عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: وظیفه دولت که سکان اجرایی کشور را دارد سامان دادن به این اوضاع است، باید همچون ناخدای کشتی کشور را از طوفان‌های اقتصادی محافظت کند.
کد خبر: ۶۰۷۰۷۸
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳ 17 May 2018

به گزارش تابناک به نقل از فارس،عبدالرضا مصری در توضیح افزایش قیمت ارز، اظهار داشت: افزایش قیمت از 6 ماه گذشته مرتبا وجود داشته تحلیل‌های آخر دی‌ماه این بود که در سال جدید میلادی نوسانات طبیعی است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به دلیل تعطیلات نوروزی دولتی‌ها هیچ توضیحی ندادند، جزو اینکه برخی صداها از دولت بیرون می‌آمد که از بالا رفتن قیمت دلار خوشحال بودند.

وی اضافه کرد: از نظر مردم بیشترین میزان ارز دست دولت است، لذا همه باید به دولت کمک کنیم تا این وضعیت مدیریت شود و بازار نجات پیدا کند.

مصری با بیان اینکه در این مورد بحث سیاسی نیست و اقتصادی است، تصریح کرد: ارزی که در اختیار مردم است در مقایسه با آنچه که دولت دارد قابل قیاس نیست، باید صبر کرد و اقدامات دولت را دید مجلس بیکار نمی‌نشیند طرح دارد و در صحن بررسی می‌شود و قانون اجبار می‌کند و مدیریت اعمال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: طرح سوال از رئیس‌جمهور مطرح شده که باید به مردم پاسخ دهد این موضوع معادله یک مجهولی نیست و مجموعه‌ای از عوامل اثر‌گذار است، بالا رفتن قیمت موجب خرید و پائین رفتن موجب کاهش متقاضی دلار می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی متذکر شد: مسؤولان نباید برای گذر از وضعیت به مردم دروغ بگویند، چرا که دیگر به آن‌ها اعتماد نمی‌کنند و اعتماد عمومی لطمه می‌خورد و در بخش ارز ناخدایی ندیدیم و کسی زیربار نرفته است.

وی افزود: برخی از مسؤولان گفتند شهر در امن و امان است منابع زیاد داریم و تحت کنترل است و برخی دیگر افزایش قیمت ارز را کار دشمنان دانستند و گفتند بالاتر از تحریم بانک مرکزی نداشتیم.

مصری بیان کرد: دولتی‌ها تلاش کردند بازار ارز را مدیریت کنند، ثبت سفارش را انجام دادند و برای مردم عادی بستند سپس تعرفه جدید اعلام شد و ثبت سفارش را باز کردند عده‌ای از این رانت مفت خوردند که از زهر مار بدتر و عده‌ای نیز گول خوردند همان اتفاق در موسسات مالی افتاد و عده‌ای دیگر بازار را بین خودشان تقسیم کردند، در این بازار آشفته برخی نان و برخی گول خوردند که پاسخ این افراد را چه کسی می‌خواهد بدهد؟.

به گفته نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، رانت‌های پشت پرده مدیریتی در پی 6 ماه گذشته را شاهد نبوده‌ایم.

مصری اظهار داشت: 2.5 برابر واردات و صادرات داشتیم و درآمد‌زادیی داریم و باید در این صورت ارز را پائین بیاوریم تا مردم مشکل پیدا نکنند که این با رشد اقتصادی متناقض است.

وی گفت: دولت ارز را گران می‌کند تا ریال را تامین کند و بودجه تامین شود و این بحث همیشه است همواره آخر سال قیمت تغییر می‌کند که این 2 دیدگاه مختلف است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وظیفه دولت که سکان اجرایی کشور را دارد سامان دادن به این اوضاع است که باید همچون ناخدای کشتی را از طوفان‌های اقتصادی محافظت کند و مسؤولان نیز زمان‌‌شناس و موقعیت‌شناس باشند.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار