علی اکبر کریمی در واکنش به سکه 2 میلیون تومانی گفت: هر تصمیمی در یکی از بخش های اقتصاد گرفته شود تاثیر آن را در بازارهای دیگر شاهد خواهیم بود.
کد خبر: ۶۰۱۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵ 06 May 2018

به گزارش «تابناک یزد»، با جلوگیری از سفته بازی در بازار ارز، منابع فعال بازار ارز به سمت بازارهای دیگر از جمله بازار طلا حرکت کرده ، از سوی دیگر قیمت طلا در سطح جهانی افزایش داشته است.

خانه ملت به نقل از نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نوشت: علی اکبر کریمی در واکنش به سکه 2 میلیون تومانی گفت:هر تصمیمی در یکی از بخش های اقتصاد گرفته شود تاثیر آن را در بازارهای دیگر شاهد خواهیم بود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مدیریت بازار ارز، اظهار داشت: با جلوگیری از سفته بازی در بازار ارز، منابع فعال بازار ارز به سمت بازارهای دیگر از جمله بازار طلا حرکت کرده ، از سوی دیگر قیمت طلا در سطح جهانی افزایش داشته است.

نماینده مردم اراک در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: از دیگر عوامل تاثیرگذار بر گرانی سکه، تبادل اخبار در سطح جهانی و منطقه ای است که باعث می شود برخی کشورها توسعه خرید طلا را رقم بزنند.

وی به مهمترین عامل گرانی سکه اشاره کرد و بیان داشت: یکی از مهمترین عوامل تاثیر گذار بر افزایش سکه، حرکت منابع گسترده نقدی از بازار ارز به سمت بازارهای دیگر است، دارندگان منابع مالی به دنبال بازاری برای حفظ ارزش سرمایه و کسب سود مناسب هستند به همین جهت به سمت بازارهایی مانند طلا، سکه و بازارهای سهل المعامله می روند.

این نماینده مجلس با تاکید براینکه دولت باید در تصمیمات اقتصادی خود به اثرگذاری آن بر بازارهای دیگر توجه داشته باشد، اظهار داشت: در کمیسیون اقتصادی به دولت تذکر داده شد که تاثیرات تصمیمات خود را بر بازارهای دیگر را طی گزارشی به مجلس اعلام کند.

کریمی، با بیان اینکه مدیریت التهاب بازار ارز بر بخش های دیگر تاثیرگذار بوده است، گفت: از دولت خواسته شده بود که تاثیر تک نرخی شدن دلار را در بازارهای طلا، سکه، مسکن، بورس، سهام و سایر بازارهای را گزارش دهد، این هفته قطعا این گزارش ها مورد توجه و بررسی قرار می گیرد.

وی در این باره افزایش قیمت سکه نشان از عملکرد ضعیف دولت در مدیریت بازار ارز است، گفت: الزاما نمی توان عملکرد دولت را مثبت یا منفی ارزیابی کرد بلکه تاکید داریم که دولت به نحوی تصمیم گیری کند که آثار آن در بازارهای دیگر قابل پیش بینی و کنترل باشد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تصمیمات اقتصادی دولت باید جامع باشد نه آنکه یک بخش اقتصاد را درست کنیم اما بخش های دیگر خراب شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار