همزمان با ماه رمضان انجام می‌شود؛
دبیر مجمع عالی تفسیر حوزه از اعزام ۱۶۰ استاد تفسیر همزمان با ماه مبارک رمضان به سراسر کشور خبر داد.
کد خبر: ۶۰۷۹۷۹
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۴ 19 May 2018

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام سیدمرتضی میرکتولی، ظهر شنبه در نشستی خبری با بیان اینکه قرآن کریم دارای دو نزول مستقیم و غیرمستقیم و بی واسطه است، افزود: قرآن کریم یک‌بار بر قلب مهربان و نازنین پیامبر(ص) نازل شد و نزول دوم نیز نزول برای همه توده‌ها و آحاد مردم در همه عصرها و نسل‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه خداوند در درون انسان فطرت را قرار داد و این فطرت الهی نیاز به یک همراه دارد، اظهار داشت: بدون مبالغه قرآن کریم برترین کتاب عالم و سلطان بر همه کتب قبلی است.

دبیر مجمع عالی تفسیر حوزه علمیه تأکید کرد: اگر قرآن نبود چهره الهی انبیاء مخدوش بود و اثری از ادیان قبلی باقی نبود.

وی با بیان اینکه در این کتاب بایدها، نبایدها، بودها و نبودها وجود دارد، گفت: قرآن فرموده باید اخلاق و فضائل باشد و فقه و حقوق باشد ولی قانون شکنی و ظلم به خدا، خود، دیگران و طبیعت نباشد.

وجود هزار استاد سطح عالی و خارج در حوزه

حجت‌الاسلام میرکتولی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: مجمع عالی تفسیر از چهار سال پیش اقدام به اعزام استادان تفسیر به نقاط مختلف کشور کرد که در سال اول، ۳۰ نفر، سال دوم، ۶۰ نفر، سال سوم، ۱۰۰ نفر و امسال نیز ۱۶۰ نفر برای بیان تفسیر به نقاط مختلف کشور و برخی کشورهای خارجی اعزام شدند.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه دارای هزار استاد سطح عالی و خارج است ابراز امیدواری کرد که جلسات تفسیر حوزه بالغ بر هزار کرسی شود.

دبیر مجمع عالی تفسیر حوزه علمیه افزود: تهران نیز امسال تحت پوشش طرح اعزام تفسیر قرار گرفته و در ۲۰ مسجد این جلسات دائر است.

وی از ایجاد معاونت تبلیغ، رسانه و بین‌الملل در مجمع عالی تفسیر حوزه علمیه خبر داد و افزود: این معاونت در کنار معاونت آموزش، پژوهش و تبلیغ فعالیت دارد.

حجت‌الاسلام میرکتولی اضافه کرد: از دیگر فعالیت‌های در دستور کار مجمع تفسیر، ایجاد کتابخانه تخصصی دیجیتال، احیای نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه است.

وی برپایی دوره‌های مهارت افزایی و دانش افزایی استادان تفسیر را از دیگر کارهای در دست انجام نامید.

حجت‌الاسلام میرکتولی از همکاری و تعامل با حوزه نجف برای برپایی کرسی‌های تفسیر خبر داد و ابراز امیدواری کرد تا شاهد شکوفایی تفسیر شیعه در حوزه نجف و نشر آن به سراسر دنیا باشیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار