مدیرکل آموزش ‌و پرورش استان قم از اجرای طرح آموزش امداد و نجات هلال‌احمر در ۱۱۰ مدرسه استان خبر داد.
کد خبر: ۵۹۸۲۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲ 29 April 2018

به گزارش تابناک قم، حمیدرضا شیخ‌الاسلام پیش از ظهر امروز در جلسه افتتاحیه ششمین دوره المپیاد آماده استانی طرح دادرس، که در سایت امدادی هلال‌احمر استان قم برگزار شد، با اشاره به 110 مدرسه تحت آموزش‌های هلال‌احمر استان قم اظهار داشت: هدف از آموزش‌های امدادی در مدارس، آمادگی کامل دانش‌آموزان در روزهای سخت و حساس بوده که این موضوع به کاهش تلفات حوادث طبیعی کمک شایانی می‌کند.

وی با اشاره به مفهوم توسعه افزود: شاخص توسعه شاخه‌های متعددی داشته و در کنار آموزش‌های علمی در مدارس، دانش‌آموزان باید در بسیاری از موارد دیگر همچون بحث امداد و نجات تخصص لازم را کسب نمایند.

مدیرکل آموزش ‌و پرورش استان قم موفقیت‌های کسب‌شده در زمینهٔ کسب تخصص برای دانش‌آموزان را نتیجه نگاه جمهوری اسلامی به این موارد دانست و عنوان گفت: امروزه تلاش برای افزایش تخصص امدادی در بین دانش‌آموزان بیشتر شده و دانش‌آموز 13 ساله استان قم به توانایی نجات جان یک فرد دست‌یافته است.

شیخ‌الاسلام با تاکید بر کسب آموزش‌های امدادی در دوره‌های آموزش در مدارس عنوان کرد: امروزه در فرایند تعلیم و تربیت، دانش‌آموزان از سن 7 تا 18 سال در فرایند آموزشی مدارس قرار می‌گیرند و تخصص‌های لازم را کسب می‌کنند که باید این تخصص‌ها در جهت کاربردی بودن در جامعه آموزش داده شوند.

وی با اشاره به فراگیری آموزش‌های عمومی در پایان دوره متوسطه ابراز کرد: در کنار فراگیری این آموزش‌ها، لازم بوده آموزش‌های خاص و موردنیاز جامعه نیز تدریس شود تا دانش‌آموزان و نیروی انسانی کشور با دست‌پر در جامعه حضور یابند.

مدیرکل آموزش ‌و پرورش استان قم تصریح کرد: اگر دانش‌آموزان در کلاس‌های آموزشی خاص شرکت می‌کنند، باید نگاه عمیقی نسبت به حرفه خود داشته و با جدیت به فعالیت بپردازند، چراکه دانش‌آموزان بهترین دوران زندگی خود را در کلاس‌ها می‌گذرانند و باید از این فرصت برای آموزش بهتر استفاده کنند.

شیخ‌الاسلام با اشاره به آموزش‌های ویژه هلال‌احمر و کارکرد آن‌ها در زندگی، خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان باید در این جلسات آموزشی توانمندی خود را بالا ببرند و در مواقع بحران وجود آن‌ها ضروری باشد و با متانت و توانایی‌های خود، با آرامش کامل بهترین تصمیم ممکن را بگیرند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار