معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان البرز گفت: در ششمین دوره طرح ملی دادرس ۱۲۶۰ دانش‌آموز در قالب ۹۰ تیم در این استان به رقابت پرداختند.
کد خبر: ۶۰۳۵۴۳
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶ 10 May 2018

به گزارش تابناک : مهناز قائم‌پناه با اشاره به هفته هلال احمر اظهار داشت: طرح دادرس با هدف ترویج فرهنگ سلامت و آموزش امداد و نجات به دانش آموزان در مواجهه با بلایای طبیعی، حوادث غیر طبیعی و انسانی در مدارس به اجرا در می‌آید.

معاون جمعیت هلال احمر استان البرز با اشاره به اینکه هر تیم از 14 دانش‌آموز تشکیل شده است، افزود: در مرحله استانی ششمین دوره مسابقات المپیاد طرح ملی دادرس 16 تیم به تعداد 128 دانش آموز دختر و پسر به مدت 2 روز در مرکز آموزشی و رفاهی ایران مهر آموزش و پرورش ناحیه 4کرج شرکت کردند.

️قائم پناه ادامه داد: در این دوره دانش‌آموزان در رشته‌های پانسمان و بانداژ، اسکان اضطراری، پناه گیری، خروج ایمن، حمل مصدوم، آتل‌بندی و شکستگی، اطفاء حریق، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، احیا قلبی ریوی و آزمون کتبی رقابت داشتند.

وی تصریح کرد: از بین تیم‌های شرکت کننده در نهایت 2 تیم دانش آموزی دختر و پسر در طرح ملی دادرس برگزیده شد که از بین آنها دو تیم به مرحله المپیاد کشوری راه می‌یابند.

معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان البرز اضافه کرد: سال گذشته تیم دادرس دختران شهرستان اشتهارد به عنوان نماینده هلال احمر البرز در گروه دختران موفق به کسب مقام دوم کشور در پنجمین دوره مسابقات المپیاد دادرس شد.

وی ادامه داد: در این مسابقات در بخش پسران، مدرسه کاشانی‌پور فردیس رتبه اول، مدرسه میرحبیبی ناحیه 4 کرج رتبه دوم و مدرسه علی ابن‌ابیطالب ناحیه 3 کرج رتبه سوم و رتبه بشردوستی در بخش پسران به مدرسه کاشانی پور فردیس رسید.

قائم پناه با اشاره به رتبه‌های برتر بخش دختران نیز عنوان کرد: در بخش دختران نیز مدرسه احمدی روشن فردیس رتبه اول، مدرسه زینبیه اشتهارد رتبه دوم و مدرسه علامه جعفری ناحیه 4 کرج رتبه سوم را کسب و ️رتبه بشردوستی به مدرسه شهید اسحاقی طالقان رسید.

 

 

منبع : تسنیم 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار