رئیس جمهور با تاکید بر اینکه مشهد به عنوان شهری با ۳۰ میلیون زائر، نباید بیکار داشته باشد، گفت: با گردشگری، بیشترین اشتغال را می‌توان ایجاد کرد.
کد خبر: ۶۰۲۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۴ 07 May 2018

به گزارش تابناک : حجت الاسلام حسن روحانی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری خراسان رضوی که در برج سپید برگزار شد، اظهار داشت: من از مردم سبزوار و نیشابور به‌خاطر محبت و لطف‌شان تشکر می‌کنم، در این دو شهرستان، دو طرح مهم افتتاح شد.

وی ادامه داد: از مسئولان اجرایی، آستان قدس رضوی و نمایندگان مجلس و نخبگان خراسان رضوی که کمک کردند، این طرح‌ها جلو برود تشکر می‌کنم، طرح‌های امروز نمونه‌ای از تلاش گسترده‌ای بود که انجام گرفته است.

با گردشگری، بیشترین اشتغال را می‌توان ایجاد کرد

رئیس جمهور با تاکید بر مسئله اشتغال خطاب به استاندار خراسان رضوی، فرمانداران و مسئولان این استان، متذکر شد: ایجاد اشتغال حدود ۱۲۴ هزار نفر رقم خوبی است، اما خراسان رضوی نباید بیکار داشته باشد.

روحانی با تاکید بر اینکه مشهد به عنوان شهری با ۳۰ میلیون زائر، نباید بیکار داشته باشد، گفت: با گردشگری، بیشترین اشتغال را می‌توان ایجاد کرد.

وی افزود: مردم به پابوس امام رضا(ع) می‌آیند و همه شهرستان‌های خراسان رضوی از این گردشگری بهره می‌برند، با این فرصت، نباید اصلا بیکار در این استان وجود داشته باشد.

اشتغال؛ دلیل مهم ضرورت تقویت اینترنت پرسرعت در روستاها

رئیس جمهور ادامه داد: ما باید راه را پیدا کنیم تا با این فرصت‌ها برای افرادی که مشغول کار نیستند نیز اشتغال ایجاد شود.

روحانی ادامه داد: یکی از دلایل تأکید ما برای تقویت اینترنت پرسرعت در روستاها، بحث اشتغال است، ما هم می‌دانیم، پیام‌رسان‌ها اشکالاتی دارند، اما اگر به‌خاطر اینکه یک نفر با بنزینی که از پمپ بنزین گرفته، مال مردم را به آتش کشیده، دستور دهیم، تمام پمپ بنزین‌های کشور تعطیل شود، جنایت است.

وی با بیان اینکه باید برگردیم به قرن جدید، آن دوره گذشت، افزود: البته من هم می‌دانم کار آسانی هم نیست.

 

ایجاد بیش از ۲۰۰ هزار اشتغال در فضای مجازی طی هر سال

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه مردم بزرگ ما، انقلاب و جنگ را اداره کردند، یادآور شد: کشور را امروز مردم در بخش‌های مختلف صنعت، گردشگری و بهداشت اداره می‌کنند.

روحانی با بیان اینکه باید مردم را یاری کنیم، زور و اجبار ما را به جایی نمی‌رساند، ادامه داد: ما باید واقعیت‌ها را به مردم بگوییم، ما در فضای مجازی به‌دنبال اشتغال برای جوانان و بانوان هستیم.

وی با تاکید بر اینکه در سال، بیش از ۲۰۰ هزار اشتغال در فضای مجازی ایجاد می‌شود، یادآور شد: البته باید از این فضا درست استفاده کنیم، واقعیت‌ها را به مردم بگوییم، باید سواد فضای مجازی را به جوان‌ها و نوجوان‌ها آموزش دهیم.

باید پیام‌رسان‌های داخلی را هم تقویت کنیم

رئیس جمهور تصریح کرد: باید پیام‌رسان‌های داخلی را هم تقویت کنیم، البته انحصار هم خوب نیست، باید انحصار را برداریم.

روحانی با بیان اینکه زمانی که یک مغازه برای تهیه کالا باشد و مجبور باشید فقط از آن کالای مورد نظرتان را تهیه کنید کار سخت است، متذکر شد: اما وقتی تعداد بیشتری کالا ارائه کنند، از کسی کالا را تهیه می‌کنید که اخلاق بهتری دارد و خدمات بهتری ارائه می‌شود، ما باید بتوانیم برای مردم قدرت انتخاب با اختیار ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: از مسئولان خراسان رضوی می‌خواهم روی مساله اشتغال کار کنند تا استان امام رضا(ع) با ۳۰ میلیون زائر، مسئله اشتغال نداشته باشد، باید اشتغال را در این استان متحول کنیم، نباید اینجا نگرانی شغل داشته باشیم.

مساله بافت‌های فرسوده در مشهد جدی است

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه مساله بافت‌های فرسوده در مشهد جدی بوده، یادآور شد: این شهر جایی است که زائران مختلف به آن می‌آیند، اینجا پایتخت فرهنگی، معنوی و اخلاقی ما است، اینجا مشهد امام رضا(ع) است، باید تحول بزرگی در بافت فرسوده ایجاد کنیم.

روحانی خاطرنشان کرد: در افتتاح خط ۲ متروی مشهد با شهردار مشهد و اعضای شورای شهر صحبت کردیم، دولت مصمم است، مسئله بافت‌های فرسوده را پیگیری کند.

وی با اشاره به اینکه زمین باید در این مناطق مجانی در اختیار قرار بگیرد، گفت: اگر زمین مال دولت است، استاندار بگوید، اگر مال آستان قدس است، از آنها می‌خواهم این کار را بکنند تا زمین مجانی در اختیار افراد قرار گیرد، همچنین، دولت را مکلف می‌کنیم، خدمات شهری را برای بافت‌های فرسوده در اولویت قرار دهند، این نه تنها برای مشهد، بلکه برای همه کشور است.

ارائه وام ۶ درصدی دولت به «خانه اولی‌ها»

رئیس جمهور یادآور شد: برخی خدمات در این بافت فرسوده به‌عهده شهرداری است، توسعه‌گر بیاید، زمین و خدمات مجانی و جواز ساختمان هم مجانی دریافت کند و ساخت و ساز را شروع کند.

روحانی بیان کرد: از ساختمان‌های ساخته شده با این روش، ۵۰ درصد آن به مردم ساکن در همان بافت فرسوده اختصاص پیدا کند تا زندگی‌شان و خانه فرسوده‌شان بهتر شود.

وی با بیان اینکه شهر این طور احیا می‌شود، راه باز می‌شود و مردم از کوچه پس کوچه‌ها نجات پیدا می‌کنند، تصریح کرد: ۵۰ درصد هم متعلق توسعه‌گر باشد.

رئیس جمهور افزود: برای فروش سریع آنها هم، هر «خانه اولی» که از این خانه‌ها خریداری کند، وام ۶ درصد به او می‌دهیم، این کار عظیم و بزرگی است، در همه‌جا باید این کار شروع شود.

روحانی متذکر شد: این کار، اشتغال ایجاد می‌کند و صنعت ساختمان را به راه می‌اندازد، مردم را هم از زلزله و آسیب‌هایش نجات می‌دهیم، مساله بافت فرسوده به‌ویژه در مشهد مورد تاکید من است و از همه مسئولان خراسان رضوی می‌خواهم، این را دست در دست حل کنند.

وی یادآور شد: ما از ابتدای دولت هدف‌گذاری کردیم تا تحریم ظالمانه را برداریم، برخی می‌گویند، دولت چرا مدام به‌دنبال برجام است، ما به‌دنبال رفع ظلم هستیم، به نظر ما، تحریم، بالاترین فشار بر مردم است و اگر تحریم در دارو و مسایل کشاورزی حل شود، ظلم از مردم رفع شده است.

رئیس جمهور اضافه کرد: وزیر کشاورزی گفت، با برجام خدمت بزرگی به سلامت محصولات کشاورزی کرده‌اید، سمومی که وارد می‌شد، تمام محصولات کشاورزی ما را خراب می‌کرد که برای سلامت مردم ضرر داشت و بعد از برجام با واردات سموم با کیفیت سلامت مردم در این بخش تامین شد.

روحانی با بیان اینکه این مساله مهمی است، برخی می‌گویند، فایده برجام چه بود؟، متذکر شد: برجام یعنی سلامت مردم، یعنی داروهای نایاب و وسایل پزشکی به‌دست مردم برسد.

وی با بیان اینکه تحریم ظالمانه غلطی را دنیا به‌ ما تحمیل کرده بود، افزود: ما در دوران انتخابات، یک وعده ۱۰۰ روزه به مردم دادیم، در همان ۱۰۰ روز اول، دولت یازدهم بود که توافق برجام صورت گرفت، با همان توافق بود که نفت، پتروشیمی، ماشین‌سازی و فلزات گرانبهای ما آزاد شد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه بنابراین، ما به اولین قدم برای رفع ظلم در همان ماه‌های اولیه رسیدیم، یادآور شد: نگرانی شما راجع به ایران، یک القای غلطی است و اینکه می‌گویند، ایران به‌دنبال بمب هسته‌ای است، توطئه‌ای تبلیغاتی و دروغ بوده، ما می‌خواستیم ایران هراسی را از بین ببریم.

روحانی با بیان اینکه بر این مبنا ما آمدیم با دنیا توافق کردیم، ادامه داد: حال می‌گویند، شما که با دنیا توافق کردید، چقدر اعتماد دارید به این دنیا؟، شما ممکن است با دوستتان هم بعد از توافق دعوایتان شود، حتی ازدواجی که مردم می‌کنند، همه تا آخر می‌مانند یا برخی منجر به طلاق می‌شود؟، بنابراین، اعتماد هیچ‌گاه ۱۰۰ درصد نمی‌شود، اعتماد در همه چیز یک امر نسبی است.

به سازمان ملل به‌طور نسبی اعتماد کردیم

وی خاطرنشان کرد: اما در دنیای امروز ما بر یک مبانی حرکت می‌کنیم، ما توافقی کردیم که سازمان ملل آن را اجرا کند، به سازمان ملل به‌طور نسبی اعتماد کردیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه همه چیز این‌گونه است، ما به دنیا گفتیم، اگر نگرانی شما برای بمب هسته‌ای است، ما آن را رفع می‌کنیم، متذکر شد: امروز هم به دنیا می‌گوییم، اگر نگرانی شما بمب هسته‌ای است، این اعتماد را ما در برجام به‌طور کامل برای شما به‌وجود آوردیم، البته ما با دیگر کشورها مانند چین، روسیه و اروپا هیچ مشکلی نداریم.

روحانی گفت: اما آمریکایی‌ها به‌دنبال چه هستند؟ معلوم است، ته قلب آمریکا را نگاه کنید، آنها یک اهداف چندپله‌ای داشتند.

وی با بیان اینکه هدف اول آمریکا این است که قدرت ایران کم شود، اضافه کرد: البته هدف همیشگی آن‌ها، این بوده است.

همه دولت‌های دنیا می‌گویند، حق با ایران است

رئیس جمهور با اشاره به اینکه آمریکا از استقلال ما هم نگران هستند، متذکر شد: اصلا قدرت‌های بزرگ مانند آمریکا نمی‌خواهند کشوری مستقل باشد و به آنها در تصمیماتش اعتنا کند، اینها در رژیم گذشته در همه چیز اعم از زندگی، سیاست، مجلس شورای ملی و حتی در تعیین وزیر و نخست وزیر ما دخالت می‌کردند.

وی اضافه کرد: در رژیم‌های گذشته ایران هیچ نخست وزیری بدون اجازه آمریکا نیامده بود، اگر هم آمده، او را سرنگون کردند، مانند دولت دکتر مصدق که علیه‌اش کودتا کردند.

رئیس جمهور ادامه داد: آنها در ارتش، نیروی مسلح و نیروی امنیتی ما حضور داشتند و ساواک را هم خود آنها درست کرده بودند، اما الان هیچ‌کاره‌اند و این برایشان سخت است.

روحانی تصریح کرد: آمریکا اهدافی دارد و ملت ما روبه‌روی آن اهداف خواهد ایستاد، بنابراین اگر هدف آمریکا این است که کشور ما استقلال نداشته و تابع آنها باشد، در منطقه نفوذ نداشته و قدرتمند نباشد، مردم ما در برابر این فشار با همه قدرتشان می‌ایستند، همان طور که در ۴۰ سال گذشته ایستادند.

وی گفت: اما اگر هدفشان این است که ایران دنبال بمب هسته‌ای نباشد، باید بدانند که ایران طبق دین و فتوای رهبرش به دنبال بمب هسته‌ای نیست.

رئیس جمهور اضافه کرد: اگر امروز آمریکا برخلاف تعهدش، قدمی بردارد، ما افکار عمومی و دولت‌های دنیا را کنار خودمان داریم.

روحانی با اشاره به اینکه همه دولت‌های دنیا می‌گویند، حق با ایران است و افکار عمومی دنیا و دولت‌های دنیا کنار ما هستند، اضافه کرد: اگر آمریکا قدمی بردارد، امروز به‌عنوان یک کشور، آن قدم را بر می‌دارد، نه شورای امنیت، امروز دیگر قطعنامه‌های شورای امنیت، پشتوانه اقدامات آمریکا نیست.

وی با تاکید بر اینکه مساله بعدی افکار عمومی داخل ایران است، یادآور شد: امروز واضح‌تر از گذشته است که برخورد آمریکایی‌ها ظالمانه است، قبلا هم مردم ما می‌دانستند، اما با کارهای آمریکا الان واضح‌تر شده است.

ملت ما از نظر اهداف و افکار یکپارچه است

رئیس جمهور با اشاره به اینکه حالا ممکن است، در ذهن مردم بیاید که آمریکایی‌ها چه اقدامی هفته آینده می‌کنند، متذکر شد: ما در برابر صور مختلف، اقدامات آنها تصمیم‌های مختلفی را پیش‌بینی کرده‌ایم.

روحانی با بیان اینکه اگر اتفاقی بیفتد خسران و زیان از آن آمریکا است، گفت: ما کارمان را ادامه می‌دهیم، در این صورت، یا آنچه ما در برجام می‌خواهیم توسط غیرآمریکا، تامین و تضمین می‌شود که در این صورت، خروج آمریکا، خروج کشوری است که همیشه در کار اشکال ایجاد می‌کرده و شرایط بهتر می‌شود، ولی اگر خواسته‌های ما در برجام تامین نشد، راه خودمان را داریم و برای آن برنامه‌ریزی خودمان را انجام داده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه مردم در طول سال‌های انقلاب اسلامی در برابر این حوادث ایستادگی کرده‌اند و همچنان نیز پایدار خواهند بود، افزود: مگر زمانی که آمریکا بگوید، قدرت نظامی، استقلال و جمهوری اسلامی نداشته باشید، می‌توانیم قبول کنیم؟، اینها حاصل جانبازی‌ها و ایثارگری ملت ما است.

رئیس جمهور با بیان اینکه ملت ما از نظر اهداف و افکار یکپارچه است، یادآور شد: از این معضل کوتاه مدت، می‌توانیم به‌راحتی عبور کنیم، این معضل نمی‌تواند بلند مدت باشد.

روحانی ادامه داد: آمریکا هر کاری انجام دهد، دچار خسارت می‌شود، گفت: ملت ما باید به آینده و اقتصاد خود مطمئن باشند، ما می‌توانیم کشور را اداره کنیم.

وی متذکر شد: این برنامه ارز یکی از دلایلش، آمادگی برای این حوادث بود که احتمال می‌دادیم، پیش‌روی ما رخ دهد.

هیچ‌نگرانی در برابر اقدامات آمریکا نخواهیم داشت

رئیس جمهور با اشاره به اینکه تعهد ما برای ارز تنها در برابر مردم است، تاکید کرد: اگر دانشجو یا فردی نیاز ضروری به ارز دارد، ما مسئول تامین آن هستیم، ما نیازهای واقعی مردم را به‌خوبی تضمین می‌کنیم، ما مسئول تامین ارزی افرادی که می‌خواهند، سوداگری کنند، نیستیم.

روحانی خاطرنشان کرد: شاید عده‌ای بپرسند، چرا قبلا این کار را نکردید؟ قبلا لازم نبود، پیش از این ارز وجود داشت، ولی توطئه‌ای در پیش نبود، نوسان فوق‌العادی را قبلا نداشتیم، ولی در این مقطع لازم بود، ارز را کنترل کنیم.

وی تصریح کرد: در این مقطع، کار ما درست و صحیح بود، در حال حاضر، صادرات نفتی و غیرنفتی ما وجود دارد و مشکل ارزی نداریم، از لحاظ ارز وضعیت ما نسبت به گذشته بهتر است و ارز داریم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه کسی که می‌خواهد برود، قاچاق بیاورد، ما نباید ارز او را تامین کنیم و مسئول نیستیم، افزود: ما مسئول تامین ارز فردی که می‌خواهد برود، خارج، ویلا بخرد، نیستیم.

روحانی با بیان اینکه در ترویج مشکل ارز، سوداگری، بازی و دلالی تاثیر جدی داشت، ادامه داد: اول ریشه این مشکل از خارج کشور نشات گرفت و در ادامه در داخل نیز برخی این شعله را افزایش دادند.

وی با اشاره به اینکه چارچوبی که برای ارز به‌وجود آوردیم، منطقی بوده، یادآور شد: هنوز ممکن است، عده‌ای نیاز به ارز داشته باشند و باید این طرح روز به‌روز کامل شود تا نیازمندی مردم برای ارز رفع شود.

رئیس جمهور اضافه کرد: در چارچوب توسعه کشور هم برای خراسان رضوی و هم برای کشور، مصمم هستیم و هیچ‌نگرانی در برابر اقدامات امریکا نخواهیم داشت.

 

 

منبع : قدس آنلاین 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار