مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان:
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان گفت: مردم خوزستان در ۴۰ روز ابتدایی جنگ نقش ویژه ای در توقف دشمن داشتند که این امر باید بیشتر تبیین شود.
کد خبر: ۵۹۹۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۶ 01 May 2018

 

نقش خوزستان در ۴۰ روز اول جنگ باید بیشتر تبیین شود

سردار محمد علیپور پیش از ظهر امروز در دیدار با رئیس حوزه هنری استان خوزستان بیان کرد: مردم خوزستان در ۴۰ روز اول جنگ نقش ویژه‌ ای داشتند اما اگر بخواهیم این نقش را به نسل‌ های آینده منتقل کنیم باید اقداماتی انجام شود که یکی از راه ‌های آن نوشتن تاریخ شفاهی مردم است.

وی با اشاره به اینکه تاریخ شفاهی تنها مربوط به رزمندگان نیست و پشت جبهه‌ ها هم افرادی وجود داشتند که در دفاع مقدس نقش آفرینی کردند، یادآور شد: در خوزستان مطلبی را با عنوان نهضت تاریخ شفاهی مطرح کردیم و دنبال این هستیم تا دولت، نیروهای مسلح و مردم را پای کار بیاوریم.

سردار علیپور، تاکید کرد: در بحث دولت به فرمانداران ابلاغ کردیم که هر شهری نقش خود را در دفاع مقدس تدوین کند و در این راستا سه کمیته اعم از کمیته تاریخ شفاهی، کمیته اسنادی و کمیته ‌ای در رابطه با یادمان شهدای گمنام تشکیل شده است.

وی بیان کرد: کمیته تاریخ شفاهی از دیگر کمیته‌ها بیشتر جدی گرفته شد و سرفصل های آن نوشته و به فرمانداران ابلاغ شده و کارگروه‌ هایی در این خصوص در حال تشکیل است که امیدواریم طی یک زمانبندی پنج تا ۶ ساله تاریخ شفاهی خوزستان در دفاع مقدس را تدوین کنیم.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار