44 نفر از برگزیدگان ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان با هدف آشنایی با ظرفیت‌های علمی مشهد و در راستای دیپلماسی علمی به همت جهاددانشگاهی خراسان رضوی از دانشگاه فردوسی مشهد بازدید کردند.
کد خبر: ۵۹۹۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳ 01 May 2018

به گزارش تابناک : 44 نفر از دانشجویان مسلمان برگزیده در ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن به منظور آشنایی با ظرفیت‌ها، مفاخر و منابع علمی دانشگاه فردوسی مشهد به همت جهاددانشگاهی خراسان رضوی از موزه دانشگاه فردوسی،  کتابخانه و مرکز اطلاع رسانی و اداره دانشجویان بین‌المللی و مزار شهدای گمنام این دانشگاه بازدید کردند. 

مهندس علیرضا حاتمی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان رضوی در حاشیه بازدید دانشجویان مسلمان برتر در ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن، با اعلام اینکه این مسابقات طی چهار روز به میزبانی جهاددانشگاهی خراسان رضوی در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به علاقه این دانشجویان به مسائل علمی و پژوهشی و به منظور معرفی ظرفیت‌های علمی ایران به آنان در راستای جذب دانشجوی خارجی و دیپلماسی علمی تصمیم گرفته شد که۴۴ نفر از برگزیدگان در رشته‌های حفظ و قرائت ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن از دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان بزرگترین مرکز علمی شرق کشور بازدید کنند.

دکتر زینب، موذن زاده، رئیس اداره دانشجویان بین‌المللی دانشگاه فردوسی مشهد نیز در نشست با دانشجویان مسلمان برتر در ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن تصریح کرد: دانشگاه فردوسی یکی از بزرگترین دانشگاه‌های ایران و دومین دانشگاه بین‌المللی کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از 24 کشور دنیا در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری و فوق دکترا در دانشگاه فردوسی تحصیل می‌کنند، ادامه داد: حدود 1400 دانشجو در این دانشگاه تحصیل می‌کنند که برخی از این دانشجویان تنها زبان فارسی می‌آموزند.

رئیس اداره دانشجویان بین‌المللی دانشگاه فردوسی مشهد با بیان اینکه ما از پذیرش دانشجو از کشورهای مختلف در دانشگاه استقبال می کنیم، تاکید کرد: پذیرش دانشجوی در این دانشگاه به صورت بورسیه  و شهریه‌ای است. بیشترین تعداد دانشجویان ما شهریه‌پرداز هستند.

موذن زاده گفت: ما امکانات فرهنگی، رفاهی، تفریحی و ورزشی مطلوبی را برای دانشجویان خارجی در نظر گرفته‌ایم.

دکتر زهره عباسی، رئیس مرکز اطلاع رسانی و کتابخانه دانشگاه فردوسی مشهد در حاشیه بازدید دانشجویان مسلمان برتر مسابقات بین‌المللی قرآن از این مرکز، عنوان کرد: برای ما باعث افتخار است که در خدمت قاریان بین المللی قرآن باشیم.

وی با اشاره به اینکه کتابخانه مرکزی دانشگاه فردوسی، یکی بزرگترین کتابخانه های ایران است، افزود: 350 هزارکتاب به زبان‌های مختلف فارسی، عربی، آلمانی، انگلیسی و فرانسوی در این کتابخانه ارائه شده است.

رئیس مرکز اطلاع رسانی و کتابخانه دانشگاه فردوسی مشهد با اعلام اینکه 30 هزار عضو فعال از خدمات این کتابخانه بهره‌مند می‌شوند، اضافه کرد: 22 هزار پایان نامه دانشجویان دانشگاه در این کتابخانه نگه داری می‌شود.

عباسی خاطرنشان کرد: اطلاعات و منابع علمی این کتابخانه به صورت الکترونیکی به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی در دسترس است.

 

 

منبع : ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار