آیین بزرگداشت شهدای گمنام دانشگاه یزد به مناسبت دهمین سالگرد تدفین پنج شهید گمنام با حضور جمعی از مسئولان دانشگاهی، کشوری، استانی و با حضور گسترده دانشجویان در اين دانشگاه برگزار شد .
کد خبر: ۶۰۶۳۶۸
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱ 16 May 2018

آیین بزرگداشت شهدای گمنام دانشگاه یزد به مناسبت دهمین سالگرد تدفین پنج شهید گمنام با حضور جمعی از مسئولان دانشگاهی، کشوری، استانی و با حضور گسترده دانشجویان در اين دانشگاه برگزار شد. 

سرهنگ «رضا پورشمسی» جانشین سپاه‌الغدیر استان به ارائه توضیحاتی در خصوص وجه تمایز شهدا نسبت به مردم عادی با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام پرداخت و گفت: در کتاب «تفسیر جامعه الاحکام» روایتی از پیامبر بزرگوار اسلام وجود دارد که در آن، حضرت می‌فرمایند؛ «شهدا به واسطه دارا بودن پنج ویژگی بر ما انبیاء برتری دارند . »

وی این ویژگی‌ها را این گونه بیان کرد : همه انبیاء را حضرت عزرائیل قبض روح می‌کند اما شهدا را خداوند قبض روح می‌کند، انبیا به هنگام وفات نیاز به غسل دارند در حالی که شهدا به واسطه مطهر بودن نیازی به غسل ندارند، انبیاء به هنگام تدفین نیاز به کفن دارند اما شهدا چنین نیازی ندارند، همه انبیاء پس از فوت، متوفی نامیده می‌شوند در حالی که شهدا همیشه زنده هستند و شفاعت انبیاء فقط شامل زندگان است اما شفاعت شهدا شامل مردگان نیز می‌شود . 

پورشمسي با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد شهدای گمنام، گفت: «آن انسانى که در راه دفاع از ملت، کشور، عدالت، حقیقت و ایستادگى در مقابل تجاوز، زورگویى و دست‏اندازىِ مراکز قدرت جهانى وارد میدان مى‏شود، براى ارزش مى‏جنگد. اگر هیچ کسي هم او را نشناسد و گمنام بمیرد و گمنام بماند، در ملکوت آسمان‌ها فرشتگان الهى او را با سرِ انگشت به هم نشان مى‏دهند؛ او نمى‏میرد: «و لا تحسبنّ الّذین قتلوا فى سبیل اللَّه امواتا»؛ اینها را مرده مپندارید، اینها زندگان جاوید و منبع الهامند.»

تفکر ولایی و انقلابی، شاه‌کلید استحکام نظام در بحران‌ها

جانشین سپاه الغدیر یزد در ادامه سخنان خود با اشاره به بحران‌هایی که از ابتدا نظام اسلامی با آن مواجه بوده است، اظهار كرد: اگر به گذشته نگاه کنیم، می‌بینیم که چه دوران خفت باری داشته‌ایم. در جنگ اعراب و اسرائیل همین ایران ما بود که به اسرائیل نفت داد و موجب افزایش توان این رژیم غاصب شد . 

وی وقوع انقلاب اسلامی را پدیده‌ای نادر و منحصر به فرد خواند که دست استکبار جهانی را از منابع طبیعی ایران کوتاه کرد . 

پورشمسی در ادامه سخنان خود راهبرد منازعات کم شدت در اوایل انقلاب در مناطقی مانند کردستان، خوزستان و ترکمن صحرا، منازعات پر شدت در زمان هشت سال دفاع مقدس که ترکیبی از تهاجم اقتصادی، فرهنگی و نظامی است را از جمله تلاش‌های استکبار جهانی برای تضعیف انقلاب اسلامی دانست . 

وی یادآور شد: همه این بحران‌ها هر چند موجب آسیب و خساراتی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شد اما موجب بالندگی تفکر ولایی و جریان انقلابی شد. همین عامل نیز به نوبه خود موجب سربلند بیرون آمدن نظام از بوته آزمایش و فتنه‌ها شد.

وی تلاش و مجاهدت شهدای انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و مدافع حرم را رکن انسجام‌بخش تفکر ولایی و انقلابیگری برشمرد و رشادت و جوانمردی شهدایی از جمله شهید «ابراهیم هادی» را عامل شدت یافتن تفکر انقلابیگری دانست . 

پورشمسی استراتژی دکترین هوشمند را تضعیف 95 درصدی نظام از طریق حربه‌های اقتصادی و فرهنگی دانست که پنج درصد نهایی را نیروی نظامی اعمال می‌کند . 

وی اقتصاد اسلامی و اقتصاد مقاومتی را ابزاری هوشمند برای مقابله با دکترین هوشمند استکبار جهانی دانست . 

دفاع مقدس، دفاعی نوین از نوع جدیدتر

«حسن شمشادی» خبرنگار جبهه مقاومت گفت: امروز وقتی از دفاع مقدس صحبت می‌کنیم ذهن ما به چند دهه پیش و جنگ ایران و عراق برمی‌گردد، در حالی که امروز دفاع مقدسی نوین در قالب دفاع از حرم اهل بیت جریان دارد . 

وی بیان كرد: 86 ماه پیش بحران سوریه آغاز شد، جنگ رسانه‌ای و تبلیغاتی آن را قیام سوری‌ها علیه بشار اسد دانستند و این ذهنیت را ایجاد کردند که 23 میلیون نفر مردم سوریه در خیابان‌ها یک طرف و اسد در سوی دیگر میدان است . 

شمشادي افزود: تلاش رسانه‌های استکباری بر این بود که بحران سوریه را از نوع انقلاب‌های تونس، مصر، بحرین و سایر نقاط خاورمیانه نشان دهند در حالی که مقام معظم رهبری در همان اوایل ماهیت این بحران را تشخیص دادند و گفتند این یک توطئه خارجی است و ما در کنار حکومت و مردم سوریه خواهیم ایستاد . 

وی ادامه داد: دیری نگذشت که تروریست‌ها خود را نشان دادند، سربریدن‌ها و مثله کردن‌ها آغاز شد . 

تبدیل شدن بحران سوریه به بحرانی بین‌المللی با تروریستهای چندملیتی

شمشادی در ادامه سخنان خود با اشاره به وجود تروریست‌های چند ملیتی در سوریه، گفت: دیلی‌تلگراف چندی پیش مطلبی را منتشر کرد که 135 هزار تروریست خارجی در سوریه با ملیت‌های متفاوت علیه نظام سوریه می‌جنگند. تروریست‌های بین‌المللی که با حمایت‌های عربستان، قطر، ترکیه، فرانسه، آلمان، ایالات متحده و غيره در این کشور حضور دارند به خوبی نشان دادند این بحران از جنس انقلاب‌های مردمی نیست . 

وی درایت و هوشمندی مقام معظم رهبری و جانفشانی مدافعان حرم را عامل ناکامی تروریست‌ها در دستیابی به خواسته‌های شومشان دانست . 

شمشادی که به واسطه حضور در مناطق بحرانی به خبرنگار بحران مشهور است بیان داشت: در ابتدا حضور ایران در سوریه به صورت مستشاری و مشاورههای نظامی بود اما با عمیق تر شدن بحران و تنگتر شدن نبردها جبهه مقاومت نیز به صورت کاملا خود جوش شکل گرفت . 

وی با اشاره به فتح موصل، گفت: در زمان فتح موصل فرماندهان داعش می‌گفتند به زودی پرچم خود را در تهران نیز به احتزاز در خواهیم آورد، این مسئله به خوبی نشان‌دهنده دلایل لزوم دخالت ایران در بحران سوریه است . 

شمشادی در پایان سخنان خود از شهدای مدافع حرم افغانستانی، پاکستانی، لبنانی و غيره نیز یاد کرد و گفت: به همان میزان که باید در برابر شهدای خودمان پاسخگو باشیم در برابر این عزیزان نیز مسئولیت داریم . 

در این مراسم خواهر شهید «ابراهیم هادی» نیز در سخنان کوتاهی شهدا را دارای مقامی دانست که به واسطه آن به مدارج بالای معرفتی و اخلاقی دست یافته‌اند . 

اجرای نمایش از کربلا تا قدس، تقدیر از حسن شمشادی، پخش کلیپ در مورد شهدای مدافع حرم، تکریم خانواده شهید ابراهیم هادی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار