مدیرکل پیشین میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: پیشنهاد می‌شود برای ساماندهی منطقه توس یک شورا از متخصصان و شخصیت‌های حقیقی تشکیل شود.
کد خبر: ۶۰۵۶۶۳
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲ 14 May 2018

به گزارش تابناک رضوی؛ رجبعلی لباف خانیکی ، اظهار کرد: تاکنون شوراها و ستادهایی در رابطه با ساماندهی توس تشکیل شده است که دولتمردان عضو در آن به دلیل گرفتاری‌ها و کمبود اعتبارات آنگونه که باید به نتیجه‌ای نرسیدند زیرا اعضای آن نتوانستند دقت و انرژی کافی را بگذارند.

وی افزود: به همین منظور پیشنهاد می‌شود شورایی متشکل از متخصصان باستان‌شناسی، شهرسازی و معماری، گردشگری، حقوق، تاریخ و جامعه‌شناسی تشکیل شود تا به این موضوع از جهات مختلف رسیدگی کند.

این باستان‌شناس با بیان اینکه بنای آرامگاه فردوسی، بنایی فاخر و مستحکمی است، افزود: اطراف آرامگاه همیشه و همواره درگیر یک درد مزمنی بوده و اکنون نیز است که علت آن نیز به مردم، دولت و مسئولان مرتبط با این امر برمی‌گردد.

وی تاکید کرد: مساله توس و اطراف آرامگاه فردوسی یک مسئله مهم، اساسی و ملی است و پدیده‌ای است که با هویت ملی ایرانیان در ارتباط است، این بنا به گونه‌ای هویت ما را نشان می‌دهد از این رو رسیدگی به آن، احیای فرهنگ و تمدن ملت ما به شمار می‌رود.

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار