مدیرکل بنیادشهید و امور ایثارگران استان ایلام گفت: تاکنون 70 هزار سند ایثارگری در استان ایلام جمع آوری شده که 53 هزار سند مربوط به شهدای استان است.
کد خبر: ۶۰۱۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۴ 07 May 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ سلمان رستمیان  در نشست هماهنگی کنگره ملی سه هزار شهید استان ایلام اظهار کرد: همچنین تاکنون پنج دفتر از وصیت نامه شهدا گردآوری شده که برخی از این وصیت نامه ها با دست خط خود شهیدان والامقام است.


وی یادآور شد: 60 نفر به عنوان پیام آور فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان مروج و مبلغ این فرهنگ در مراکز دولتی، فرهنگی، آموزشی و حوزه ها حضور دارند.

رستمیان افزود: 17 طرح پژوهشی با محوریت دفاع مقدس و ایثارگران انجام گرفته که هشت طرح مربوط به خود شهدا و مابقی در ارتباط به خانواده های ایثارگران است.

وی از چاپ 20 عنوان کتاب با موضوع جنگ تحمیلی و نقش استان ایلام در این حوزه خبر داد و گفت: یکی از فعالیت های مهم بنیاد شهید ثبت خاطرات والدین در قید حیات شهدا است.

در این نشست فرمانده سپاه حضرت امیرالمومنین (ع) استان ایلام با ارائه گزارشی از عملکرد سپاه در خصوص ثبت آثار مرتبط با دفاع مقدس نیز گفت: در استان تاکنون 2 هزار یادواره پایگاهی، قشر، صنوف، حوزه در تمام شهرستان های استان در زمان های خاص برگزار شده است.

سردار سیدصادق حسینی اظهار کرد: 50 عنوان کتاب با محوریت ایلام و دفاع مقدس منتشر شده و 12 عنوان دیگر در دست چاپ است و جمع آوری 20 هزار سند، تربیت 500 راوی، ثبت خاطرات سه هزار نفر از بستگان درجه یک شهدا، نشر 75 نسخه نشریه سجاده عشق، ایجاد کتابخانه دفاع مقدس ... از دیگر اقدام های سپاه استان در این حوزه بوده است.

وی با اشاره به موضوع کنگره ملی شهدای استان ایلام تاکید کرد: در کنار بخش اصلی کنگره مواردی چون پرده خوانی، ساخت کلیپ، فیلم و مستند، بازی های رایانه ای، سمفون، ایجاد سایت های پژوهشی، تدوین کارنامه جنگ تحمیلی در استان ایلام و نیزنصب تندیس شهدای شاخص استان در معابر عمومی در دستور کار سپاه استان است.

مدیرکل حوزه هنری استان ایلام هم گفت: استان ایلام به عنوان یکی از استان های درگیر در جنگ تحمیلی در زمینه تولید فیلم، آلبوم های مثور، داستان و رمان، مستند و عکس با شاخص های ملی خلا و کمبود دارد.

محمدعلی قاسمی افزود: هر چند در سال های اخیر در تولید آثاری چون عکس کارهای انجام گرفته اما این اقدامات اندک و ناچیز است و خلق آثار با کیفیت در سطح ملی و حتی بین المللی مستلزم داشتن اعتبارات زیاد و همکاری همه دستگاه ها و حتی اقشارمختلف مردم است.

وی تاکید کرد: استان ایلام باید در زمینه داستان و رمان جنگ بیشتر وارد عمل شود و نویسندگان و رمان نویسان استان با ورود به این حوزه با توجه به آثار و خاطرات به جای مانده از زمان جنگ به خلق داستان و رمان های شاخص کشوری بپردازند.


در این نشست مقرر شد کمیته های تخصصی کنگره ملی شهدای استان ایلام مشخص و شرح وظایف هر کمیته و نیز تاریخ برگزاری کنگره در سال 98 مشخص شود.

همچنین انتخاب یک نام در سطح ملی و متناسب با وضعیت استان ایلام در زمان جنگ از دیگر مصوبه های این نشست بود.


پیش از این قرار بود کنگره سراسری شهدای استان ایلام در سال جاری برگزار شود که با توجه به جدول زمان بندی کنگره های ملی سپاه کشور به عنوان مسئول اجرایی این برنامه ها در کشور برگزاری کنگره ملی استان ایلام به سال آینده موکول شد./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار