عضو شورای شهر شیراز:خانواده بیماران اوتیسم این روزها، با مشکل جدی مواجه بوده و بیماری فرزندشان نشاط را از آنان گرفته است.
کد خبر: ۶۰۵۷۹۸
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰ 15 May 2018

تابناک فارس به نقل از تسنیم: سیروس پاک فطرت در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی شورای شهر شیراز، اظهار داشت: خانواده بیماران اوتیسم این روزها، با مشکل جدی مواجه بوده و بیماری فرزندشان نشاط را از آنان گرفته است.

وی با بیان اینکه در هفته گذشته به همراه سایراعضاء محترم شورای اسلامی شهر شیراز در جلسه هیئت مدیره انجمن اوتیسم حضور یافته و پای درد و دل آنان نشستیم خاطرنشان کرد: آنچه از این جلسه برداشت شد این بود که انجمن اوتیسم در شیراز جایی برای ایجاد یک مرکز آموزشی، توانبخشی و گفتار درمانی برای مبتلایان به اوتیسم ندارد. خانواده های این بیماران سرگردان بوده و مجبورند برای آموزش فرزندان خود به تهران عزیمت نمایند .

عضو شورای شهر شیراز خاطرنشان کرد: امید است شهردار شیراز با دعوت از اعضای هیئت مدیره انجمن اوتیسم شیراز راهکارهای هر چند کوچک از جمله ایجاد پارک مخصوص برای اینگونه کودکان و نوجوانان عزیز برای رفع مشکلات آنان بیندیشند تا شاید بتوانیم سهمی هر چند کوچک در ارائه خدمت به این قشر از شهروندان شیرازی داشته باشیم.

پاک فطرت تصریح کرد: برای من ، به عنوان یک عضو شورای شهر نیز جای سوال است چرا باید بر روی یک نامه که متعلق به انجام کار برای بیماران اوتیسم بوده 25 پاراف صورت گیرد و در پایان این مساله به نتیجه نرسد.

عضو شورای شهر شیراز افزود: براساس آمار موجود که توسط انجمن اوتیسم شیراز ارائه شده در حال حاضر بیش از 700 بیمار مبتلا به اوتیسم شناسای شده که 200 نفر از آنان شناسنامه دار بوده و تحت پوشش انجمن هستند.

وی بیان کرد: در این راه ، متاسفانه برخی از این بیماران سرپرست ندارند که امیدواریم مسئولان قدمی برای بیماران اوتیسم بردارند تا این انجمن نیز مرکزی برای نگهداری ، توانبخشی و گفتار درمانی داشته و از این وضعیت نامطلوب نجات یابند.

پاک فطرت همچنین در سخنان خود ارتحال عالم بصیر حضرت آیت الله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز را تسلیت گفته و از حضور باشکوه مردم همیشه در صحنه شیراز و استان پهناور فارس در مراسم تشییع و همچنین ترحیم این عالم ربانی که روز گذشته در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، قدردانی کرد.

وی افزود: بدون شک خدمات شایسته این مفسر برجسته قرآن کریم در راه احیاء حوزه‌های علمیه در استان فارس به ویژه شهر شیراز (سومین حرم اهل بیت(ع) و همچنین تربیت طلاب علوم دینی ماندگار می‌ماند.

جای خالی رویدادهای بزرگ ملی و بین المللی در هفته شیراز احساس می شود

عضو شورای شهر شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هفته شیراز را پشت سرگذاشتیم، از آقای شهردار و معاونین او که اجرای برنامه‌های مختلف را در این هفته دنبال کردند به سهم خود قدردانی نموده و امیدوارم به نحوی برنامه ها در سال های آینده برگزار شود که به مناسبت هفته شیراز ، این کلان شهر را در بخش های مختلف به ویژه گردشگری و زیارتی بیش از پیش به ایرانیان و جهانیان معرفی کنیم.

پاک فطرت بیان کرد: در هفته شیراز جای خالی رویدادهای بزرگ ملی و بین المللی احساس می شود، همچنین در این هفته هتل ها، مهانسراها و صنوف مختلف می توانستند با تخفیف های ویژه خدمات خود را به شهروندان و گردشگران ارائه دهند که این موضوع نیز کمتر اتفاق افتاد.

وی گفت: امید است با تشکیل و تقویت دبیرخانه دائمی هفته شیراز با مشارکت نهادهای مختلف بتوان در سال های آینده برنامه های این هفته را برگزار و همانند شهر تبریز که با پایتخت گردشگری شدنش ، بین کشورهای اسلامی ، این روزها انواع خدمات رفاهی و گردشگری به مسافران و شهروندان خود ارائه می دهد ما نیز باید این موضوع ها را مورد توجه قرار دهیم.

عضو شورای شهر شیراز بیان کرد: یکی از برنامه های خوبی که در هفته شیراز برگزار شد تبدیل برخی از خیابان های شهر به پیاده راه بود که معتقدیم این برنامه ها باید به مناسبت های مختلف در طول سال تداوم یابد.

پاک فطرت افزود: بدون شک اجرای این طرح و برنامه تاثیر بسزایی در تشویق مردم به انجام پیاده روی و استفاده نکردن از وسایل نقلیه دارد که خود در ابعاد مختلف می تواند آثار مثبت را به همراه داشته و در بین شهروندان ایجاد نشاط، شادابی و سلامتی را به دنبال داشته باشد.

وی افزود: پیاده راه های شهری به عنوان یکی از مهم ترین ارکان بهسازی و فعال سازی فضای شهری، یکی از ابزارهای بازآفرینی فضای شهری محسوب می شود. که در این راستا امروزه در سرتاسر دنیا مراکز شهری سواره محور، بـه سیستم پیاده راه ها تبدیل شده اند.

پاک فطرت گفت: با توجه به شعار شورای پنجم و شهردار محترم مبنی بر انسان محوری و توجه به ابعاد اجتماعی و فرهنگی در عرصه شهری امیدواریم این مهم روز به روز محقق شود.

ستاد بحران در اطلاع‌رسانی‌ها بهتر عمل کند

عضو دیگر شورای شهر شیراز نیز با اشاره به گرد و غباری که ابتدای این هفته شیراز را در بر گرفت، اظهار داشت: در بخش ستاد بحران و اطلاع رسانی به مردم باید به درستی عمل شود و به علت تاخیر در اطلاع رسانی به موقع وکافی, زمانی مردم متوجه شدند که همه بچه های خودرا به مدارس فرستاده بودند.

نوذر امامی خاطرنشان کرد: لازم است با تعامل هرچه بیشتر و دوستی وارتباط حسنه باکشورهای همسایه‌ که خودکانون همین ریزگردها هستند و ما نتوانسته ایم با آنان به یک نقطه مشترک برای رفع این بحران بزرگ که تقریبا بخش عمده ای ازمملکت ما را درگیرخود کرده است برسیم لازم است بجای دوری از کشورهای هم مرز سطح دیپلماسی خود را بسمت مطلوبتری هدایت کنیم و این مشکل بزرگ را حل کنیم.

وی افزود: کمترین توقع و انتظاری که مردم از شورای پنجم دارند، این است که شورا، سیاست های راهبردی و برنامه خود در بحث توسعه شهر را، به صورت مشخص و شفاف و در چهارچوب اختیارات قانونی، به اطلاع عموم برساند، تا امکان ارزیابی از عملکرد آنها، برای مردم راحت تر و دقیق تر، میسر شود.

عضو شورای شهر شیراز با بیان اینکه شهرداری نیازمند یک تحول نظام اداری و شهرسازی است و شهامت و شجاعت در سالم سازی بدنه شهرداری مورد خواست مردم است افزود: اینکه مدام از مجموعه تعریف کنیم اما مردم نظرشان با ما کاملا" متفاوت باشد جای سوال و تامل است.

وی بیان کرد:توسعه سیستم حمل و نقل عمومی به منظور کاستن از حجم بار ترافیکی شهر و کاهش استفاده از خودروهای شخصی با آموزش و ارتقاء سطح دانش و فرهنگ ترافیک، افزایش ضریب ایمنی معابر مورد توجه قرار گیرد.

امامی گفت: حفظ و حراست از سرمایه عظیم زیست محیطی باغ های قصر دشت و مدیریت بهینه آب با توجه به بحران پیش رو و حجم زیاد فضای سبز شهرداری با تشکیل کارگروه تخصصی استفاده از آب‌های سطحی برای آبیاری و جایگزینی آن به جای آب آشامیدنی شهر یک ضرورت است.

عضو شورای شهر شیراز همچنین خواستار ساماندهی نیروی انسانی شاغل در شهرداری و پرهیز شورای شهر و مدیران شهرداری از به کارگیری بستگان و خویشاوندان خود شد و خاطرنشان کرد: در شهرداری‌ها به منظور کوچک کردن شهرداری در بعد نیروی انسانی و متناسب کردن آن با حجم فعالیت و لزوم توجه به ارائه خدمات به شکل الکترونیکی، متناسب نمودن شاغلین با رشته تحصیلی و تخصص و شایسته سالاری باپست‌های موجود و شفاف کردن سیستم ارائه خدمات برای مبارزه با فساد و تبعیض است.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: متاسفانه در ایام اخیر بعد از گران شدن ارز , قیمت مواد غذایی و میوه به صورت غیر متعارف و زیادی بالا رفته از سازمان صنعت و تجارت و معدن در خواست می‌شود نسبت به نظارت و کنترل بازار اهتمام بیشتری ورزیده تا فشار بیش از حد به مردم وارد نگردد مضاف بر اینکه در آغازماه مبارک رمضان گرانی و تورم باعث جو روانی واحساس نارضایتی بیشتر شهروندان می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار