مدیرکل کار استان البرز با بیان اینکه ۵۳ هزار شغل ایجاد شده در سال ۹۶, دولتی نیست و قریب به اتفاق برای بخش خصوصی است، گفت: شغل دولتی در این آمار اشتغال بسیار ناچیز بوده و در البرز ۵۴ درصد اشتغال در بخش خدمات است که شاید بخش اعظم آن هم بیمه نباشند.
کد خبر: ۶۰۷۵۹۵
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳ 19 May 2018

به گزارش تابناک : اسماعیل خلیلی با بیان اینکه صحبت‌هایی که در مورد میزان تحقق اشتغال استان البرز صورت می‌گیرد مربوط به نمونه‌گیری آماری و براساس سامانه اطلاعاتی است، اظهار داشت: نرخ بیکاری در پاییز سال 96  طبق آمار 10.5 و در زمستان 10.8 درصد بوده است.

مدیرکل کار، تعاون  و رفاه اجتماعی استان البرز در مورد انتقادها به میزان واقعی اشتغال در استان البرز که رسانه‌ها و مردم مطرح می‌کنند، گفت: صحبت‌ها درباره عدم تحقق اشتغال درست نیست و این آمار براساس یک نمونه دقیق آماری صورت گرفته است.

وی با اشاره به برخی نقدها درباره اینکه این میزان اشتغال یعنی 53 هزار نفر شغل برای 6 ماه امکان‌پذیر نیست، افزود: ما هیچ‌وقت نگفته‌ایم که 53 هزار شغل در سال 96 تنها به زمان تصدی استانداری آقای نجفی مربوط و در زمان وی صورت گرفته است، بلکه این میزان اشتغال مربوط به پروسه‌ای از قبل نیز است و در 6 ماه دوم سال میزان اشتغال سال 96 ساماندهی شد.

خلیلی با بیان اینکه کارخانه‌هایی مانند دخانیات هستند که در طول مدت 3 سال سرمایه‌گذاری کرده و در سال 96 به بهره‌برداری و اشتغال‌زایی رسیدند، اضافه کرد: ما هیچ وقت نگفتیم که 53 هزار شغل ظرف 6 ماه انجام شده بلکه ممکن است روند سرمایه‌گذاری منجر به شغل از سال‌های قبل باشد.

وی ادامه داد: در سال گذشته نزدیک به 8 هزار نفر از تامین اجتماعی بازنشسته و 8 هزار نفر نیز جا‌به‌جایی کار ثبت شده که در مجموع نشان می‌دهد سامانه تامین اجتماعی رشد خوبی داشته است.

مدیرکل تعاون استان البرز در پاسخ به سئوالی درباره اشکال تعطیلی سامانه رصد نیز عنوان کرد: بله, سامانه رصد اشکال پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه 53 هزار شغل ایجاد شده دولتی نیست و قریب به اتفاق برای بخش خصوصی است، تاکید کرد: شغل دولتی در این آمار اشتغال بسیار ناچیز است و در استان البرز 54 درصد اشتغال در بخش خدمات است که شاید بخش اعظم آن هم بیمه نباشند.

 

 

منبع : تسنیم 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار