عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: به منظور حمایت از هنرمندان به ویژه تولیدکنندگان انیمیشن، در مجلس شورای اسلامی آمادگی داریم از محل تبصره ۱۸ ماده ۱۶ تسهیلات ارزان قیمت برای هنرمندان به منظور ایجاد اشتغال در نظر بگیرم.
کد خبر: ۶۰۲۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶ 09 May 2018
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: به منظور حمایت از هنرمندان به ویژه تولیدکنندگان انیمیشن، در مجلس شورای اسلامی آمادگی داریم از محل تبصره ۱۸ ماده ۱۶ تسهیلات ارزان قیمت برای هنرمندان به منظور ایجاد اشتغال در نظر بگیرم.

به گزارش ایسنا، غلامرضا کاتب در آئین اختتامیه نخستین جشنواره پویانمایی تلویزیونی ایران به میزبانی همدان اظهار کرد: بزرگترین رسالت رسانه ملی حراست و حفاظت از ارزش‌ها و دستاور‌های انقلاب و مبارزه با فرهنگ بیگانه است و تا کنون توانسته فرهنگ عمومی و ملی کشور را با تمام هجمه‌هایی که رسانه‌های بیگانه دارند، حفاظت و حراست کند.

وی افزود: با هجمه‌های سنگین رسانه‌های بیگانه و فعالیت افزون بر ۲۵۰ رسانه فارسی زبان در ماهواره، رسانه ملی توانسته نه تنها در ایران اسلامی بلکه در خاورمیانه مخاطب خود را حفظ و گسترش دهد.

عضو شورای نظارت بر سازمان صداوسیما خاطرنشان کرد: طبق گزارش‌های ارائه شده در شورای صداوسیما، در بخشی از برنامه‌های نوروز امسال ضریب نفوذ مخاطبان به ۸۰ درصد رسید که این آمار رضایت بخش و مورد نظر رهبر معظم انقلاب و ملت ایران است.

وی ادامه داد: ۲۳۰ گزارش انتقادی سال ۹۶ به صداوسیما ارسال شد که رئیس سازمان صداوسیما همه این نقد‌ها را پذیرفت و برای رفع و اصلاح آن‌ها تلاش کرد

کاتب تصریح کرد: از زمان حضور علی عسکری رئیس سازمان صداوسیما یک رویکردی وجود دارد و آن توجه به منافع ملی و همگرایی بین همه قوای کشور است و چرا که پرداختن به حاشیه‌های درون نظام به عنوان سم در صداوسیماست.

عضو شورای نظارت بر سازمان صداوسیما ادامه داد: تفکر رئیس سازمان صداوسیما این چنین نیست، اما بعضا افرادی درون صداوسیما وجود دارند و برای کشور حاشیه سازی می‌کنند که نگاه مدیریتی رئیس رسانه ملی نیست.
 
وی از هنرمندان خواست تفکر توجه به منافع ملی و همگرایی و تفکر پرهیز از پرداختن به حواشی را در کشور ترویج دهند و اجازه ندهند وفاق، فرهنگ و عزت ملی به حاشیه‌ها گره بخورد و از دست رود و به مسائل کوچک و حاشیه پرداخته شود.

کاتب با بیان اینکه امروز در کشور در بخش اقتصادی نیاز به مجاهدت‌های بزرگ داریم، خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ عمومی و ملی نیاز اساسی کشور است چرا که حتی اگر مصرف کالای ایرانی تحقق یابد و کیفیت و مزیت را هم بالا ببریم و فرهنگ ملی حاکم نشود، شعار تحقق نمی‌یابد.

وی با اشاره به اینکه یکی از ملزومات اصلی تحقق پیام رهبر معظم اقلاب اسلامی درباره حمایت از کالای ایرانی توجه به فرهنگ ملی است، تصریح کرد: می‌توان به تولیدات پویانمایی با رویکرد ارتقای فرهنگ ملی پرداخت چرا ادعا می‌کنیم فرهنگ سه هزار ساله داریم، اما در همین بخش باید بگوییم بیشترین صادرات انیمیشن را همین استان همدان می‌تواند داشته باشد و موجب انتقال فرهنگ و درآمدزایی شود.

کاتب با بیان اینکه توجه به انیمیشن می‌تواند موجب درآمدسازی، ایجاد اشتغال و ترویج فرهنگ عمومی شود، گفت: برگزاری این جشنواره و همایش‌ها باید موجب هم افزایی بیشتر شود و در این راستا باید از بخش خصوصی حمایت کرد.

وی بیان کرد: دانشکده انیمیشن همدان توان تربیت کارشناسان و هنرمندان را دارد همچنین بخش بین الملل و اقتصادی صداوسیما می‌تواند در بخش فروش و عرضه انیمیشن یک نگاه ملی را در جهان ایجاد کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار