مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی گفت:آبرسانی تانکری به روستاییان خراسان رضوی 50 درصد کاهش یافته است
کد خبر: ۵۹۹۹۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸ 03 May 2018

به گزارش تابناک : مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی گفت: شمار روستاهایی که با تانکر سیار در این استان آبرسانی می شود در چند سال اخیر بیش از 50 درصد کاهش داشته است.
محمد دانشگر، افزود: در سال 1393 حدود هزار روستا در خراسان رضوی به دلیل کاهش منابع آبی با تانکر آبرسانی می شد که با اقدامات انجام شده بویژه از طریق اعتبارات صندوق توسعه، اکنون این تعداد به 485 روستا رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: بیشتر این روستاها در شهرستان های تربت جام، گناباد، خواف و تعدادی هم در حاشیه شهر مشهد واقع شده است.
وی تاکید کرد: اگر اقدامات مربوط به پایدارسازی منابع آبی، ذخیره سازی و پیشگیری از هدررفت آب در سالهای پیش، بخصوص در دولت تدبیر و امید انجام نمی شد، روستاهای خراسان رضوی با توجه به کاهش بارندگیها و خشکسالی های پی در پی اکنون با بحران جدی آب مواجه بودند.
وی با اشاره به عملیات ساخت مجتمع های روستایی در خراسان رضوی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی بیان کرد: برای نخستین بار در کشور برداشت از صندوق توسعه برای ساخت مجتمع های روستایی در سال 94 انجام شد که در این چهارچوب ساخت 51 مجتمع روستایی در خراسان رضوی برنامه ریزی شد.
دانشگر بیان کرد: این مجتمع های روستایی 837 روستا با جمعیتی افزون بر 670 هزار نفر را زیر پوشش دارند که با تخصیص سه هزار میلیارد ریال اعتبار تاکنون این مجتمع ها در 590 روستا با 500 هزار نفر جمعیت مورد بهره برداری قرار گرفته است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی ادامه داد: عملیات ساخت مجتمع های آبرسانی در 248 روستای دیگر استان نیمه تمام باقی مانده که نیازمند سه هزار و 200 میلیارد ریال اعتبار است.
وی با اشاره به کاهش اعتبارات شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی در سال جاری گفت: اعتبارات امسال هنوز ابلاغ نشده است اما قطعا شاهد کاهش اعتبارات حوزه آب با توجه به سیاست های اعمال شده در کشور خواهیم بود.
دانشگر بیان کرد: شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی پارسال از محل صندوق توسعه و بودجه عمومی هزار و 200 میلیارد ریال و در قالب اعتبارات استانی هزار و 10 میلیارد ریال موافقت نامه مبادله کرده است.
وی افزود: پارسال در قالب صندوق توسعه ملی 100 درصد اعتبارات آبفار خراسان رضوی، از طریق بودجه عمومی 36 درصد و در چهارچوب اعتبارات استانی 50 درصد آن تخصیص یافته است.
وی خواستار همکاری بیشتر رسانه ها در خصوص الگوسازی مدیریت مصرف بهینه آب و سازگاری با کم آبی شد و گفت: الگوهای مصرف آب در بین مردم با توجه به شرایط جوی و تغییر نوع بارشها و زمان شدت آن نیازمند تغییر است.
شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی با زیر پوشش داشتن یک میلیون و 580 هزار نفر جمعیت ساکن در 2 هزار و 480 روستا و 580 هزار مشترک، بالاترین جمعیت روستایی زیر پوشش این بخش را در کشور دارد.

 

 

منبع : صدا و سیما 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار