معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فردوسی مشهد، شرایط جذب هیات علمی در این دانشگاه را تشریح کرد.
کد خبر: ۶۰۰۳۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴ 04 May 2018

به گزارش تابناک : دکتر محمدرضا هاشمی در خصوص شرایط جذب هیات علمی در دانشگاه فردوسی، اظهار کرد: جایگاه بین‌المللی برجسته دانشگاه فردوسی مشهد در برخی شاخص‌ها طی چهار سال اخیر بیش از 100 پله ارتقاء داشته است. حفظ روند رشد جایگاه دانشگاه و ارتقای آن نیازمند دقت در انتخاب و جذب اعضای هیات علمی است. از این رو، هیات اجرایی جذب دانشگاه شاخص‌های لازم را در فراخوان‌های جذب اعلام می‌کند. 

وی با اشاره به شاخص‌های جذب هیات علمی در دانشگاه فردوسی، ادامه داد: متقاضیان در حوزه شرایط اختصاصی باید دانش‌آموخته مقطع دکتری دانشگاه‌های معتبر خارجی یا دانشگاه‌های سطح یک کشور، دارای نمره زبان حداقل 60 از آزمون‌های وزارت علوم یا معادل آن از آزمون تافل یا آیلتس، دارای تولیدات علمی– پژوهشی معتبر به‌عنوان نفر اول یا نفر اصلی در  حوزه علوم نظری و تجربی با 5 مقاله، که حداقل 3 مقاله با نمایه JCR و در حوزه علوم انسانی با تعداد 4 مقاله، که حداقل 2 مقاله با نمایه JCR و  4 مقاله، که حدتاقل یک مقاله با نمایه SCOPUS باشند. 

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فردوسی مشهد اضافه کرد: درخواست متقاضیانی که فاقد این شرایط  باشند به شرط داشتن کارنامه علمی شاخص و یا فعالیت‌های اثربخش آموزشی – پژوهشی مرتبط، به تشخیص کار گروه جذب دانشکده و هیات اجرایی جذب دانشگاه قابل بررسی خواهد بود.

حضور 804 عضو هیات علمی در دانشگاه فردوسی مشهد

هاشمی با اعلام اینکه درحال حاضر تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه 804 نفر است، تاکید کرد: تقاضای جذب در دانشگاه فردوسی مشهد به دلیل برجستگی و شاخص بودن آن بسیار بالا است. برای مثال طی چهار سال اخیر حدود 2600 تقاضای جذب در سامانه جذب دانشگاه فردوسی مشهد بارگذاری شده است.

وی عنوان کرد: طبق مصوبه هیات امنای دانشگاه در تیر ماه 95 دانشگاه فردوسی مشهد می‌تواند طی دوره سه ساله از سال 95 تا 97، 60 عضو  هیات علمی پیمانی با مدرک دکتری تخصصی در رشته‌های مصوب و فعال دانشگاه با رعایت مفاد آیین استخدامی اعضای هیات علمی استخدام کند. 

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فردوسی مشهد با بیان اینکه طی دو سال اخیر  دانشگاه توانسته است در مجموع 40 عضو هیات علمی جدید را جذب کند، بیان کرد: امید می‌رود در سال جاری نیز تا سقف 20 نفر به جمعیت هیات علمی دانشگاه افزوده شود.

هاشمی با تاکید براینکه کمبود استاد مساله‌ای نسبی است و در دانشکده‌ها و گروه‌های آموزشی مختلف، متفاوت است، خاطرنشان کرد: دانشگاه تلاش کرده است با استفاده از مدرسان مدعو ونیز زمان فراغت استادان شاغل و پرداخت اضافه کار، کمبود استاد را کاهش دهد.

وی یادآور شد: البته بازنشستگی حدود 20 تن از اعضای هیات علمی دانشگاه در اسفند 96 و نیز درگذشت چند تن از استادان در طی سال گذشته موجب افزایش نیاز به استخدام اعضای هیات علمی برای جبران نبود آنان گردید.

 

 

منبع : ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار