معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: 31 سازمان مردم نهاد (سمن) برای رفع مشکل اشتغال و ازدواج جوانان در این استان فعالیت دارند و 330 سمن نیز در حال اخذ مجوز برای فعالیت در این زمینه هستند.
کد خبر: ۶۰۰۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۹ 04 May 2018

به گزارش تابناک : مجید پوررضایی روز جمعه افزود: مجمع مشورتی جوانان یا خانه جوانان نیز در 16 شهرستان این استان تشکیل شده و تا پایان اردیبهشت ماه جاری در تمام شهرستان های استان راه اندازی می شود.
وی اظهار کرد: به ازای هر پنج هزار جوان در خراسان رضوی باید یک سمن وجود داشته باشد که با توجه به وجود یک میلیون و 800 هزار جوان در این استان، با آغاز فعالیت سمن های در حال دریافت مجوز، تعداد سمن های مورد نیاز کامل خواهد شد.
وی گفت: همه از دولت انتظار ایجاد شغل دارند اما همه مشاغل در کارمندی دولت خلاصه نمی شود و دولت نمی تواند برای همه شغل دولتی ایجاد کند.
پوررضایی افزود: بر اساس استانداردهای موجود، سنین 15 تا 29 سال، سن جوانی تعریف شده است اما با توجه به تغییر سبک زندگی و تمایلات و خواسته های جوانان در زمینه شغل و ازدواج، دولت می خواهد سن جوانی را بین 29 تا 35 سال تعریف نماید.
وی اظهار کرد: دولت درصدد جلب مشارکت مردم برای اشتغال جوانان از طریق راه اندازی سمن در استانهاست.
وی گفت: پارسال به سه هزار زوج در این استان وام ازدواج پرداخت شد و کمکهای نقدی به طرحهای سمن های فعال در عرصه اشتغال و ازدواج جوانان استان نیز بیش از هشت میلیارد ریال بود که این مبلغ امسال به 10 میلیارد ریال می رسد.

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار