امام جمعه شهرکرد
تابناک چهارمحال وبختیاری- نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: ایجاد یک وزارتخانه مجزا ویژه جوانان امری بجاست چرا که مشکلات اشتغال و پرورش جوانان را می تواند پیگیری کند.
کد خبر: ۵۹۸۰۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳ 29 April 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- حجت الاسلام و المسلمین محمد علی نکونام در دیدار جمعی از جوانان استان به مناسبت روز جوان، با تبریک یازده شعبان سالروز میلاد با سعادت حضرت علی اکبر(ع)، گفت: متاسفانه به جایگاهی که باید در عرصه جوانان دست یابیم تاکنون دست نیافته ایم.
وی تصریح کرد:این تجربه به خوبی به اثبات رسیده است که هر کجا کار به دست جوانان سپرده شده، کشور در همه امور پیروز شده است و این جوانان به خوبی در عرصه هسته ای، علمی و رشته های مختلف مطرح شده اند.
نماینده ولی فقیه در استان اضافه کرد: در مساله ورزش، نیز جوانان به افتخارات بزرگی دست یافته اند و در عرصه های هنر استعدادهای وافر وجود دارد و این امر غیرقابل انکار است مگر کسی که سرش را زیر برف کرده باشد و نتواند واقعیت ها و حقایق جامعه را ببیند و منکر آن شود.
حجت الاسلام و المسلمین نکونام در ادامه اظهار کرد: اکنون یکی از مشکلات بزرگ کشور این است که منافع جامعه و کلان، کمتر دیده می شود و به طور معمول منافع محدود ، گروهی و صنفی و سیاسی دیده می شود و اینها بر منافع کلان ترجیح داده می شوند و با کمال تاسف این امر به عنوان یک گره و سدی در جلوی حرکت کشور شده است.
نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: رهبر انقلاب در عرصه هایی مانند نظامی، دفاعی و عرصه های علمی و عرصه هایی که کار دست ایشان بود اموری را به جوانان سپردند و اکنون نتیجه آن را می بینیم ولی متاسفانه بعضی ها بواقع جوانگرایی را باور ندارند.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به این که متاسفانه در دولت های مختلف جوانان در حاشیه بوده اند، ادامه داد: زمانی سازمان امور جوانان در دل یک مجوعه های دیگری شکل گرفت و الان هم در دل مجموعه ای به نام وزارت ورزش و جوانان ، که متاسفانه آنچه که به عنوان امر ضروری و مهم جوان باید دیده بشود کمتر دیده می شود و با وجود همه تلاش ها و جلسات متعدد، ولی هنگامی که نگاه و سیاست در برنامه ریزی نباشد تصمیمات دیر به ثمر می رسد.
نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: وقتی انسان متعهد تربیت شد و مسوولیت قبول کرد هرگز خودش و زیرمجموعه اش را نمی فروشد و هیچ چیز را قربانی نمی کند و وظائف خدایی، ایمانی و دینی، اقتصاد خدا پسند، کار خدا پسند، تقوای خدا پسند و ساختن جامعه خدا پسند نگاه اصل برای اوست.
مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به اینکه فراهم اوردن شرایط ازدواج جوانان از مهمترین اهداف در این استان است، بیان کرد: راه اندازی سازمان های مردم نهاد در بخش ازدواج آسان از مهمترین اقدامات در این بخش به شمار می رود.
حمید کریمی تاکید کرد: ترویج فرهنگ ازدواج آسان در چهارمحال و بختیاری ضروری است.
وی اظهار داشت: بهره گیری از ظرفیت های خیران در بخش جوانان در سطح استان ضروری است.
مدیر کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری بیان کرد: تقویت سازمان های مردم نهاد نقش مهمی در حل مشکلات قشر جوان در این استان دارد.
حدود 26درصد جمعیت 970هزار نفری این استان را جوانان تشکیل می دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار