از صبح امروز آخرین رایزنی‌ها اعضای شورای شهر تهران با دو نامزد نهایی شهرداری تهران( افشانی و مکارم) در پشت درب‌های بسته آغاز شده است و دو نامزد با حضور در اتاق اعضای شورا آخرین رایزنی‌ها را برای جلب رضایت آنها آغاز کرده‌اند.
کد خبر: ۶۰۴۴۴۴
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷ 12 May 2018

به گزارش تابناک : فردا (23 اردیبهشت) دومین شهردار تهران در شورای پنجم انتخاب خواهد شد که در این بین قرار است از میان سید محمدعلی افشانی و سمیع‌الله حسینی مکارم یک نفر انتخاب و راهی بهشت شود.
این در حالی است که پس از جلسه هفته گذشته اعضای شورای شهر تهران و انتخاب دو گزنیه نهایی جلسات کاندیداها با اعضای شورای شهر تهران و کمیسیون‌ها آغاز شد و این جلسات طی روزهای گذشته همچنان ادامه داشته است.
سید محمد علی افشانی و سمیع الله حسینی مکارم دو گزینه هستند که فردا با یکدیگر رقابت خواهند کرد و از بین آنها هفدهمین شهردار تهران برای پایتخت انتخاب خواهد شد به طوری که از صبح امروز نامزدهای شهرداری تهران با حضور در شورا و در اتاق اعضای شورا آخرین رایزنی‌ها را برای جلب نظر اعضا آغاز کرده‌اند.

در همین رابطه نامزدها به نام برخی از معاونین و مدیران خود که قرار است در آینده در شهرداری مشغول به کار شوند نیز اشاره داشته اند که بیش از این محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران اعلام کرده بود که این موضوع از دستور کار خارج شده و نامزدها نیازی به معرفی معاونین خود ندارند.

به گزارش تسنیم با استعفای محمد علی نجفی شهردار تهران به دلیل بیماری و عدم ادامه فعالیتش، 28 گزینه از سوی اعضای شورای شهر تهران معرفی شدند که در مرحله اول و با اعلام اسامی 8 نفر انصراف دادند.
در مرحله بعدی نیز از 20 نفر کاندیداها، 7 نفر سیدمحمدعلی افشانی، ابراهیم انصاری لاری،محمود حجتی، سمیع الله حسینی مکارم، پیروز حناچی، سید محمود حسینی و حجت الله میرزایی انتخاب شدند که از 7 نفر اشاره شده نیز در نهایت انصاری لاری، حجتی و میرزایی انصراف خود را طی نامه‌ای به صورت رسمی به محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران اعلام کردند.

با انصراف 3 گزینه از 7 گزینه نهایی رقابت بین 4 گزینه (سمیع الله حسینی مکارم، پیروز حناچی، سید محمود حسینی و سید محمد علی افشانی) صورت گرفت و سرانجام دو نامزد به مرحله پایانی راه یافتند که قرار است فردا از بین مکارم و افشانی نهایتا شهردار تهران انتخاب شود.

سوابق سمیع الله حسینی مکارم:
وی دارای سابقه تحصیل در سه مقطع کارشناسی، ارشد و دکتری در حوزه اقتصاد نظری و اقتصاد برنامه‌ریزی است و در کارنامه کاری خود سابقه کار در مدیریت اداره آموزش و پرورش منطقه 14 تهران، معاون اداری و مالی آموزش و پرورش تهران و مدیر کل مدارس شبه قاره هندو مدیرکل بودجه و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش را دارد.

مکارم در طول دولت‌های نهم و دهم از آموزش‌ و پرورش جدا و به سازمان سرمایه گذاری شهرداری تهران و پست بانک رفت و از آغاز دولت روحانی به عنوان معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری(معاون نجفی، سلطانی فر و احمدی فر) منصوب شد.

حسینی مکارم معلمی، مدیریت مدرسه، رئیس اداره منطقه، معاون مدیرکل، مدیرکل و غیره را در تجربه و کارنامه خود دارد.
وی همچنین سابقه کار در سازمان سرمایه گذاری شهرداری تهران را دارد و با آغاز کار نجفی به عنوان شهردار تهران، حسینی مکارم به عنوان معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران انتخاب شد و در حال حاضر با پذیرفته شدن استعفای نجفی به صورت موقت به سمت سرپرست شهرداری تهران انتخاب شده است.

سوابق سیدمحمدعلی افشانی:
وی متولداستان کهگیلویه و بویراحمد عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی و استاندار فارس در دولت یازدهم است.
افشانی هم اکنون معاون عمرانی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری‌های کشور در دولت دوازدهم مشغول به کار است.

وی معاون سابق وزیر آموزش و پرورش و رئیس سابق سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بوده.در سابقه افشانی معاونت استانداری استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و سمنان نیز به چشم می‌خورد.

 

 

منبع : تسنیم 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار