رئیس جمهور در جلسات مجمع تشخیص شرکت نمی‌کند و دلیل این غیبت‌های طولانی معلوم نیست.
کد خبر: ۵۹۸۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۱ 30 April 2018

به گزارش تابناک : روزنامه آفتاب یزد در یکی از تیتر‌های اصلی خود، با سوال برانگیز خواندن غیبت روحانی در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام، دلایل احتمالی عدم حضور او را بررسی می‌کند. آفتاب یزد این رفتار روحانی را شبیه رفتار احمدی‌نژاد می‌داند: «با غیبت‌های حسن روحانی، این سوال پیش می‌آید که چرا رئیس تدبیر و امید نیز گام بر همان مسیری گذاشته که همتای او در دولت دهم برداشت؟»

این روزنامه در ادامه می‌نویسد: «در اواخر سال ۹۶ بود که خبری مبنی بر این موضوع که برخی مسئولان تا زمان حضور احمدی‌نژاد در جلسات مجمع حضور پیدا نمی‌کنند، مطرح شد. اما حضور شخص علی لاریجانی رئیس مجلس در جلسه روز گذشته مجمع، این گمانه زنی را منتفی می‌کند. نکته دیگری که نشان می‌دهد دلیل غیبت‌های حسن روحانی در مجمع را نمی‌شود به حساب احمدی‌نژاد نوشت، رفتار مشابه رئیس جمهور طی سال‌های متوالی گذشته است؛ رفتاری که خیلی قبل‌تر از شروع اقدامات ماجراجویانه احمدی‌نژاد و تقابل او با سران قوا روی می‌داد.»

مشغله کاری بهانه‌ای بود که سال ۹۴ نوبخت برای این غیبت آورد و آفتاب یزد در مورد آن می‌نویسد: «توجیه مشغله کاری برای غیبت رئیس جمهور، خود یک کم‌توجهی به مجمع تشخیص است! مگر در جایی که همه سران قوا و شخصیت‌های تراز اول سیاسی مذهبی کشور هستند، می‌توان به بهانه اشتغال بسیار آنجا نرفت و آن را مهم نپنداشت؟»

قهر به علت اختلاف بر سر برنامه توسعه گمانه زنی دیگر علت غیبت روحانی است. خصوصاً که او سابقه چنین قهری را دارد: «در سابقه چنین رفتاری می‌توان به زمانی که وی به دلیل تصمیم‌گیری مجمع در «حل معضل شرایط عزل رئیس کل بانک مرکزی» به مدت حدوداً سه ماه از شرکت در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام خودداری کرد نیز اشاره داشت»؛ و دلیل آخر را آفتاب یزد مطالبه ریاست بر مجمع با توجه به توئیت آشنا می‌داند: «آشنا در این توئیت تلویحا اشاره کرد که قانون می‌گوید روسای جمهور، ریاست مجمع را هم داشته باشند... یعنی حضور روحانی در آن مجمع نیز به خاطر رفاقت با هاشمی‌بوده است و حالا بعد از فوت آیت‌الله هاشمی بد نیست مثل دور اول و دوم، رئیس جمهور ریاست مجمع را هم برعهده داشته باشد.» و در نهایت این غیبت‌ها را اشتباه می‌داند: «غیبت‌هایی که تداعی کننده غیبت‌های احمدی‌نژاد - در دوره ریاست جمهوری- است؛ غیبت‌هایی که قرار نیست دردی از درد‌ها دوا کند.»

 

 

 

منبع : دانشجو 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار