اتوبوس های سفیران گردشگری تبریز 2018 که پنجم اردیبهشت از تبریز سفرخود را آغاز کرده بودند در نمایشگاه بین الملی مشهد مورد استقبال مدیرکل، معاونان ومدیران میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی و مردم مشهد قرار گرفت.
کد خبر: ۶۰۳۵۵۹
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰ 10 May 2018

به گزارش تابناک : اتوبوس های سفیران گردشگری تبریز 2018 که پنجم اردیبهشت از تبریز سفرخود را آغاز کرده بودند در نمایشگاه بین الملی مشهد مورد استقبال مدیرکل، معاونان ومدیران میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی و مردم مشهد قرار گرفت.

بی واسطه در مشهد سوغات تبریز خریدیم

شهروندان مشهدی از این کاروان استقبال خوبی داشتند. یکی از شهروندان مشهدی درباره کاروان سفیران گردشگری تبریز2018 گفت:  راه اندازی این اتوبوس ها اقدام خیلی خوبی بوده است.

وی با بیان این که صنایع دستی و سوغات در این کاروان عرضه شده بود، افزود: بی واسطه صنایع دستی ارومیه و تبریز را خریداری کردیم.

وی گفت: آشنایی با جاذبه های گردشگری و صنایع دستی و تولیدات  و سوغات استان های آذربایجان شرقی و غربی در مشهد اقدامی ارزشمند است و نیز فرصت خرید و عرضه محصولات ایرانی را فراهم می سازد.

این کاروان درمراکز استان ها وشهرها، از جمله زنجان، اصفهان، شیراز، بوشهر،بندرعباس سیرجان ، یزد حضور داشته و تاکنون 13 روز از سفر خود را سپری کرده اند  و مقصد بعدی این کاروان ساری، رشت و اردبیل خواهند بود و  27 اردبهشت نیزبه تبریز بازخواهند گشت.

کاروان سفیران گردشگری تبریز 2018 با استقبال و حضور پرشور مردم مشهد در نمایشگاه بین المللی مشهد مواجه شدند.

mashad2

استقبال خارج از تصور و انتظار بود

نادر مصطفایی کارشناس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی و مدیر پروژه کاروان سفیران گردشگری تبریز2018 در این باره گفت:  این کاروان پنجم اردیبهشت هم زمان با حضور ریاست جمهوری از تبریزبه مقصد استان های کشور آغاز و مشهد ایستگاه دهم این کاروان است.

وی افزود: شعار ما «ایران فراتر از انتظار» است و هدف ما نیز شناساندن پتانسیل ها و ظرفیت های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی و غربی و به ویژه تبریز است.

مصطفایی با بیان این که هنرمندان از دو استان آذربایجان غربی و شرقی در این کاروان حضور دارند، تصریح کرد: این اتوبوس به فروشگاه تبدیل و محصولات هنری، صنایع دستی و سوغات  و کالاهای تولیدی تبریز عرضه و به فروش می رسد که برند های معروف نیز حضور دارند.

وی ادامه داد: با توجه به استقبال بی نظیر در مشهد برای جبران زحمات مشهدی ها تلاش خواهم کرد تا برای کاروان مشهدی ها که به تبریزخواهند آمد میزبان خوبی باشم و آرزویم این شده که بتوانم به همین شایستگی از مشهدی ها در تبریز میزبانی کنم.

وی درباره بازگشت این کاروان به تبریز گفت: کاروان سفیران گردشگری تبریز2018 ، پنج ایستگاه دیگر نیز دارد که پس از حضور در5 استان دیگر 27 اردیبهشت به تبریز بازخواهد گشت.

امیدوارم استان هایی را که حضور پیدا کردیم به ویژه مشهدی ها و خراسان ها تبریز را در برنامه های گردشگری خود قرار دهند و ما بتوانیم میزبان آن ها در تبریز باشیم.

استقبال مشهدی ها از کاروان تبریز2018

هم چنین مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی  که در مراسم استقبال از کاروان سفیران فرهنگی تبریز 2018 حضور یافته بود، گفت: در راستای اجرایی شدن شعار سال مبنی بر حمایت از کالای ایرانی که توسط مقام معظم رهبری اعلام شد، این تدبیر از سوی معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور انجام و کاروان سفیران گردشگری  تبریز2018 اعزام شد.

وی افزود: کالاها ، محصولات و سوغات در این کاروان عرضه و به فروش می رسد البته عمده آن ها صنایع دستی شاخص استان های آذربایجان شرقی و غربی هستند.

وی تصریح کرد: این فرصت برای مردم مشهد فراهم شده تا با حضور در نمایشگاه بین المللی مشهد از صنایع دستی و کالاهای تولیدی استان های آذربایجان شرقی و غربی نیز خریداری کنند که در روز اول ورودشان مردم مشهد استقبال خوبی داشته اند.

مکرمی یادآور شد: تبادل فرهنگی بین استان آذربایجان شرقی و غربی و دیگر استان ها از جمله دستاوردهای این کاروان است.

وی ادامه داد: این اقدامی ارزشمند است که  از این طریق  تبادل فرهنگی بین استان های کشور صورت گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: ما نیز تلاش خواهیم کرد، کاروانی را مشابه این کاروان از مشهد در خصوص صنایع دستی استان به استان های کشور اعزام کنیم تا در راستای حمایت از کالای ایران و هنرمندان صورت گیرد و به نوعی فرهنگ خراسان رضوی نیز به سراسر کشور تعمیم و گسترش داده می شود.

وی گفت: اتوبوس های کاروان سفیران گردشگری تبریز 2018  بیستم اردیبهشت مشهد را به مقصد استان سمنان ترک خواهند کرد.

 
 
 
 
 
منبع : شهرآرا آنلاین 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار