همایش تخصصی و ملی گردشگری نهاوند که ۲۲ و ۲۳ اردیبهشت ماه در نهاند برگزار می‌شود فرصت بسیار مناسبی برای معرفی ظرفیت‌های بی‌بدیل و منحصر به فرد نهاوند در زمینه گردشگری در سطح ملی است.
کد خبر: ۶۰۴۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶ 12 May 2018
همایش تخصصی و ملی گردشگری نهاوند که ۲۲ و ۲۳ اردیبهشت ماه در نهاند برگزار می‌شود فرصت بسیار مناسبی برای معرفی ظرفیت‌های بی‌بدیل و منحصر به فرد نهاوند در زمینه گردشگری در سطح ملی است.

به گزارش تسنیم، نهاوند با قدمتی هفت هزار ساله دارای حدود ۲۰۰ اثر تاریخی شناخته شده است که این آثار شامل بناها، محوطه‌ها و تپه‌ها است که از این ۲۰۰ اثر تاریخی حدود ۱۰۰ اثر به ثبت آثار ملی رسیده است که علاوه بر این آثار گرانبهای تاریخی، وجود سراب‌های ۹ گانه با آب و هوای مطبوع و طبیعتی بکر این شهرستان را در زمینه جاذبه‌های تاریخی و گردشگری بی بدیل کرده است.

وجود آثار کهن و ارزشمندی همچون تپه باستانی گیان با بیش از هفت هزار سال قدمت، تپه باستانی باباقاسم که از قلعه‌های دوره اشکانی و به عنوان یکی از قدیمی‌ترین سکونت‌گاه‌های بشری محسوب می‌شود، معبد لائودیسه (شهر سلوکی نهاوند) که در زیر خراور‌ها خاک پنهان مانده است و صد‌ها اثر ارزشمند تاریخی دیگر در این شهرستان نهاوند را در استان همدان و حتی در کشور بی‌نظیر و منحصر به‌فرد کرده است.

اما متأسفانه از این ظرفیت‌های ارزشمند تاریخی و گردشگری نه تنها در راستای شکوفایی گردشگری، صنعت توریسم و رونق اقتصادی این شهرستان استفاده نشده است بلکه بسیاری از این آثار گرانبها ناشناخته مانده و بی تفاوت به حال خود رها شده‌اند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند گفت: همایش تخصصی و ملی گردشگری نهاوند ۲۲ و ۲۳ اردیبهشت‌ماه امسال در سالن همایش دانشگاه آزاد اسلامی واحد نهاوند و با حضور معاون بنیاد ایران‌شناسی کشور برگزار می‌شود.

محسن جانجان با اشاره به تشکیل کمیته‌های مختلف در راستای اجرای هرچه بهتر این همایش، اظهار داشت: در بخش علمی این همایش ۲۷ مقاله پذیرفته شده که کتاب مجموع مقالات آن مشتمل بر ۵۲۷ صفحه در دست چاپ است.

وی تصریح کرد: همایش گردشگری نهاوند فرصت بسیار خوبی برای شناساندن ظرفیت‌های شهرستان است و ادارات متولی باید برای هرچه بهتر برگزار شدن این همایش هرچه در توان دارند به اجرا بگذارند.

جانجان افزود: مهلت ارسال مقالات به دبیرخانه همایش از ۱۵ اسفند تا ۲۵ فروردین بود که طی این مدت ۳۷ مقاله ارسال شد و از این تعداد ۲۷ مقاله برای چاپ به‌صورت کتاب و دو مقاله نیز برای ارائه به صورت پوستر انتخاب شده است.

وی عنوان کرد: طی چهار ماه گذشته با پیگیری‌های نماینده محترم شهرستان در مجلس استارت برگزاری این همایش در نهاوند زده شد و اعتبار اولیه برای برگزاری این همایش جذب شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند بیان کرد: برگزاری این همایش بار سنگینی است که بر دوش همه ما قرار دارد لذا از همه دستگاه‌ها و ادارات شهرستان تقاضا داریم که برای برگزاری هرچه بهتر این همایش ورود همه جانبه داشته باشند.

رویداد ۲۰۱۸ یک فرصت استثنایی برای معرفی نهاوند است

جانجان در ادامه با اشاره به رویداد ۲۰۱۸ همدان، اظهار داشت: رویداد ۲۰۱۸ یک فرصت استثنایی برای معرفی نهاوند است که به تبع آن می‌توانیم گردشگر برای شهرستان جذب کنیم.

وی تاکید کرد: در رویداد ۲۰۱۸ سفیران گردشگری ۱۸۰ کشور دنیا مهمان همدان هستند که این یک فرصت استثنایی است و ما می‌توانیم با دعوت از سفیران این کشور‌ها به نهاوند، شهرستان را به آن‌ها معرفی کنیم.

دبیر اجرایی همایش تخصصی و ملی گردشگری نهاوند تصریح کرد: با معرفی جاذبه‌های گردشگری شهرستان به سفیران این کشور‌ها در واقع می‌توانیم جذب گردشگر را برای شهرستان داشته باشیم و اگر در این زمینه تلاش نکنیم و موفق نباشیم شهرستان ضرر می‌کند.

جانجان افزود: سهم نهاوند از اعتبارات رویداد ۲۰۱۸ بستگی به تلاش خود شهرستان دارد و این‌که چه تعداد رویداد بتوانیم برای شهرستان تعریف کنیم می‌توانیم اعتبارات بیشتری از این رویداد برای شهرستان جذب کنیم.

 شهرداران شهرستان نهاوند برای رویداد ۲۰۱۸ اعتبار جذب کنند

وی با بیان این‌که از شهرداران شهرستان بیشترین انتظار را برای جذب اعتبار در رویداد ۲۰۱۸ داریم، عنوان کرد: از همین روی از همه مسئولان نهاد‌ها و ادارات شهرستان تقاضا داریم برنامه‌ها و طرح‌هایی برای این رویداد ارائه دهند تا بتوانیم اعتبارات خوبی برای شهرستان جذب کنیم در غیر این صورت دوباره شهرستان در انزوا قرار می‌گیرد و نهاوند ضرر می‌کند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند بیان کرد: بیشترین طرح و رویدادی که انتظار می‌رود برای شهرستان نهاوند تعریف شود باید توسط شهرداران شهرستان ارائه داده شود و باید برنامه‌های آن‌ها برای این رویداد مشخص شود.

جانجان تاکید کرد: همه نهاد‌ها و ادارات شهرستان در این رویداد مهم ذی‌نفع هستند لذا به عنوان یک مطالبه از همه نهاد‌ها و ادارات شهرستان تقاضا داریم که همه تلاش خود را به کار بگیرند که طرح ارائه بدهند و اعتبار بگیرند.

همایش گردشگری نهاوند بهترین فرصت برای معرفی جاذبه‌های گردشگری این شهرستان است

فرماندار نهاوند گفت: نهاوند در بحث گردشگری ظرفیت‌های زیادی دارد که برگزاری همایش ملی و تخصصی گردشگردی نهاوند فرصت مناسبی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری این شهرستان است.

مراد ناصری اظهار داشت: شهرستان نهاوند در زمینه گردشگری تاریخی و مذهبی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد که علاوه بر این ظرفیت‌ها آب و هوای مناسب و دلپذیر در چهار فصل سال این ظرفیت را دو چندان کرده است.

وی تصریح کرد: از همین روی باید تلاش کنیم که از این ظرفیت‌های استثنایی گردشگری شهرستان در راستای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی شهرستان استفاده کنیم که این مهم با جذب گردشگر و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در شهرستان محقق می‌شود.

ناصری افزود: رویداد ۲۰۱۸ و خصوصا همایش تخصصی و ملی گردشگری نهاوند فرصت خوبی برای شناساندن و معرفی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری شهرستان است که به تبع آن برای شهرستان جذب گردشگر را به دنبال خواهد داشت.

وی عنوان کرد: از همین روی همه نهاد‌ها و دستگاه‌های متولی شهرستان باید همه تلاش خود را به کار بگیرند که این همایش را آبرومندانه برگزار کنند و تلاش کنند که در این همایش ظرفیت‌های نهاوند را آنطور که شایسته است را معرفی کنند.

هدف از برگزاری همایش تخصصی و ملی گردشگری در نهاوند معرفی ظرفیت‌های بالقوه این شهرستان در سطح ملی است

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: هدف از برگزاری همایش تخصصی و ملی گردشگری در نهاوند معرفی ظرفیت‌های بالقوه این شهرستان و بالفعل درآوردن این ظرفیت‌ها توسط بخش خصوصی است.

حسن بهرام‌نیا اظهار داشت: شهرستان نها‌وند دارای تاریخ و موقعیت‌های بی‌بدیل و بی‌نظیری در زمینه گردشگری، آب و هوا و طبیعت است که همه این ظرفیت‌ها باید در سطح ملی معرفی شوند.

وی تصریح کرد: با پیگیری‌هایی که در این زمینه داشتم و با درخواست از استاندار محترم تلاش کردم که همایش تخصصی و ملی گردشگری را در نهاوند برگزار کنیم و ۵۰ میلیون تومان اعتبار برای برگزاری این همایش جذب کردم و تلاش کردیم که با کمترین هزینه موقیعت‌ها و ظرفیت‌های شهرستان را معرفی کنیم.

بهرام‌نیا افزود: هدف از برگزاری همایش تخصصی و ملی نهاوند این است که با معرفی ظرفیت‌های شهرستان در سطح ملی در قالب بخش خصوصی برای شهرستان سرمایه‌گذار جذب کنیم و همچنین توجه مسئولین دولتی را در راستای فراهم نمودن زیرساخت‌ها و بستر‌های لازم برای سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی جلب کنیم.

وی عنوان کرد: با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم و جذب سرمایه‌گذار در بخش گردشگری شهرستان هم می‌توانیم برای شهرستان گردشگر جذب کنیم و هم به تبع آن اشتغال و رونق اقتصادی را برای شهرستان ایجاد کنیم.

رئیس همایش تخصصی و ملی گردشگری نهاوند بیان کرد: شهرستان نهاوند با توجه به ظرفیت‌های زیادی که در بخش گردشگری دارد در طول سال پذیرای مهمانان و گردشگران زیادی از نقاط مختلف کشور است، اما متأسفانه این گردشگران در شهرستان اقامت ندارند و ما باید تلاش کنیم که زیرساخت‌های لازم از جمله ایجاد هتل، مراکز اقامتی و تفریحی را در شهرستان احداث کنیم که گردشگران بتوانند در شهرستان اقامت بیشتری داشته باشند.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با برگزاری این همایش در نهاوند قصد داریم که موقیعت‌ها و ظرفیت‌های شهرستان را در سطح ملی معرفی کنیم تا سرمایه گذاران نسبت به ظرفیت‌های شهرستان شناخت پیدا کنند و برای سرمایه‌گذاری در شهرستان اقدام کنند.

بهرام‌نیا تاکید کرد: همچنین با پخش این همایش از طریق صدا و سیما موقعیت کم نظیر شهرستان به مردم سایر شهر‌های کشور شناسانده می‌شود و جذب گردشگر را برای شهرستان به دنبال خواهد داشت که به تبع آن نیز ایجاد درآمد و رونق اقتصادی را برای شهرستان در پی خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم امروزه رونق صنعت توریسم و گردشگردی سبب شکوفایی اقتصادی بسیاری از شهر‌ها و خصوصا کشور‌های دنیا شده است. در نهاوند نیز با دارا بودن ظرفیت‌های بی‌نظیر و منحصر به فردش در زمینه جاذبه‌های تاریخی و گردشگری می‌توان با جذب گردشگر و سرمایه‌گذاری در زمینه گردشگری ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی را برای شهرستان در پی داشته باشد که این مهم با برنامه‌ریزی و همت مسئولان محقق خواهد شد.

امیدوراریم برگزاری همایش ملی و تخصصی گردشگری در نهاوند نقطه عطف و شروعی برای رونق و شکوفایی گردشگری شهرستان و جذب سرمایه‌گذار در این زمینه باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار