رئیس مجمع شورای قشر سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه با تاکید بر لزوم همخوانی نوآوری‌های هنری با فرهنگ ملی هر کشور به ویژه در مناطق اسلامی، گفت: هنرمندان واقعی باید چالش برانگیز و منتقد اجتماعی باشد.
کد خبر: ۵۹۹۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰ 01 May 2018

به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری فارس ، مراد عزیزی در نخستین جشنواره استندآپ کمدی که با حضور جمعی از مسؤولان استانی در تالار وحدت کرمانشاه برگزار شد، گفت: این رشته هنری برگرفته از هنرنمایش و طنزپردازی در راستای نقدهای اجتماعی و فرهنگی است.

رئیس مجمع شورای قشر سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه تصریح کرد: وظیفه هنرمند باید چالش برنگیزی در جامعه با هدف پیشرفت معنایی در عرصه‌های مختلف هنری باشد.

وی با اشاره به اینکه به کارگیری معیارهای غربی در هنر با معیارهای ایرانی و اسلامی هم‌خوانی نخواهد داشت، تصریح کرد: در حوزه نقد می‌توان اندیشه دانشمندانی همچون ارسطو و افلاطون را مورد بررسی قرار داد، اما باید از لحاظ معیارهای منطقه‌ای و اسلامی در چارچوب تعریف شده و همسو با فرهنگ کشور خلق هنر صورت بگیرد.

رئیس شورای قشر سازمان هنرمندان استان کرمانشاه با اشاره به اینکه نوع آگاهی و بینش هنرمندان باید مختص جایگاه جغرافیایی و فرهنگ هر کشور باشد، گفت: ورود به هنر در عرصه‌های جدید باید پیش‌زمینه آگاهی با هنرهای غربی و ایرانی را در نظر داشته باشد.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار