امام جمعه کازرون گفت:درکشور باید اختلافات را کنار و یک‌صدا پشت رهبری حرکت کنیم و ضرر امروز ما برای این بود که هشدار رهبری را جدی نگرفتیم.
کد خبر: ۶۰۴۱۵۱
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰ 12 May 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به خروج آمریکا از برجام اظهارداشت: ماندن و یا خارج شدن آمریکا از برجام فرقی نمی‌کرد چون نه تحریم برداشته شد و نه دشمنی‌ها کمتر شد.

وی با بیان اینکه دشمن از نقطه ضعف ما در اقتصاد استفاده می‌کند گفت: با بررسی شعارهای پیش مقام معظم رهبری می‌بینیم منطق ایشان در نامگذاری‌ها درست بوده و از 10 سال پیش وضعیت امروز را پیش بینی می‌کردند.

امام جمعه کازرون افزود: تشخیص رهبری برای مشکل اصلی کشور اقتصاد بود و می‌دانستند دشمن می‌خواهد از کجا فشار آورد.

خرسند گفت: مقام معظم رهبری به خوبی نقشه دشمن را درک و نسخه علاج را پیش‌بینی کردند اما شوربختانه مسوولان هشدارهای ایشان را جدی نگرفتند.

وی با بیان اینکه خروج آمریکا از برجام نشان داد که دشمن قابل اعتماد نیست اظهارداشت: مقام معظم رهبری سه سال پیش در مشهد گفتند که فریب لبخند طرف مقابل را نخورید ولی جدی گرفته نشد و تا حدی فریب ژست‌ها و لبخندهای دیپلماتیک را خوردیم.

امام جمعه کازرون تاکید کرد: تنها فایده برجام ابطال نظریه تعامل با کدخدا بود و امیدواریم درس عبرت شود.

خرسند راه علاج مشکلات کشور را تکیه بر ظرفیت‌های داخلی دانست و افزود: با اصلاح قوانین بانکی و بروکراسی اداری، کار و تولید و ایجاد اشتغال می‌توانیم از پس مشکلات براییم.

وی با بیان اینکه معتقدیم قضیه خروج آمریکا از برجام به نفع کشور است تصریح کرد: درکشور باید اختلافات را کنار و یک‌صدا پشت رهبری حرکت کنیم و ضرر امروز ما برای این بود که هشدار رهبری را جدی نگرفتیم.

امام جمعه کازرون با اشاره به اینکه دشمن در صدد ایجاد نگرانی بین مردم است و ما خروج آمریکا از برجام را به فال نیک می‌گیریم، افزود: مسوولان پیش‌بینی لازم در بحث‌های مختلف را کرده‌ که باید از موضع اقتدار باشد.

خرسند اروپا را مانند آمریکا دانست و اظهارداشت: دشمن می‌داند جمهوری اسلامی مقتدر است و جنگ با ما در افتادن با شیر است و دوران بزن در رو هم تمام شده است.

وی با اشاره به نزدیکی ماه مبارک رمضان گفت: دهه آخر شعبان دهه غبار روبی مساجد نیز هست و باید مساجد را آماده مهمانی روزه‌دارن و نمازگزاران کنیم.

خرسند با تسلیت رحلت آیت‌الله ایمانی اظهارداشت: وی ۲۳ سال از اوایل انقلاب را به عنوان امام جمعه کازرون خدمت کرده و ۷ سال در بوشهر و سپس ۱۰ سال در شیراز انجام وظیفه کرد.

امام جمعه کازرون فقدان آیت‌الله ایمانی را خلاء برای شهرستان کازرون دانست و گفت: خدمات ایشان در کازرون در زمینه‌های گوناگون ماندگار بوده و در حوزه‌های مختلف هر خدمتی انجام گرفته وی نقش داشته است.

خرسند تجلیل از آیت‌الله ایمانی را یک وظیفه دانست و اظهارداشت: روز دوشنبه از ساعت ۵ تا ۷ بعدازظهر در مصلی نماز جمعه مراسم بزرگداشت این عالم ربانی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به شایعه مطرح شده در مورد سد نرگسی و انتقال آب شهرستان کازرون به بوشهر اظهارداشت: در مورد ارتفاع سد از مسوولان استان که اهل کازرون هستند سوال کردم و گفتند چنین چیزی نیست.

خرسند در ادامه اضافه کرد: این بحث فنی است و کارشناسی و حساب و کتاب علمی دارد و به این شایعات دامن نزنید.

امام جمعه کازرون با بیان اینکه اجازه شایعه و پخش شدن آن را ندهیم گفت: نمونه این شایعات در مورد سفر استاندار است که می‌گویند سر ما کلاه رفته، که ما باید بگذاریم زمان بگذرد تا ببینیم وعده‌ها چه می‌شود و عجله و قضاوت زود و دامن زدن به اختلافات مناطق را کناربگذاریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار