مدیرکل پرورشی معاونت فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران گفت: قریب به ۵۰۰ مدرسه در کشور در حال فعالیت قرآنی هستند که به‌طور میانگین در هر مدرسه حدود ۸۰ دانش‌آموخته وجود دارد.
کد خبر: ۶۰۳۲۷۲
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۳ 09 May 2018

 

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین آرش رجبی ظهر امروز در نشست خبری فعالیت‌های قرآنی حوزه علمیه خواهران در ماه مبارک رمضان که در مرکز مدیریت این حوزه در قم برگزار شد، ماه مبارک رمضان را ماه هدایت بندگان دانست و اظهار داشت: یکی از اهداف مهم نظام جمهوری اسلامی، نشر و گسترش فرهنگ قرآنی بوده است.

وی افزود: افراد جامعه باید معارف قرآن را فهم کنند و مقدمه این امر، روخوانی و حفظ قرآن کریم است و این مسئله مورد اهتمام رهبر معظم انقلاب قرار گرفته که بر پرورش حداقل 10 میلیون نفر حافظ قرآن تأکید دارند.

مدیرکل پرورشی معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران گفت: شورای توسعه قرآنی، برای سال جاری، حفظ جزء 30 قرآن کریم را برنامه‌ریزی کرده و طرح نور هدایت در این زمینه در بین طلاب سطوح دو، سه و چهار حوزه برگزار می‌شود.

رجبی بیان کرد: طرح نور هدایت، باهدف تربیت دو هزار نفر حافظ جزء 30 قرآن کریم در سال 97 طراحی شده و این طرح از ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: طرح مذکور برای تمام افراد با هر مدرک تحصیلی بوده و برای رسیدن به اهداف این طرح، کلاس‌های آموزشی خاصی در نظر گرفته شده و در اختتامیه جشنواره قرآنی که در اردیبهشت 98 برگزار می‌شود، از افراد برتر تجلیل به عمل می‌آید.

مدیرکل پرورشی معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران عنوان کرد: تفاوت حوزه‌های علمیه خواهران با دیگر حوزه‌های علمیه، مدرسه محور بودن آن بوده و فعالیت‌های قرآنی با محوریت مدارس پیگیری می‌شود، چراکه مدرسه تعاملات تبلیغی خود را با سایر نهادها به‌خوبی انجام می‌دهد، در این زمینه قریب به 500 مدرسه در حال فعالیت هستند که به‌طور میانگین در هر مدرسه حدود 80 دانش‌آموخته وجود دارد.

رجبی خاطرنشان کرد: در فعالیت‌های حوزه علمیه خواهران در ماه مبارک رمضان، رویکرد محتوایی از اولویت اصلی برخوردار بوده که بر محور دو رویکر تحقق سبک زندگی اسلامی و تحکیم خانواده انجام می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم ترویج فرهنگ استفاده از توان داخلی کشور، ابراز کرد: در فعالیت‌های ماه مبارک رمضان در خصوص استفاده از کالاهای ایرانی در زمینهٔ موضوعاتی که مربوط به زنان می‌شود، همچون خرید وسایل خانه و تهیه جهیزیه که بیشتر به عهده بانوان است، تمرکز جدی انجام می‌شود تا خرید کالای ایرانی در خانواده‌های ما از اولویت قرار گیرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار