با راه اندازی بورس ارز، در صورتی که در این محل، ارز عرضه شده و به تقاضاها پاسخ داده شود فعالیت های ارزی را شفاف می کند.
کد خبر: ۶۰۶۱۲۲
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷ 15 May 2018

به گزارش تابناک : هادی قوامی، نایب رییس کمیسیون بودجه مجلس با اشاره به زمزمه هایی مبنی راه اندازی بورس ارز، گفت: راه اندازی بورس ارز فعالیت های ارزی را شفاف می کند، در صورتی که در این محل، ارز عرضه شده و به تقاضاها پاسخ داده شود، در غیر اینصورت تاثیری بر بازار ارزی کشور نخواهد داشت.
نایب رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، افزود: راه اندازی بورس ارز نباید بازار را میخکوب کند، باید مکمل سیاست های فعلی دولت باشد و به بازار متشکل ارزی با به نرخ فعلی کمک کند. راه اندازی بورس ارز برای ساماندهی بازار می تواند از سامانه نیما کارآمدتر باشد و اثرات مثبت بیشتری در اقتصاد کشور داشته باشد.
وی با اشاره به اهداف راه اندازی بورس ارز، ادامه داد: دولت برای این که نرخ 4 هزار و 200 تومانی ارز را به صورت تدریجی مدیریت کند باید به خارج از این تقاضاها پاسخ دهد، چرا که بورس برای ساماندهی عرضه و تقاضا ایجاد می شود.
نماینده مردم اسفراین در مجلس، یادآور شد: در حال حاضر در برخی کشورها بورس ارز فعال است و اثرات خوبی در اقتصاد آنها بر جای گذاشته است. نایب رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با بیان اینکه راه اندازی بورس ارز برای دوام نرخ 4 هزار و 200 تومانی ضروری است، تصریح کرد: راه اندازی بورس ارز برای ساماندهی بازار می تواند از سامانه نیما کارآمدتر باشد و اثرات مثبت بیشتری در اقتصاد کشور داشته باشد.

 

 

 

 

منبع : خانه ملت

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار