نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در ادامه این نشست با اشاره به اینکه سران قاچاقچی و مفاسد اقتصادی کشور ۳۱ تن هستند، گفت: اگر نظارت مجلس عملی شود، فساد اقتصادی در کشور برچیده می‌شود، اما متاسفانه در این بین عده‌ای سکوت کرده اند.
کد خبر: ۵۹۸۴۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۴ 01 May 2018
نائب رئیس کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه مدیریت یکپارچه شهری که ۶ سال از زمان آماده بودن آن سپری شده است، به زودی تعیین تکلیف و اجرایی می‌شود.

به گزارش ایرنا، امیر خجسته، در جمع اعضای شورای اسلامی شهر همدان اظهار کرد: مجلس مصمم به تعیین تکلیف لایحه مدیریت یکپارچه شهری است و در آینده‌ای نزدیک این لایحه به اجرا گذاشته می‌شود.

وی اضافه کرد: این لایحه منجر به نجات مدیریتی شهری می‌شود و معتقدیم همانطور که مجلس ملی شکل گرفته، باید مجلس شورا‌های اسلامی شهر نیز تشکیل و اجرایی شود.

نائب رئیس کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس اظهار کرد: اجرایی نشدن این لایحه باعث شده تا شورا قدرت لازم را نداشته و نتواند در مدیریت شهری به خوبی نقش آفرینی کند.

خجسته با بیان اینکه اجرا شدن این لایحه نباید بیش از این طولانی شود، افزود: پیش از نوروز امسال این موضوع را به وزیر کشور اعلام کردیم و اگر دولت این لایحه را ارایه ندهد، مجلس وارد عمل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این لایحه ۱۵۱ ماده پیش بینی شده و مجلس برای عملی شدن آن ورود جدی پیدا کرده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: شرایط فعلی در مدیریت شهر‌ها بحرانی است چراکه ارگان‌های خدمات دهی همانند آب و برق شخصی عمل می‌کنند.

 بررسی درآمد پایدار شهرداری‌ها از سوی مجلس

وی گفت: کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور در حال بررسی و تعریف مناسب برای ایجاد درآمد پایدار شهرداری‌ها است.

خجسته افزود: باید بپذیریم که در شرایط فعلی شهرداری‌ها توان و درآمد خوبی ندارند به ویژه اینکه شهرداری‌های کوچک از وضعیت خوبی برخوردار نیستند.

وی یادآور شد: در کمیسیون شورا‌ها وضعیت عمرانی، بودجه و درآمد پایدار شهرداری بررسی می‌شود و گزارش آن نیز برای تعیین تکلیف به مجلس ارایه خواهد شد.

خجسته با تاکید بر حضور نمایندگان مجلس در نشست شورا‌ها خاطرنشان کرد: مردم مشتاق هستند تا نمایندگان مجلس در شورا‌ها حضور یابند.


 شناسایی ۳۱ سرکرده مفاسد اقتصادی

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در ادامه این نشست با اشاره به اینکه سران قاچاقچی و مفاسد اقتصادی کشور ۳۱ تن هستند، گفت: اگر نظارت مجلس عملی شود، فساد اقتصادی در کشور برچیده می‌شود، اما متاسفانه در این بین عده‌ای سکوت کرده اند.

وی با انتقاد از روند قاچاق کالا، تاکید کرد: در این ارتباط نظارت مجلس کجا رفته است و بار‌ها این موضوع را به رئیس مجلس گفته ام که اگر نظارت صورت بگیرد، مفاسد اقتصادی جمع می‌شوند.

خجسته با تاکید بر توجه جدی به استفاده از کالا‌های داخلی و تحقق نامگذاری امسال، خاطرنشان کرد: دوای درد کشور توجه به تولید داخلی است و در عمل و باید بپذیریم که این مهم بدون مبارزه با قاچاق عملی نمی‌شود.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار