مدیر جهاد کشاورزی گناباد خبر داد:
مدیر جهاد کشاورزی گنابادگفت: متاسفانه براثر بارندگی های رگباری یک هفته گذشته دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به کشاورزان این شهرستان خسارت وارد شده است.
کد خبر: ۶۰۷۰۸۵
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳ 17 May 2018

خسارت سنگین بارندگی های اخیر به باغات گناباد

 

به گزارش تابناک رضوی؛ علیرضا حسین زاده اظهار کرد: باید بدانیم در فصلی قرارداریم که باغات منطقه کاخک گناباد در حال میوه دادن هستند و مزارع گندم نیز جمع آوری نشده اند که این مهم باعث افزایش خسارت به کشاورزان گناباد شده است.

وی افزود: توصیه های لازم به کشاورزان از طریق کارشناسان صورت گرفته ولی به دلیل رگباری بودن بارندگی ها و از سویی کوهستانی بودن منطقه کاخک میزان خسارت ها افزایش یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی گناباد گفت: از ۲۰ اردیبهشت ماه به مدت یک هفته بر اثر بارندگی به کشاورزان و دامداران گنابادی دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان خسارات وارد شده است.

وی تصریح کرد: خسارت های وارد شده شامل باغات میوه، اسطبل های نگهداری دام، مزارع گندم و جاده های بین مزارع بوده که پس از هر بارندگی کارشناسان به مناطق اعزام و میزان دقیق خسارت را گزارش کرده اند.

حسین زاده در پایان در توصیه به کشاورزان اظهار کرد: کشاورزان قبل از احداث مزارع می توانند از کارشناسان جهاد کشاورزی راهنمایی های لازم را به صورت رایگان دریافت کنند تا در مواقعی مانند سیل مزارع و باغات آنها آسیب نبیند.

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار