رئیس شورای شهر همدان گفت: شهرداری همدان امسال ۲۶ میلیارد تومان برای پاکسازی سطح شهر اختصاص داده است.
کد خبر: ۵۹۸۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 30 April 2018
رئیس شورای شهر همدان گفت: شهرداری همدان امسال ۲۶ میلیارد تومان برای پاکسازی سطح شهر اختصاص داده است.

به گزارش تسنیم، ابراهیم مولوی در مراسم رونمایی از ماشین آلات جدید مدیریت پسماند شهرداری و تقدیر از برگزیدگان مسابقه بزرگ دانش‌آموزی اظهار داشت: شرایط اقلیمی و جغرافیایی کشور و خشکسالی که متاسفانه طی چند سال گذشته به چالشی جدی در کشور تبدیل شده است می‌طلبد همگی ما در پاسداشت و حفظ و حراست محیط زیست و به خصوص صرفه‌جویی در مصرف منابع آبی بیش از گذشته کوشا باشیم.

وی با اشاره به رویداد همدان ۲۰۱۸ افزود: در شهر زیبای تبریز بحث پایتخت گردشگری کشور‌های جهان اسلام توسط ریاست جمهوری افتتاح شد و تمام تلاش ما بر این مبنا است که پایتخت گردشگری کشور‌های آسیایی را در همدان به بهترین شکل میزبان باشیم.

مولوی خصلت میزبانی را از ویژگی‌های همدانی‌ها برشمرد و گفت: از همه شهروندان همدانی تقاضا می‌کنم محیط، فضا، سیما و منظر شهر را به صورتی آماده کنیم که لایق و شایسته استقبال از میهمانان باشد و بتواند میهمان‌نوازی مردم همدان را به منصه ظهور برساند.

امسال شهرداری همدان ۲۶ میلیاردتومان برای پاکسازی سطح شهر اختصاص داده است

سرپرست مدیریت پسماند شهرداری همدان از هزینه ۲۶ میلیارد تومانی برای جمع‌آوری، حمل و دفن پسماند و پاکسازی سطح شهر خبر داد و گفت: هر شهروند همدانی روزانه ۷۶۰ گرم زباله تولید می‌کند.

حسین سیبی ضمن تبریک روز جوان و اعیاد شعبانیه اظهار داشت: در شهر همدان روزانه ۴۲۰ تن زباله تولید می‌شود که از این میزان سهم هر شهروند همدانی روزانه ۷۶۰ گرم زباله می‌باشد.

وی افزود: در سال ۹۷ مقرر شده که شهرداری همدان هزینه‌ای معادل ۲۶ میلیارد تومان برای جمع‌آوری، حمل و دفن پسماند و پاکسازی شهر هزینه کند.

سرپرست سازمان پسماند شهرداری گفت: در جهت کاهش تولید زباله‌های شهر همدان و تفکیک پسماند از مبداء و حفظ محیط زیست، موضوع آموزش شهروندی در نیمه دوم سال ۱۳۹۶ در دستور کار قرار گرفت و بیش از ۶۰ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در ۳۲۰ مدرسه شهر همدان توسط آموزش‌گران مجرب مهارت‌های لازم را آموختند.

وی عنوان کرد: مسابقه‌ای درخصوص مدیریت پسماند برگزار شد که نزدیک به ۳ هزار اثر از دانش‌آموزان به دبیر‌خانه جشنواره ارسال شد که امشب از ۷۵ اثز برگزیده و مدیران مدارسی که دارای آثار برتر هستند در این مراسم تقدیر و قدردانی می‌شود.

سیبی با اشاره به اینکه در راستای تفکیک پسماند‌های شهر همدان، تعداد ۱۲ دستگاه کانکس برای جمع‌آوری پسماند‌های خشک و ترویج فرهنگ جداسازی پسماند در سطح شهر فعال است گفت: در طرح استقبال از بهار ۹۷ برای تشویق شهروندان به تفکیک و جداسازی پسماند علاوه بر توزیع مواد شوینده، برگه‌های قرعه‌کشی به ارزش تقریبی ۴۰ میلیون تومان نیز توزیع گردید که امروز از ۱۲ نفر از برندگان این طرح تقدیر می‌شود.

وی تصریح کرد: در راستای تکالیف سازمانی، اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان را سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان برای خرید ۱۷ دستگاه ماشین‌آلات و ۱۲۰۰ باکس جمع‌آوری پسماند را برای ارائه خدمات بهتر به شهروندان اختصاص داده است.

حق شهروندان بهرمندی از شهری زیبا، پاکیزه و به دور از آلودگی است

رئیس کمیسون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان با بیان اینکه الگو‌سازی شایسته و صحیح در مدارس تضمین آینده است، اظهار داشت: از سازمان مدیریت پسماند شهرداری تشکر می‌کنم، چرا که این سازمان تفکیک زباله را از مبداء آغاز کرد و سپس در مدارس فرهنگ‌سازی و الگو سازی صحیح را دنبال کرد.

رضوان سلماسی با بیان اینکه به عنوان یک دغدغه حق تمامی شهروندان است که شهری زیبا، پاکیزه و به دور از آلودگی بهره‌مند باشند افزود: آینده ما بسته به محیط زیست است و همه باید در کنار یکدیگر سعی در دوستی و اخوت بیشتری با محیط زیست داشته باشیم و اگر هر فردی بتواند کیسه پلاستیک زباله کمتری هم مصرف کند به محیط زیست خدمت بزرگی کرده است.

وی با بیان اینکه از آموزش و پرورش و شهرداری که در راستای ارتقا فرهنگ آشتی با محیط زیست کار‌های مثبتی را انجام داده‌اند تشکر می‌کنم و ابراز کرد: همه باید در کنار یکدیگر در نقش سفیر محیط زیست ظاهر شویم و اگر آب و خاک مملکت را دوست داریم باید برای استفاده بهینه و تخریب کمتر این فضا دست در دست یکدیگر دهیم.

رئیس کمیسیون خدمات شهری نیز ضمن تبریک سالروز تاسیس شورا‌ها گفت: شورا‌ها تکمیل کننده حرکت نظام جمهوری اسلامی در یک نظام دینی مردم سالارانه است.

کامران گردان اظهار داشت: با توجه به اقتصادی شدن شهر‌ها و بالا رفتن سطح معیشت، گرایش به شهرنشینی نزد مردم افزایش یافته است و کار‌هایی که در چرخه اقتصادی امروز وارد شده بحث پسماند نسبت به گذشته بیشتر شده و این باعث آسیب به محیط زیست و زیر ساخت‌ها شده است.

وی با بیان اینکه روزانه ۴۲۰ تن زباله در همدان دفن می‌شود تصریح کرد: با دفن روزانه این حجم وسیع از زباله در همدان شیر‌آبه زباله‌ها آسیب‌های جبران ناپذیری به محیط زیست وارد می‌کند.
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار