تابناک مرکزی: رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، حقوقی و املاک شورای اسلامی اراک گفت: به دلیل تحقق نیافتن بودجه سال گذشته شهرداری اراک بودجه امسال شهرداری ۳۶ درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۶۰۸۰۰۵
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 20 May 2018

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از اراک امروز؛ کاوه فلک افلاکی، رئیس شورای اسلامی اراک عصر روز شنبه در صحن رسمی شورا به سالروز سوم خرداد ماه، فتح خرمشهر اشاره کرد و گفت: رزمندگان دوران دفاع مقدس با رشادت‌های و فداکاری‌های خود حماسه بی نظیری را در سوم خرداد خلق کردند.

فلک افلاکی آزادسازی خرمشهر را تجلی فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت دانست و اظهار کرد: در واقع سوم خرداد و عملیات بیت‌المقدس بهترین آموزگار ارزش‌هایی نظیر ایمان، غیرت و ایثار برای جوانان کشورمان است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شهرداری اراک قرار بوده است که یکسری از تجهیزات مورد نیاز شورا را تامین کند که هنوز اجرایی نشده است، ادامه داد: انتظار داریم شهرداری هر چه سریعتر نسبت به تهیه این تجهیزات اقدام کند.

رئیس شورای اسلامی اراک بیان کرد: دستگاه رأی گیری الکترونیک شورا به علت عدم پرداخت بدهی غیرفعال شده و رای گیریها در شورا به صورت دستی صورت می پذیرد.

فلک افلاکی افزود: موضوع پرداخت بدهی برای فعال شدن دستگاه رای گیری الکترونیک به شهرداری اعلام شده که زودتر پرداخت صورت پذیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه هنوز حقوق تعدادی از کارکنان شهرداری اراک به صورت کامل پرداخت نشده است، بیان کرد: شهرداری باید هرچه سریعتر نسبت به پرداخت بدهی ها اقدام کند.

شهرداری اراک پنج شنبه ها تعطیل شد

داود تاجران شهردار اراک گفت: یکسری از کارکنان شهرداری از لحاظ قرداد دچار مشکل بودند و منتظر جواب وزارت کشور هستیم و چون این فرایند زمان‌بر است یک قرداد سه ماه با این کارگران منعقد و تمامی حقوق این کارگران پرداخت شده است.

تاجران به تعطیلی پنج شنبه های شهرداری اراک هم اشاره کرد و گفت: این طرح به صورت آزمایشی در ماه مبارک رمضان اجرا می شود و در صورت موفقیت ادامه خواهد داشت؛ بر اساس این طرح کارکنان شهرداری از روز شنبه تا سه شنبه تا ساعت ۱۶ و در روز چهارشنبه تا ساعت ۱۴ مشغول به کار خواهند بود.

کاهش ۳۶ درصدی بودجه شهرداری اراک

علیرضا مرادی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، حقوقی و املاک شورای اسلامی اراک با اشاره به اینکه به دلیل تحقق نیافتن بودجه سال گذشته شهرداری اراک بودجه امسال شهرداری ۳۶ درصد کاهش داشته است، افزود: بودجه شهرداری اراک ابتدا ۶۳۰ میلیارد تومان مصوب شده بود که بعدا به ۵۸۴ میلیارد تومان کاهش یافت و در اصلاحیه اخیر هم به ۴۰۲ میلیارد تومان کاهش یافته است.

مردای اظهار کرد: بررسی ها نشان می دهد که درآمدهای شهرداری اراک هم در سال ۹۶ کاهش یافته است.

غیبت اعضای شورا جلسات کمیسیون در هفته گذشته را به تعطیلی کشاند

مرتضی سورانه رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا اسلامی اراک با انتقاد از عدم حضور برخی از اعضا شورا در کمیسیون های تخصصی گفت: غیبت برخی از اعضای شورا در هفته گذشته باعث شد تا کمیسیون های شورا در هفته گذشته تشکیل نگردد.

سورانه اظهار کرد: اعضای شورا باید توجه داشته باشند که هر عضوی که به عنوان عضو کمیسیون ثبت نام می کند باید بدون هیچ بهانه‌ای در جلسات مربوطه حاضر شود تا جلسات به صورت منظم برگزار شود.

وی ادامه داد: همچنین عدم حضور اعضای دیگری در کمیسیون دلیل نمی شود تا در خصوص تصمیمات اتخاذ شده در آن کمیسیون اظهارنظر نکند؛ لذا معتقدم می بایست قبل از شروع به کار صحن رسمی شورا هر یک از کمیسیون های شورا در راستای رفع ابهامات موجود، عملکرد خود را در قالب یک گزارش عملکرد در اختیار سایر اعضا قرار دهند چراکه بدون مطالعه و داشتن سابقه ذهنی نمی توان در خصوص موضوعی در صحن علنی اظهار نظر مفید و مناسب داشت.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار