در لیگ دسته یک کشتی کشور رقم خورد
از هفته دوم لیگ دسته یک کشتی فرنگی کشور، تیم شهرداری اردبیل در مقابل منتخب بابل شکست خورد.
کد خبر: ۶۰۷۵۳۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۲ 19 May 2018

به گزارش تابناک اردبیل، از هفته دوم لیگ دسته یک کشتی فرنگی کشور، تیم شهرداری اردبیل در یک دیدار خارج از خانه با وجود کسب تساوی 5-5 در مقابل تیم منتخب کشتی بابل  به دلیل یک تفاضل امتیاز کمتر تن به شکست داد.

این شکست در شرایطی رقم خورد که ملی‌پوشان کشتی شهرداری اردبیل به دلیل حضور در اردوهای فشرده تیم ملی و عدم برخورداری از فرصت مناسب برای ریکاوری و احیای آمادگی بدنی مسافت 591 کیلومتری را تا شهرستان بابل طی کرده بودند.

شهرداری اردبیل که در اولین دیدار خود در مقابل تیم مدعی "رضاپویش اهواز" با نتیجه 7-3 به برتری دست یافته بود، از سوی کارشناسان به عنوان شانس اول پیروزی در این دیدار محسوب می‌شد، به خصوص که کادر فنی و عوامل این تیم خوب اردبیلی نیز از عزم بالای تیم برای صعود به لیگ برتر و پیروزی قاطعانه در مقابل حریف مازندرانی خبر داده بودند.

 شکست در بابل با اما و اگر

شکست کشتی اردبیل در بابل در شرایطی رقم خورد که کادر فنی اردبیل به شدت به نحوه برگزاری این دیدار انتقاد داشته و از شرایط درنظر گرفته شده برای برگزاری این دیدار به هیچ عنوان رضایت نداشتند.

عدم برخورداری از نور کافی در سالن برگزاری مسابقه، نبود تابلوی شمارنده امتیاز و نشانگر تایم بازی، فاصله کم تماشاگران با سالن و عدم وجود مانع برای جلوگیری از نزدیک‌تر شدن بیش از حد تماشاگران به کناره‌های تشک کشتی و اعتراض‌ به نحوه قضاوت این دیدار از جمله دلایلی بود که اردبیلی‌ها به شدت به آن نقد داشتند.

شکست کشتی‌گیران ملی‌پوش اردبیلی همچون مهدی نوری که به عنوان نفر اول اردوی تیم ملی در دسته 130 کیلوگرم برای حضور در مسابقات آسیایی جاکارتا انتخاب شده بود از جمله دیگر دلایل شکست  تیم اردبیل عنوان شد، هر چند با توجه به اردوهای فشرده تیم ملی و عدم فرصت مناسب برای بازگشت به کوران مسابقات از دلایل مهم بیان شده عوامل و کادر فنی بعد از شکست در این مسابقه عنوان شد.

 شهرداری اردبیل در سودای صعود به لیگ برتر

سرمربی تیم کشتی فرنگی شهرداری اردبیل در حاشیه این دیدار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: تیم کشتی فرنگی اردبیل با بهره‌گیری از 9 کشتی‌گیر شاخص غیربومی و 17 ورزشکار بومی تمرینات خود را برای کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر کشور ادامه می‌دهد.

طاهر مهدی‌لو ادامه داد: طبق قوانین اعلام شده هر تیم در فهرست نهایی خود برای حضور در مسابقات  از 5 بازیکن بومی و 5 کشتی‌گیر غیربومی می‌تواند بهره گیرد.

وی یادآور شد: تیم کشتی فرنگی اردبیل با هدف قهرمانی و صعود به لیگ برتر در این دوره از مسابقات حضور یافته و مطمئنا این مهم با عزم و اتحاد جامعه بزرگ کشتی اردبیل به زودی محقق خواهد شد.

 دمیدن خون تازه به رگ‌های کشتی اردبیل با صعود احتمالی به لیگ برتر

صعود کشتی اردبیل به لیگ برتر در فصل جاری مسابقات یکی از مطالبات مهم ورزش دوستان اردبیلی بوده و تحقق این موضوع مطمئنا خون تازه‌ای به رگ‌های کشتی افول کرده اردبیل خواهد بخشید.

در شرایطی که کشتی فرنگی اردبیل در سالیان نه چندان دور به عنوان قطب بلامنازع کشور معرفی شده و قریب به اتفاق ورزشکاران ملی‌پوش را اردبیلی‌ها تشکیل می‌دادند، فراهم شدن زمینه مجدد حضور این تیم در لیگ برتر، بهترین شرایط را برای افزایش روحیه و آمادگی ورزشکاران فراهم خواهد کرد.

فراهم آوردن شرایط مناسب برای حضور شهرداری اردبیل در این دوره از مسابقات با بهره‌گیری از کشتی‌گیران منتخب بومی و غیربومی، قراردادهای مناسب مالی در صورت کسب پیروزی در مقابل حریفان، فراهم آوردن کادر فنی مجرب و درنظر گرفتن زیرساخت‌های مورد نیاز، تیم "شهرداری اردبیل" را در بهترین فرم ممکن برای صعود به لیگ برتر قرار داده تا در صورت عدم وقوع اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی، فاصله چندانی با لیگ برتری شدن اردبیل احساس نشود.

تصاویر سفر کشتی‌گیران فرنگی‌کار اردبیلی و رقابت مقابل تیم "سید بابل"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار