رئیس پلیس آگاهی استان قزوین:
رئیس پلیس آگاهی استان قزوین گفت: براساس احکام نورانی اسلام، مسافران و بیماران از روزه داری معاف است، لیکن لازم است تمام کسانی که دارای عذر شرعی هستند از خوردن و آشامیدن و استعمال دخانیات در ملاءعام خودداری کنند.
کد خبر: ۶۰۷۴۹۵
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۶ 19 May 2018

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تابناک قزوین،سرهنگ ایمانعلی محمد زاده با آرزوی قبولی طاعات و عبادات مردم مومن و روزه دار در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: به پاسداشت فضای معنوی و حفظ حرمت این ماه گرانقدر مستلزم همکاری و احترام بیش از پیش همه شهروندان است.

وی افزود: انتظار می‌رود برای تقویت مراتب خویشتنداری، تحکیم پیوندهای ایمانی و گسترش ارزش‌های اخلاقی، هنجارهای دینی به ویژه عفاف و حجاب در محیط عمومی با دقت بیشتری از سوی همگان رعایت شود. بدیهی است افرادی که احتمالا به نحو مشهودی هنجارشکنی می‌کنند برخورد قانونی و لازم صورت خواهد گرفت.

رئیس پلیس آگاهی استان قزوین بیان کرد: براساس احکام نورانی اسلام، مسافران و بیماران از روزه داری معاف است، لیکن لازم است تمام کسانی که دارای عذر شرعی هستند از خوردن و آشامیدن و استعمال دخانیات در ملاءعام خودداری کنند.

وی خاطر نشان کرد: متصدیان هتل‌ها، مهمانپذیرها، رستوران‌ها پایانه‌های ایستگاه‌های راه آهن با اخذ مجوز از مراجع ذیربط و ضمن رعایت شئونات اسلامی و پوشش فضای خود می‌توانند به مسافران ارائه خدمات و سایر رستوران‌ها و مراکز پذیرایی از اذان صبح تا هنگام افطار حق پذیرایی از مشتریان را ندارند.

این مسئول بیان کرد: نیروی انتظامی نسبت به ارتقاء امنیت معابر، بوستان‌ها و تحصیل در رفت و آمد وسایل نقلیه به ویژه در زمان افطاری و شب قدر توجه کرده و اقدامات لازم را در این زمینه به عمل خواهد آورد.

وی توضیح داد: اجراي هرگونه مراسم جشن و شادماني در ايام ليالي قدر و شهادت مولاي متقيان حضرت علي (ع) توسط تالارها و اماكن اقامتي و پذيرائي و سينماها و تماشاخانه‌ها مطلقا ممنوع است و از كسبه و بازاريان محترم تقاضا مي‌شود در ايام ليالي قدر با نصب بيرق و پرچم عزا بر سردرب واحدهاي صنفي كه نشان ارادت شيعيان به ائمه اطهار (ع) است، اقدام كنند.

محمدزاده گفت: از شهروندان درخواست داریم هرگونه موارد تخلقاتي، روزه خواري را با شماره تلفن هاي 110 يا با شماره هاي-2182757 -2182767-2182754 (اداره نظارت بر اماكن عمومي استان قزوین) اطلاع دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار