کد خبر: ۶۰۰۹۷۷
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۰ 05 May 2018

نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای ارتباط بی واسطه و مستمر با مردم، به انعکاس اقدامات، فعالیت ها، مواضع و دیدگاه های خود در شبکه های اجتماعی می پردازند.

علاءالدین بروجردی نماینده مردم بروجرد و اشترینان و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در جدیدترین پست های اینستاگرامی خود تصاویری از حضورش در آرامگاه حافظ اسد، ویدیویی ازگزارش خبری شبکه "الراصد" وابسته به شیعیان عربستان سعودی از بازدیدش از استان لاذقیه سوریه و ویدیویی از مراسم بدرقه هیئت پارلمانی در سوریه منتشر کرد.

 

 

 

 

 

غلامرضا تاجگردون نماینده مردمگچساران و باشت و رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات، در صفحه خود در اینستاگرام با انتشار تصویری نوشت: امشب خوشحال بودم در فقیرترین محله شهرم این ساختمان فرسوده تبدیل به ساختمانی شیک برای فرزندان این محله شد.

 

 

 

وی در توضیح تصویر زیر نیز نوشت: مردم و بچه های محله سادات شهرم امروز خوشحال بودند. جمعی از هنرمندان برای انان هنرنمایی کردند. به محلی برای کتاب و کتابخوانی و دیدن فیلم دست پیدا کردند و از فردا مجبور نیستند گوشه کوچه بازی کنند.

 

 

 

تاجگردون در ادامه ویدیویی از جشنواره قشقاییهای گچساران منتشر کرد.

 

 

 

فریدون حسنوند نماینده مردم اندیمشک در مجلس شوراى اسلامى، با انتشار پستی از بازدیدش از روند پیشرفت پروژه بزرگ خانه کشتی ۵۰۰۰ نفری اندیمشک و پارک ورزشی کوی نیرو خبر داد.

 

 

 

امیر خجسته نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس، در صفحه شخصی اش تصاویری از آئین افتتاح سیزدهمین نمایشگاه گل و گیاه، گیاهان دارویی و ماهی‌های زینتی به اشتراک گذاشت.

 

 

 

 رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی با اشاره به واردات غیر قانونی خودرو، گفت: در سال گذشته 6481 خودرو به‌صورت غیرقانونی وارد کشور شد و بعضی از مسئولان فساد در بخش خودروهای وارداتی را انکار کردند. من درباره این موضوع با سند صحبت کردم اما از سوی روابط عمومی گمرک و مافیای قاچاق فضای سازی کردند تا بگویند من درست نمی‌گویم درحالیکه من اطلاعات دقیقی در این خصوص دارم.
او گفت: من به دنبال اصلاح هستم اما اگر کسی بخواهد پایش را از گلیمش درازتر کند مانند 6481 خودرو اسناد را بر روی سایت‌ها می‌گذارم و در مجلس هم اعلام می‌کنم. افرادی که چنین اقداماتی را می‌کردند حرف‌های من را پذیرفتند و تقصیر را بر دوش وزارت صنعت و معدن انداختند و این وزارتخانه هم بر دوش وزارت اقتصاد و دارایی! در هرصورت هر دو وزارتخانه در این خصوص مقصر هستند.
امیر خجسته درباره چگونگی تخلف در واردات خودرو، گفت: آن‌ها به‌صورت جعلی و غیرواقعی ثبت سفارش می‌کنند و در ساعت 3 شب قاچاق خودرو را انجام می‌دهند.
رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی تاکید کرد: من به قضیه قاچاق و واردات غیرقانونی خودرو ورود پیدا کرده‌ام و تحقیق و تفحص از گمرک ایران را به‌صورت واقعی و عملیاتی در آینده نزدیک کلید خواهم زد. به آقای کرباسیان وزیر اقتصاد هم گفتم این موضوع را درست کند. در کشور چه خبر است که این اتفاقات می‌افتد؟ من به دنبال فضاسازی نیستم بلکه به دنبال اصلاح هستم اگر اصلاح نکنند آمارهای دیگری در خصوص تخلفات در این بخش را ارائه خواهم داد.

 

 

 

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی، در اینستاگرام شخصی خود تصاویری از بازدیدش از پروژه شهرک صنعتی و پروژه کمربندی بخش لشت نشاء، بازدیدش از مجتمع بزرگ دخانیات استان گیلان، دیدارش با شهردار و اعضای شورای شهر لشت نشاء، حضورش در جمع اعضای هیات کشتی استان گیلان و همچینن تصاویری از بازدیدش از ساختمان مرکزی نظام مهندسی استان گیلان به اشتراک گذاشت.

 

 

 

 

 

 

 

 

 سید فرید موسوی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس، با انتشار پستی درگذشت ناصر چشم آذر پیشکسوت موسیقی کشور را تسلیت گفت.

 

 

 

وی همچنین پست زیر را به اشتراک گذاشت.

 

 

 

سید ناصر موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در اینستاگرام مطرح کرد: کشورمان بر اساس قوانین و معاهده های بین المللی اقدام به عقد قرارداد با شرکت هواپیمایی بوئینگ کرد لذا دولت ایالات متحده آمریکا اجازه ندارد از تحویل هواپیما های ایران جلوگیری کند.

 

 

 

وی با انتشار تصاویر زیر نوشت: به همراه جمعی از مسئولین شهرستان مرکز #درمانی_یاس در شهر فلاورجان را افتتاح کردم . در شهرستان از لحاظ افزایش سرانه بهداشتی و درمانی در ۱۰ سال اخیر شاهد رشد بسیار چشمگیری بودیم لیکن باید نحوه خدمت رسانی به مردم عزیز ارتقا یابد.
البته در پیربکران و قهدریجان نیاز به فضای جدید درمانی به شدت احساس می شود.

 

 

 

نماینده شهرستان فلاورجان همچنین تصاویری از حضورش مراسم یادبود رئیس فقید حوزه علمیه شهرستان فلاورجان منتشر کرد.

 

 

 

محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، در صفحه خود در اینستاگرام نوشت: یکی از دلایل محبوبیت آیت الله طالقانی در بین همه اقشار مردم ، تلاش ایشان برای عملیاتی‌کردن قانون شوراها با تاسی از آیات و روایات دینی بود و خوشبختانه یکی از افتخارات دولت اصلاحات هم احیای قانون شوراها بود. 
دغدغه اصلی آیت الله طالقانی این بود که شوراها سیاسی نشود؛ وظیفه شوراها ارایه خدمات به مردم است و پرداختن به مسایل سیاسی وظیفه هیچ شورایی نیست و اگر احزاب بخواهند در شوراها کار سیاسی کنند، مطمئناً شوراها به بن‌بست کشانده می‌شود.
هر چند که تقویت احزاب مد نظر دولت است ولی این کار باید در نهادهای دیگر انجام شود و شوراها به عنوان نمایندگان مردم در امور اجرایی فعال باشند.
انسجام و وحدت تصمیم‌گیری رمز موفقیت شوراهاست و اگر شوراها به وظایف قانونی خود عمل کنند بسیاری از مشکلات حل می‌شود.
اگر نگاه امام خمینی (ره) از شروع نهضت اسلامی را مرور کنیم، نقش والای مردم در آن مشهود است. واگذاری امور به شوراها باید مورد توجه نظام قرار گیرد.
درباره اهمیت جایگاه و نقش شوراها می‌توان به تشکیل شورای عالی استان‌ها اشاره کرد که به آن اجازه داده شده تا طرح‌های هم‌رده لایحه به مجلس ارایه کند و دولت هم وظیفه دارد تا بار مالی آن را تامین کند.
امروز انتظار این است که در راستای جهت‌گیری ملی نظام، تمرکز زدایی و کاهش تصدی‌گری دولت انجام گیرد و واگذاری امور به شوراها باید در نظام مورد توجه قرار گیرد.
دولت باید به سمت وظایف حاکمیتی و سیاستگزاری برود و در شهرها وظایف را به شوراها محول کند و اعضای شوراها نیز با عملکرد خود تایید کنند که ظرفیت پذیرش این اختیار را دارند.

 

 

 

روح الله حضرت پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، از سفر معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری به اورمیه خبر داد.

 

 

 

محمد دامادی نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس، تصاویری از بازدیدش از مراحل مختلف اجرای جاده گهرباران، بازدیدش از وضعیت زیرگذر سنگتراشان، بازدیدش از  محور ساری تاکام، حضورش در جمع روستای اسرم‌ و تصاویری از دیدارش با مادر شهید عرب خزایلی روستای ولوجا به اشتراک گذاشت.

 

 

 

پروانه مافی رئیس کمیسیون درآمد پایدار شهرداریها، گزیده ای از سخنانش در  همایش تکریم شورائیان را به اشتراک گذاشت:

اولاً علم و تجربه نشان بشر نشان داده است که چند فکر و چند سلیقه بهتر از یک فکر و یک سلیقه میتواند قدرت راهبری و هدایت داشته باشد.

در ثانی سیاست گذاری و تصمیم گیری ای که متناسب با مقتضیات محلی باشد، کارامدی و اثربخشی بیشتری خواهد داشت.

سومین مبنای عقلانی و مهمترین دلیل بر شکل گیری شوراها ضرورت نقش آفرینی و مشارکت آحاد شهروندان در تمامی فرآنید سیاستگذاری، تصمیم گیری ، برنامه ریزی و اقدام است.

شوراها آمده اند تا سازوکارهای تصمیم گیری را از فرد محوری و جلوه های دیکتاتورمابانه به مسیر خردگرایی و عقلانیت جمعی سوق دهند.

امروز تکمیل و توسعه چرخه برون سپاری وظایف حاکمیتی به سطح محلی و شوراها ضرورتی انکار ناپذیر است و در همین راستا مجلس شورای اسلامی با جدیت به موضوع طرح درآمد پایدار شهرداری ها و همچنین طرح جامع مدیریت شهری ورود کرده است و در این مسیر گام های مثبتی برداشته شده که انشالله در سال 97 به خروجی مطلوب و قابل دفاع منجر خواهد شد.

 

 

 

وی در پستی دیگر تصویری از حضورش در بزرگداشت سی و نهمین سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و تجلیل از آفرینندگان دانایی در فرهنگسرای ارسباران منتشر کرد.

 

 

 

سید کمال الدین شهریاری نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس، تصاویری از حضورش در دومین نشست بررسی مسائل هیئتهای ورزشی تنگستان و دیدارش با مردم روستای شیخیان منتشر کردم.

 

 

 

 

على اصغر یوسف نژاد نماینده مردم سارى و میاندورود در مجلس شوراى اسلامى، از برگزاری نشستی مشورتی با جمعی از جوانان حوزه انتخابیه ش خبر داد.

 

 

 

علی اسدی نماینده مردم شهرستان شهربابک در مجلس شورای اسلامی، در صفحه شخصی اش تصاویری از نشست اش با رئیس جهاد کشاورزی وبانک کشاورزی و جلسه بررسی مسائل و مشکلات مجتمع گلخانه ای به اشتراک گذاشت.

 

 

 

 

مهرداد لاهوتی نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی، در تازه ترین پست اینستاگرامی خود عنوان کرد: سه محصول عمده گیلان دچار بحران است.

وی ادامه داد: از ۱۲۰ هزار تن چای مصرفی ۳۰ هزار تن آن در کشور و از دو میلیون و ۸۰۰ هزار تن برنج مصرفی هم دو میلیون و ۴۰۰ هزار تن آن در کشور تولید می شود که باید داستان واردات حل شود تا کشاورز ما هم دچار خسران نشود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مهرداد لاهوتی، نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در کارگروه توسعه اشتغال روستایی و سرمایه گذاری با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در سالن اجتماعات فرمانداری لنگرود برگزار شد، گفت: مهاجرت روستاها مشکل کشوری است و در آخرین سرشماری مشخص شد که ۲۵ درصد مردم در روستاها و ۷۵ درصد در شهرها زندگی می کنند.
وی با بیان اینکه خوشبختانه در استان گیلان ۴۰ درصد جمعیت در روستاها و ۶۰ درصد در شهرها زندگی می کنند، اظهار کرد: آمار مهاجرت روستاها نگران کننده است و اقتصاد روستاها اگر درست مدیریت نشده و معیشت روستایی تامین نشود، روستائیان مهاجرت می کنند.
لاهوتی با بیان اینکه سه محصول عمده گیلان (چای، برنج، ابریشم) دچار بحران است، تصریح کرد: از ۱۲۰ هزار تن چای مصرفی ۳۰ هزار تن آن در کشور و از دو میلیون و ۸۰۰ هزار تن برنج مصرفی هم دو میلیون و ۴۰۰ هزار تن آن در کشور تولید می شود که باید داستان واردات حل شود تا کشاورز ما هم دچار خسران نشود.
نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی از معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور تقاضا کرد که جلوی واردات مسدود شود و به داد کشاورز برسند.
وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه آب بندان ها باید احیا شود، افزود: از ۱۱ سد لاستیکی در استان گیلان، چهار سد آن به لنگرود تعلق دارد که تا یک ماه آینده دو سد گالشکلام و پهلوان بست به بهره برداری می رسد.

 

 

 

لاهوتی همچنین از جلسه اش با  مدیرعامل بانک صنعت و معدن استان گیلان خبر داد.

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار