آیت الله نوری همدانی:
یکی از مراجع تقلید با اشاره به جایگاه مردم بعنوان مهم‌ترین ارکان نظام گفت: اگر مردم نبودند ، اسلام پیشرفت نمی‌کرد، مسوولان باید به مردم خدمت کنند و تمام فکر آنها این باشد که با تواضع به مردم خدمت کنند وگره گشای کار آن‌ها باشند.
کد خبر: ۶۰۱۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۴ 06 May 2018

به گزارش تابناک قم، آیت الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار اعضای شورای شهر و هیئات مذهبی شهرستان دلیجان، با اشاره به موضوع شکر نعمت‌ها به عنوان یکی از موضوعاتی که مکرر در قرآن بیان شده است، گفت: علاوه بر اینکه عقل انسان می‌گوید، شاکر نعمت‌ها باشید، خدا در قسمت‌های مختلف قرآن بر این موضوع تاکید دارد.

این مرجع تقلید با بیان آیاتی در رابطه با شکر نعمت‌ها ادامه داد: اگر شاکر نعمت‌ها باشیم، خدا نعمت‌ها را افزایش می‌دهد، درغیر اینصورت از آن‌ها می‌کاهد، اول بر انسان لازم است که این نعمت‌ها را بشناسد.

وی با بیان اینکه نعمت‌ها درجات مختلفی دارند و باید بر اساس این درجات آن‌ها را شناخت ادامه داد: اگر بخواهید تمام نعمت‌های خدا را بشماری ، حتماً از این کار ناتوان خواهید بود.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به موضوع شناخت نعمت‌ها بعنوان مهم‌ترین موضوع، گفت : هرکس در حد عقل و فرهنگ خود، باید آن‌ها را بشناسد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه انقلاب اسلامی یکی از بزرگترین نعمت‌های زمان ما است، ادامه داد: در قبل از انقلاب ، استبداد و ظلم وجود داشت ، ارباب ورعیتی وجود داشت ، ولی به برکت این انقلاب آن ظلم از بین رفت و اختیار به مردم برگشت.

وی با اشاره به ظلم های استکبار جهانی گفت: بر ما لازم است ، تا ارکان و ثمرات انقلاب را بشناسیم، علاوه بر آن باید آنچه اسلام را تهدید می‌کند بشناسیم.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به موضوع شناخت اسلام که در گذشته می‌خواستند اسلام را به حاشیه بکشانند، ادامه داد : با عباراتی مانند جدایی دین از سیاست ، می‌خواستند که اینطور نشان دهند که اسلام قدیمی است ، ونمی تواند جامعه ای را مدیریت کند، ولی انقلابی که امام (ره) بوجود آورد ، اسلام ناب را به بطن زندگی مردم آورد.

این مرجع تقلید با اشاره به موضوع امر به معروف ونهی از منکر ، گفت : باید هرکس در حد توان خود هرکجا موردی دید، که بر ضد اسلام است، مقابل آن بایستد و از آن کار نهی کند، همچنین باید مردم را در انجام معروف‌ها تشویق کنند.

وی با بیان اینکه ولایت فقیه از ارکان اسلام است، اظهار کرد: وقتی جامعه ای بوجود می‌آید نمی‌شود بدون مدیر رها شود، خدا هم که جهان را آفرید نمی‌شود بدون مدیر و رهبر آن را رها کند، فردی که در محل ولایت فقیه قرار می‌گیرد باید در فقاهت، تقوا و مدیریت جامعه و شجاعت در برابر دشمنان از دیگران سرآمد باشد، که امروز با وجود رهبر انقلاب از این موضوع بی بهره نیستیم.

این مرجع تقلید با اشاره به دوران دفاع مقدس، گفت: در آن زمان چرا مردم با آن شور واشتیاق به میدان‌ها می‌آمدند ، مردم نمی‌خواهند به این راحتی خون دهند ، ولی با موعظه‌های امام (ره) و به عشق ولایت فقیه به میدان آمدند ، و شهدای مدافع حرم نیز اکنون ادامه همین راه است.

آیت الله نوری همدانی به مطالعه وصیت نامه شهدای شهر دلیجان و علما اشاره کرد و ادامه داد : باید دید آن‌ها با چه فکری این کارها را انجام دادند ، و بر ما لازم است که ارکان نظام را بشناسیم.

این مرجع تقلید با اشاره به مردم بعنوان مهم‌ترین ارکان نظام گفت : اگر مردم نبودند ، اسلام پیشرفت نمی‌کرد ، شما باید به مردم خدمت کنید وتمام فکر شما این باشد که در خدمت مردم باشید ومشکلات آن‌ها را حل کنید ، زیرا این پست‌ها اگر مردم نبودند برای شما بوجود نمی‌آمد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار