اولین گردهمایی روسای ستادی و مراکز تابعه اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه در سال ۹۷ با حضور مدیرکل، معاونین، روسای ستادی و مراکز در سالن جلسات مرکز شماره یک این اداره کل برگزار شد.
کد خبر: ۶۰۷۶۱۸
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲ 19 May 2018

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی فنی و حرفه ای استان ،بررسی وضعیت موارد مربوط به درخواست تعمیرات و خرید تجهیزات مراکز ( حوزه اعتبارات تملک ) ، برنامه ریزی مراکز جهت عملیاتی نمودن تعهدات آموزشی و ذکر مشکلات موجود در این زمینه ، ارایه لیست کاملی از اموال منقول و غیر منقول ،برنامه طرح مشکلات و موانع کاری فی مابین حوزه ستاد و مراکز آموزشی و کارشناسان حوزه مدیریت و ارائه راهکارهای اجرایی ازجمله دستورکار این نشست بود.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان کرمانشاه ضمن تبریک فرارسیدن ماه رمضان، ماه مهمانی خدا اشاره ای به بازدهی بسیار مثبت نشست هم اندیشی مدیران کل ستاد و استانهای سازمان آموزش فنی وحرفه ای در اصفهان داشت و گفت: همه باید در مسیر توسعه وتقویت آموزشهای فنی وحرفه ای خود را مسئول بدانند.

یاور محمدی با اشاره به آمار بالای بیکاری استان کرمانشاه گفت: این استان در کنار چالش ها و کاستی ها دارای ظرفیت ها و پتانسیل های زیادی است.

وی این استان را از نظر منابع طبیعی و انسانی بسیار غنی خواند و گفت: متاسفانه فقر مهارت و دانایی باعث شده که این منابع عظیم مهجور بماند.

محمدی، فرهنگ غلط پشت میزنشینی در میان جوانان جویای کار، عدم خودباوری، حالت رکود و رخوت و بی انگیزگی و عدم مهارت های لازم را ازجمله عوامل مهم بیکاری در استان خواند و گفت: همه ی ما موظفیم برای تغییر این وضعیت تلاش کنیم.

وی اضافه کرد: از مهم ترین عواملی که به تغییر این وضعیت کمک می کند، بینش و نگرشی است که به عنوان موتور محرکه فعالیت های انسانی مطرح است چراکه تا زمانی که جامعه از نظر فکری و فرهنگی به این مرحله از رشد و بالندگی نرسد که ما می توانیم، هرگز نمی تواند برمشکلات غلبه کند و این مستلزم فرهنگ سازی از طریق صداو سیما و رسانه هاست.

محمدی تصریح کرد: تولید شغل، فرهنگ سازی و ایجاد مهارت از ارکان مهم حل مشکل بیکاری است که رسانه ها نقش مهمی در اصلاح فرهنگ جامعه در بحث اشتغال دارند.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان کرمانشاه بیان داشت: می بایست به دنبال ایجاد الگوهای عملی برای نهادینه نمودن فرهنگ مهارت آموزی درجامعه باشیم وهمه رسانه ها به کار گرفته شود تا فرهنگ مهارت آموزی در همه جا به عنوان یک ارزش ترویج شود.

محمدی بر استمرار و پیگیری و مصر بودن در به سرانجام رساندن کارها وفعالیت ها تاکید کرد و گفت: روسای مراکز با تعامل و همکاری و انسجام با تمامی دستگاه ها ازجمله فرمانداران شهرستان ها می توانند به توسعه و تقویت آموزشهای فنی ومهارتی کمک کنند.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان کرمانشاه باتاکید برارتقاء بخشی کیفیت آموزشها، تجهیزات و ظرفیت ها گفت: آموزشها را باید به سمت نیازهای بازار کار سوق دهیم و پاسخگوی نیازهای جامعه باشیم.

محمدی با اشاره به رشد و توسعه آموزشگاه های فنی وحرفه ای آزاد گفت: آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد نقش اثرگذاری در توسعه و ترویج آموزش های فنی و مهارتی ایفا می
کنند.

وی با بیان این مطلب که با شناسایی نقاط ضعف و رفع آنها و برجسته سازی نقاط قوت آموزشگاه های آزاد، زمینه خدمات رسانی هرچه بیشتر و بهتر را فراهم می کنند گفت: آموزشگاه ها می توانند در بحث اشتغال نیز تاثیرگذار باشند و نخستین تاثیرگذاری این آموزشگاه ها، کم کردن تصدی گری دولت و اعتماد به بخش خصوصی است.

در این نشست، روسای واحدهای ستادی و مراکز تابعه گزارش عملکرد 2 ماهه سال جاری را ارائه نمودند و در ادامه نقاط قوت و ضعف موجود و راهکارهای اجرایی حل مشکلات مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت .

 

 

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار