عضو شورای ملی زعفران قیمت هر مثقال زعفران را ۳۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: هر مثقال زعفران مرغوب قبل از سال جدید با قیمت ۲۵ هزار تومان به فروش می‌رسید.
کد خبر: ۶۰۴۲۴۰
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰ 12 May 2018
به گزارش تابناک : چندی پیش بازار زعفران به واسطه ورود دلالان و کاهش عرضه با تغییرات قیمتی روبرو شد و بالغ بر یک میلیون تومان افزایش قیمت را در سال جدید تجربه کرد.
 
 در همین راستا علی حسینی عضو شورای ملی زعفران گفت: متاسفانه افزایش قیمت در بازار زعفران هنوز کنترل نشده است و در حال حاضر هرکیلو با رقم ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در بازار فروخته می‌شود.

وی افزود: با درنظر گرفتن قیمت زعفران در زمان برداشت با رقم ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و فروش آن از سوی کشاورز به سازمان تعاونی روستایی با قیمت ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و در نظر گرفتن قیمت ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی آن در بازار فعلی می‌توان گفت که از این روند کشاورز سود چندانی نمی‌برد.

عضو شورای ملی زعفران با بیان اینکه از این آشفته بازار سود بالایی به دلال‌ها می‌رسد خاطرنشان کرد: حدود ۶۵ تا ۷۰ درصد از سود افزایش قیمت زغفران به دلال‌ها می‌رسد و کشاورز در این بین سهم به سزایی ندارد.

حسینی با بیان اینکه حدود ۶۷ تن زعفران توسط سازمان تعاونی روستایی خریداری شده عنوان کرد: یکی از بهترین اقداماتی که سازمان تعاونی روستایی می‌توانست برای تنظیم قیمت زعفران در بازار انجام دهد عرضه زعفران با قیمت خرید از کشاورز بود، اما در حال حاضر این بازار به دست دلال‌ها افتاده است.

وی در خصوص گرم شدن بازار زعفران تقلبی گفت: طبیعتا وقتی کالایی گران می‌شود متقلبان نیز در این بازار بیش‌تر می‌شوند به طوریکه در بازارفعلی زعفران نیز به همین صورت است، اما آمار دقیقی از میزان زعفران تقلبی در بازار وجود ندارد.

عضو شورای ملی زعفران در پایان قیمت هر مثقال زعفران را ۳۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: این درحالی است که هر مثقال زعفران قبل از سال جدید با رقم ۲۵ هزار تومان فروخته می‌شد.
 
 
منبع: میزان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار