هفته‌های فرهنگی و هنری شهرستان‌های خراسان رضوی شب گذشته در مجموعه پدیده شاندیز آغاز شد.
کد خبر: ۶۰۳۷۲۵
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷ 10 May 2018
به گزارش تابناک رضوی؛ منطقه خراسان، هفته‌های فرهنگی و هنری شهرستان‌های خراسان رضوی شامگاه گذشته 19 اردیبهشت‌ماه به میزبانی مجموعه پدیده شاندیز رسما کار خود را آغاز کرد. 
در این افتتاحیه علاوه بر مدیران مجموعه پدیده، جواد حسینی، معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان رضوی، سید کمال‌الدین حسینی، مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی، سیدحسن حسینی، فرماندار، بهرام نکاحی، شهردار، احمدزاده، رییس میراث فرهنگی طرقبه و شاندیز و... حضور داشتند.
 
حسن حسینی، فرماندار طرقبه‌شاندیز در این مراسم طی سخنانی اظهار کرد: دومین دوره هفته‌های فرهنگی شهرستان‌های خراسان رضوی به میزبانی مجموعه پدیده شاندیز از این هفته آغاز شد. در نخستین هفته شاهد برقراری غرفه‌های روستاهای بینالود هستیم که از نوزدهم تا بیست‌وپنجم اردیبهشت‌ماه نیز دایر است.
 
وی افزود: در این نمایشگاه قرار بر این است که هر شهرستان و روستاهای آن صنایع دستی، آیین‌های بومی و محلی، مسائل مختلف تجاری، فرهنگی، اجتماعی و ... خود را به نمایش بگذارند.
 
فرماندار طرقبه‌شاندیز با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان خاطرنشان کرد: طرقبه‌‌شاندیز 1200 کیلومترمربع وسعت و 70 هزار جمعیت اصلی دارد اما در سال 1396، 60 میلیون نفر از پل پرتوی به منطقه آمدند. 28 میلیون و 500 هزار خودرو وارد شدند که نشان‌دهنده اهمیت و گردشگرپذیر بودن این شهرستان است.
 
 وی افزود: هفت رودخانه ازغد، رودبار، مغان، زشک و... سرسبزی خاصی به منطقه داده‌است. 40 روستای دارای دهیاری و 40 روستای فاقد آن در منطقه وجود دارد و غذاهای لذیذ طرقبه و شاندیز نیز معرف حضور تمامی مردم ایران است. پنج هتل و 20 خانه بوم‌گردی و مهمان‌پذیر نیز در این شهرستان وجود دارد.
 
حسینی با اشاره به خلق و خوی مردم طرقبه‌شاندیز تصریح کرد: صداقت و مهمان‌نوازی از ویژگی‎های مردم خوب شهرستان طرقبه و شاندیز است. زیارتگاه یاسر و ناصر نیز سالانه پذیرای 3 میلیون زائر است که یک میلیون نفر از این زوار، خارجی هستند. 28 مدل ارز خراجی نیز در غبارروبی‌ها یافت می‌شود.
 
فرماندار شهرستان طرقبه‌شاندیز در خصوص قدمت این منطقه گفت: مناطقی در این شهرستان وجود دارد که توان ثبت در یونسکو را دارد و به دوران نوسنگی بازمی‌گردد. امیدواریم اقدامات لازم در این رابطه صورت گیرد. قدمت مسجد جامع ازغد نیز که هنوز مردم از آن استفاده می‌کنند به دوره تیموری بازمی‌گردد. قلعه‌های این منطقه نیز حاصل بقایای زندگی در دوران صفویه هستند.
 
 وی با تاکید بر اهمیت شهرستان طرقبه‌شاندیز گفت: این شهرستان یکی از جذابیت‌های منطقه برای افزایش ماندگاری زائرین محترم مشهد مقدس است، به شکلی که بسیاری از زائرین پس از زیارت
 امام مهربانی‌ها، به طرقبه و شاندیز نیز می‌آیند.
 
حسینی در پایان تصریح کرد: بایستی از مدیرانی همچون حسینی، مدیرکل امور اجتماعی، سرابی، مدیرکل ارشاد خراسان رضوی و مکرمی‌فر، رییس میراث فرهنگی خراسان رضوی نیز تشکر کنم که در راستای برگزاری هرچه بهتر جشنواره معرفی شهرستان‌ها تلاش بی‌وقفه‌ای داشتند. امیدواریم هر هفته با استقبال خوب مردم، تبادل فرهنگ و آشنایی با آیین و رسوم هر منطقه صورت گیرد.

 

منبع : ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار