مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از اجرای طرح ساماندهی آمبولانس‌های خصوصی فاقد مجوز در مشهد خبر داد.
کد خبر: ۶۰۳۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴ 09 May 2018

به گزارش تابناک : رضا وفایی‌نژاد با اشاره به اینکه «آمبولانس‌های خصوصی برای فعالیت باید از  دانشگاه علوم پزشکی مجوز دریافت کنند»، اظهار کرد: از امروز طرح برخورد با آمبولانس‌های خصوص فاقد مجوز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و پلیس راهور اجرا می‌شود واین طرح تا هنگامی که آمبولانس‌های غیر مجاز، مجوز دریافت نکنندادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه نبود برچسب سلامت در شیشه‌های آمبولانس از جمله راه‌های شناسایی آمبولانس‌های غیر مجاز است،  ادامه داد: اگر آمبولانسی مجوز نداشته باشد، اعمال قانون شده و خودرو توقیف خواهد شد.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: ما  به هر نحو ممکن آمبولانس‌های غیر مجاز را کمک خواهیم کرد که بتوانند مجوز بگیرند و ساماندهی شوند.

وفائی‌نژاد خاطرنشان کرد:در حال حاضر در مشهد حدود 33 آمبولانس فاقد مجوز داریم و حدود 16 آمبولانس خصوصی که مربوط به 5 شرکت هستند مجوزهای لازم را دریافت کرده‌اند. همچنین 2 شرکت که در گذشته مجوز داشته‌اند مجوزهایشان باطل شده و باید دوباره برای گرفتن مجوز اقدام کنند.

وی با بیان اینکه آمبولانس‌های خصوصی با آمبولانس‌های 115 و بیمارستانی تفاوت دارند، گفت: وزارت بهداشت آمبولانس‌های خصوصی را برای اقدامات غیر فوریتی راه‌اندازی کرده است، به طور مثال خانواده‌ها برای نقل و انتقال بیماران یا سالمندان از آمبولانس خصوصی می‌توانند استفاده کنند.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود:آمبولانس‌های خصوصی دستور العمل‌های خاصی دارند؛ به طور مثال  یکی از نیروها باید مدرک فوریت‌های پیراپزشکی یا پرستاری داشته باشد، تجهیزات احیای قلب در آمبولانس فراهم باشد و... . آمبولانس‌های غیرمجاز با تعرفه‌هایی کمتر از تعرفه‌های مصوب وزارت بهداشت فعالیت می‌کنند.

وفائی‌نژاد عنوان کرد: تا چند وقت گذشته شماره‌ آمبولانس‌های غیر مجاز در سامانه تلفنی 118 وجود داشت اما چندین بار مکاتبه کرده‌ایم که این شماره‌ها حذف شوند. همچنین شماره آمبولانس‌های مجوز دار به بیمارستان‌ها و نیروی انتظامی اعلام شده که در صورت نیاز مردم از آنها استفاده کنند.

وی تصریح کرد: در 30 بهمن سال گذشته آقای بخشی محبی معاون اجتماعی دادستان مشهد طی نامه کتبی اعلام کردند که عملیات سامان‌دهی آمبولانس‌های غیر مجاز باید شروع شود و در مرحله اول اطلاع رسانی و اعلام به شرکت‌‎ها صورت بگیرد  که شرکت‌های مجوز دار در فعالیت خود دقت بیشتری کنند و شرکت‌های غیر مجاز هم مجوز بگیرند و سپس  تا پایان اردیبهشت ماه ساماندهی این آمبولانس‌ها با همکاری پلیس راهور انجام شود.

 

 

منبع : ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار