رئیس هیات بوکس خراسان رضوی گفت: رتبه بوکس این استان با قهرمانی در مسابقات منطقه سه کشور طی سال گذشته و 16 پله صعود از 28 به 12 ارتقا یافت.
کد خبر: ۵۹۸۲۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶ 29 April 2018

به گزارش تابناک : حسین صاحبی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: شناسایی و جمع آوری اطلاعات ورزشکاران فعال در رشته بوکس از جمله برنامه های این هیات در دوره جدید است و تاکنون 145 بوکسور در استان سازماندهی شده اند. 
وی با بیان اینکه دیدگاه آسیب زا و خشن بودن بوکس باعث کم رغبتی و جلوگیری خانواده ها از حضور فرزندانشان در این رشته شده است اظهار کرد: این رشته ورزشی از نظر آسیب زایی در رتبه چهاردهم است.
وی گفت: توسعه ورزش بوکس در این استان از جمله برنامه های این هیات است و به همین منظور با مسئولان شهرهای فریمان و تربت جام به منظور ساخت خانه بوکس مذاکراتی انجام شده و در سرخس نیز سپاه پاسداران یک فضا را در اختیار ورزشکاران این رشته قرار داده است.
صاحبی با بیان اینکه موفقیت ورزشکاران نیازمند بستر سازی و فضای مناسب است افزود: با توجه به جمعیت شهر مشهد و علاقه مندان به این رشته ورزشی، یک رینگ بوکس کفایت نمی کند و صحبتهایی با آستان قدس رضوی و شهرداری به منظور شناسایی فضای ورزشی برای احداث 2 سالن جدید انجام داده ایم.
وی اظهار کرد: کمیته هایی را در بخش فنی و استعدادیابی مشخص کرده ایم و کلاسهای مختلف برای مربیان و داوران در زمینه آشنایی با جدیدترین قوانین و نحوه امتیاز دهی برگزار خواهیم کرد تا اعمال امتیازها در مسابقات به یک صورت انجام شود و حق هیچ ورزشکاری ضایع نگردد.
وی گفت: برگزاری رقابتهای دوستانه با ورزشکاران کشورهای همجوار، میزبانی رقابتهای کشوری بوکس و آماده کردن شرایط برای حضور بانوان در این رشته ورزشی از جمله برنامه هایی است که با کمک فدراسیون دنبال می شود. 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار