هجدهمین کنگره اپتومتری خراسان فردا با حضور 500 نفر از اپتومتریست های سراسر کشور در مشهد برگزار می شود.
کد خبر: ۶۰۲۴۱۴
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸ 08 May 2018

به گزارش تابناک : دبیر علمی هجدهمین کنگره اپتومتری خراسان گفت: این کنگره در محورهایی چون مداخله به هنگام در توانبخشی کودکان کم بینا، اخلاق حرفه ای در اپتومتری، استفاده از بازی های ویدئویی در درمان آمبلویی کودکان، خشکی چشم ناشی از درمان، شیوه درمانی مدرن ، اپتومتری رفتاری 19 تا 21 اردیبهشت در مشهد برگزار می شود.

دکتر عباس عظیمی افزود: در این کنگره 500نفر از اپتومتریست ها، چشم پزشکان و دانشجویان رشته اپتومتری کشور حضور خواهند یافت.

وی افزود: در مدت زمان فراخوان این کنگره 128مقاله دریافت شد که 62 مقاله از این تعداد در قالب سخنرانی و پوستر پذیرفته شده است و در زمان برگزاری کنگره ارائه خواهد شد.

عضو هیات مدیره انجمن علمی اپتومتری ایران گفت: سخنرانان با توجه به رویکرد اصلی کنگره به شرح وظایف اپتومتریست ها، شیوه‌های درمان جدید و معرفی و رونمایی از تکنولوژی‌های جدید برای درمان نابینایی واختلالات چشمی می‌پردازند.

 

دکتر عظیمی با اشاره به جایگاه ایران در حوزه اپتومتری افزود: ایران در حوزه اپتومتری در شرق مدیترانه دارای رتبه اول و خراسان رضوی به عنوان قطب اپتومتری در شرق مدیترانه شناخته شده است.

عباس عظیمی گفت: رشته اپتومتری در آغاز در دانشگاه مشهد شکل گرفته وامروز در 2 دانشگاه علوم پزشکی ایران تا مقطع دکتری تخصصی توسعه یافته است

وی گفت: اپتومتریست ها به عنوان مراقبان اولیه چشم موظف به ارائه خدماتی مثل بررسی عیوب چشمی، اختلالات چشمی، انحرافات چشمی هستند.

عضو هیات مدیره انجمن علمی اپتومتری ایران افزود: متاسفانه آمار نابینایی وکم بینایی در جهان و ایران در حال افزایش است؛در تحقیقات به عمل آمده 47درصد نابینایی‌ها و اختلالات بینایی در ایران به علت آب مروارید12درصدآب سیاه،13 درصد مسائل ژنتیکی و عفونت‌ها و 5درصد بیماری‌های دیابتیک است  که 80 درصد این مشکلات با مراجعه به اپتومتریست‌ها پیشگیری می شود.

 

 

منبع : صدا و سیما 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار