کد خبر: ۶۰۷۴۳۱
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۸ 18 May 2018

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: چهار اثر برگزیده نخستین جشنواره استانی تئاتر خیابانی با نام طلوع با موضوع آسیب های اجتماعی معرفی شدند.

حسین مسگرانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برگزاری نخستین جشنواره استانی نمایش های خیابانی با نام طلوع در شهرستان های مختلف سیستان و بلوچستان از 23 تا 29 فروردین با استقبال بسیار خوب مردم مواجه شد.
وی افزود: 22 اثر به دبیرخانه این جشنواره رسید که در مجموع 14 اثر برگزیده و در مدت یک هفته توسط 120 هنرمند تئاتری استان اجرا شد.
وی تصریح کرد: پنجشنبه شب در مراسم اختتامیه این جشنواره تئاتر طالع بین به کارگردانی پرویز بهرامی از سراوان و طلافروشی به کارگردانی حکیم داد حسین زاده از سراوان به عنوان آثار اول و دوم برگزیده شدند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین تئاترهای هشکین دار به کارگردانی منوچهر بلیده از نیکشهر و دادگاه در خیابان به کارگردانی سعید بادینی از زاهدان به طور مشترک جایگاه سوم را از آن خود کردند.
مسگرانی خاطرنشان کرد: اجرای تئاترها در این جشنواره به صورت رقابتی با موضوعات طلاق، اعتیاد، حاشیه نشینی، مفاسد اخلاقی اجتماعی، آسیب های نوپدید(فضای مجازی)، خشونت و افسردگی توسط هنرمندان بومی در میادین، بوستان ها و سرسراهای روباز شهرستان های زابل، زاهدان، سراوان، ایرانشهر، چابهار و نیکشهر بوده است.
وی هدف از اجرای این نمایش ها را ایجاد نشاط، کنترل، پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی عنوان کرد.
وی افزود: همچنین از 6 هنرمند پیشکسوت تئاتر و هشت هنرمند فعال این عرصه در مراسم اختتامیه نخستین تئاتر خیابانی استان /پنجشنبه شب/ تقدیر شد.
وی برگزاری مراسم عقد 2 هنرمند تئاتر سیستان و بلوچستان به نام های روح الله کیخا شهری و ندا حبیبی را از دیگر برنامه های جالب اجرایی در این مراسم عنوان کرد.
به گزارش ایرنا فعالیت های هنری در عرصه تئاتر سیستان و بلوچستان در سال های 95 و 96 در مقایسه با سال های قبل تر رونق خوبی پیدا کرده و امروز شاهد اجرای نمایش های خوبی توسط گروههای هنری بومی در شهرستان های مختلف هستیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار