اتخاذ می شود.
وی با اشاره به الصاق برچسب سلامت کالا بر روی برخی محصولات غذایی گفت: باید در باره این برچسب و بهره گیری مردم از اطلاعات آن که نشانگر میزان نمک، چربی و اسید چرب ترانس است، اطلاع رسانی بیشتری انجام شود زیرا این اقدام به کاهش مصرف مواد غذایی کم ارزش و آسیب رسان کمک می کند.
اخگری افزود: تبلیغ کالاهای آسیب رسان به سلامت یا کالاهای غیر مجاز در فضای مجازی یکی ازمهمترین مشکلات است که در قالب تبلیغ لوازم آرایشی، بهداشتی، کالای پزشکی و مواد غذایی نمود بیشتری دارد.
وی اظهار کرد: برای برخورد با اینگونه تبلیغات باید با پلیس فتا همکاری هایی صورت گیرد.
وی سلامت مردم را خط قرمز دانشگاه علوم پزشکی عنوان کرد و گفت: برخی کالاها که ارتباط مستقیم با سلامت جامعه دارند به صورت غیرقانونی تهیه شده و قاچاق می باشند که هیچگونه نظارت بهداشتی بر روی آنها انجام نشده است. 
معاونت نظارت بر غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر فعالیت و تولیدات بیش از 800 واحد تولیدی صنایع غذایی در استان خراسان رضوی نظارت دارد.

 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار