منابع رسانه‌ای غربی از دیدار وزیر خارجه آمریکا با ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی خبر دادند؛ دیداری که گفته می‌شود 10 دقیقه به طول انجامید.
کد خبر: ۵۹۸۲۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶ 29 April 2018

به گزارش تابناک : طبق گزارش رسانه‌ها، وزیر خارجه جدید آمریکا در ادامه دیدارهایش با مقامات سعودی، با پادشاه عربستان سعودی دیدار کرد.

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا پس از نشست اخیر وزرای خارجه عضو ناتو در بروکسل، روز شنبه (دیروز) وارد عربستان سعودی شد تا با مقامات این کشور دیدار کند.

پامپئو در بدو ورود با استقبال وزیر خارجه عربستان سعودی در فرودگاه مواجه شد و دو طرف دیدار دوجانبه‌ایس هم ترتیب دادند.

حالا امروز شنبه، خبرنگار حوزه مسائل دیپلماتیک در خبرگزاری فرانسه از دیدار پامپئو با ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی در یکی از کاخ‌های او خبر داد.

بنا بر گزارش «دِیو کلارک»، پامپئو و ملک سلمان یک دیدار ۱۰ دقیقه‌ای ترتیب دادند و قبل از صحبت دو طرف، از رسانه‌ها و خبرنگاران خواسته شد که محل دیدار وزیر خارجه آمریکا و شاه سعودی را ترک کنند.

به گفته او، مقام‌های آمریکایی پیش از انجام این دیدار گفته بودند که واشنگتن خواستار پایان یافتن بحران این کشور با قطر و همچنین اختصاص پول و نیروی نظامی توسط عربستان سعودی برای ماموریت پسا داعش در شمال سوریه است.

تا لحظه تنظیم این خبر (۱۳:۵۵ به وقت تهران)، رسانه‌های سعودی هنوز خبری درباره دیدار دوجانبه وزیر خارجه آمریکا با ملک سلمان مخابره نکرده‌اند.

 

 

منبع : فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار