گزارش کامل یک تودیع و معارفه
در این آئین نکات مهمی گفته شد که برخی از وضعیت مشکلات آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد حکایت داشت و برخی هم با کنایه های ادبی برخی از موضوعات زیر پوستی در آموزش و پرورش این شهرستان رابیان می کرد.
کد خبر: ۶۰۸۰۲۷
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴ 20 May 2018
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، جلسه تودیع و معارفه معاون آموزش ابتدایی شهرستان بویراحمد در حالی با حضور برخی مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد که خانم آناهیتا مرادیان به عنوان مسئول جدید به جای سید محمد قاسم محنایی قرار گرفت. در این آئین نکات مهمی گفته شد که برخی از وضعیت مشکلات آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد حکایت داشت و برخی همبا کنایه های ادبی برخی از موضوعات زیر پوستی در آموزش و پرورش این شهرستان را بیان می کرد.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد گفت: این اموزش و پرورش مانند شهرداری تهران هم مانور  خوبی دارد و هم زود فرد را قربانی می کند امیدوارم که بتوانیم در مدت مسئولیت خود انتظارات را برآورده کنیم.
علی حسن زاده افزود ماه رمضان تمرین الهادی و عشق است و و تمرین از خود گذشتن برای رسیدن به معشوق است چه همه ما باید سعی کنیم در این ماه مبارک بیشترین استفاده را برای نزدیکی به خداوند ببریم.
 یاسوج از زیلایی هم محرومتر است
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد هم در این آئین گفت: مشکلات در آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد بسیار زیاد است به همین خاطر می طلبد که با جدیت کار و تلاش کرد.
علی شیر زهرایی افزود : شهرستان بویراحمد مهاجر پذیر است و گاهی در مدارس یاسوج تا اواسط سال تحصیلی هنوز ثبت نام صورت می گیرد که این خود یکی از معظلات است.
زهرایی گفت : در حالی که کمبود فضای آموزشی یکی از بزرگترین چالش ها است ، انتقال برخی افراد به مرکز استان عملا مشکلی از این آموزش و پرورش که حل نمی کند خود بر مشکلات می افزاید چرا که بیشتر افرادی که به آموزش و پرورش این شهرستان منتقل می شوند یا پولدارها هستند که برای هواخوری به یاسوج مهاجرت می کنند و یا بیمار هستند و به دنبال نزدیکی به بیمارستان یا فرودگاه برای سفر به تهران هستند و عده ای دیگر هم به دنبال کسب و کارهای دیگری به این آموزش و پرورش وارد شده اند پس خانم مرادیان به عنوان معاون آموزش ابتدایی بداند که با چنین اشکالاتی مواجه است.
 
مراقب ضحاک های ماردوش باشیم / حکایت پادشاه 4 همسری و پست های مدیریتی / شهرستانی که از زیلایی هم محروم تر است
 
 وی افزود : آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد محروم ترین شهرستان در استان است و حتی از زیلایی هم محروم تر است چرا هر وقت گفتند زیلایی همراه آن برکت است . هر وقت گفتند زیلایی ، استاندار رفت ، پول رفت اما در جلیل و بابکان بیشتر مدارس ما نه دری دارد نه پیکری . در موضوع فضای فیزیکی آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد از دیشموک و چاروسا هم محروم تر است .
زهرایی در ادامه به مدیریت خوب معاون سابق آموزش ابتدایی شهرستان بویراحمد اشاره کرد و گفت: آقای محنایی در مدیریت یکی از مهمترین مقاطع در حجیم ترین و پر چالش ترین آموزش و پرورش استان، کارنامه بسیار موفقی داشت که بازنشسته شدند که ضمن تقدیر و تشکر از وی به خاطر زحماتی که کشید برای وی آرزوی موفقیت در همه طول عمر را داریم.
این مسئول آموزشی با اشاره به انتصاب معاون جدید افزود : به خانم مرادیان خوش آمد می گوییم و امیدواریم که وی گوشی شنوا داشته باشد و از تجربیات و نکته نظرات ، آموزگاران، مدیران ، کارشناسان و دلسوزان عرصه تعلیم و تربیت به خوبی استفاده کند.
 
مراقب ضحاک های ماردوش باشیم / حکایت پادشاه 4 همسری و پست های مدیریتی / شهرستانی که از زیلایی هم محروم تر است
 
حکایت پادشاه 4 همسری و پست های مدیریتی
رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم با بیان حکایتی گفت پادشاهی چهار همسر داشت که هنگام مرگ از همسر کوچکتر خواست وی را همراهی کند اما همسر جوان نپذیرفت، به سراغ همسر سوم رفت که وی هم نپذیرفت ، به سراغ همسر دوم رفت وی گفت شاید تا جلوی درب خانه تو را همراهی کنم ، سراغ همسر اول خود رفت که همسر اول گفت تا هر کجا که باشد تو را همراهی می کنم .
رضایی افزود : این حکایت بدین صورت در عزل و نصب ها تعبیر شده است که همسر اول ابلاغ مدیر است که پایان می یابد، همسر دوم میز و صندلی است که آن هم بی وفا است ، همسر سوم همکاران هستند که هنگام وداع نهایتاً تا درب اتاق مدیر را همراهی خواهند کرد اما همسر چهارم عملکرد است که تا همیشه همراه مدیر خواهد ماند.
 مواظب ضحاک های ماردوش باشید!
 معاون سابق آموزش ابتدایی شهرستان بویراحمد که یکی از بهانه های این مراسم تکریم در شأن برای وی عنوان شده بود گفت : همانند اکثریت شما در خانواده ای عشایری و در زیر سیاه چادر متولد و بزرگ شده ام که مادرم هنگام بارش های سیل آسا عبارت معروف بافتی الی علی ، لا سیف الی ذولفقار، را می خواند که مانند همه ی مردم عشایر برخی از واژه های این ابیات را به اشتباه به جای نوح در کشتی نشست نور در کشتی نشست بیان می کردند . بنابر این تا زنده ام روحیه ی عشایری خود را حفظ می کنم و بر این عقیده ام که زرق و برق دنیا نباید باعث فراموشی گذشته ما شود.
 
مراقب ضحاک های ماردوش باشیم / حکایت پادشاه 4 همسری و پست های مدیریتی / شهرستانی که از زیلایی هم محروم تر است
 
سید محمد قاسم محنایی افزود : هر ملتی که تاریخ و گذشته خود را فراموش کرد و در حال ماند مطمئنا به موفقیت نخواهد رسید پس لازم است ضمن یادآوری گذشته برای آینده برنامه ریزی کرد و قدم برداشت.
محنایی گفت: در گذشته زلف مادران را حجاب می دانستند و هیچ کس نگاه چپ به زلف مادری نکرد که امیدوارم امروزه هم همان گونه باشد که مادران را و زنان را حرمت دهند و احترام کنند.
وی در ادامه افزود : ذلت برای جامعه‌ای است که اخلاق ندارد و هر کس در حال محک زدن دیگران باشد اما خود و رفتار و عملکرد خود را محک نزند.
این فرهنگی بازنشسته گفت : همه ما از یک زن و مرد خلق شده ایم پس ارجحیت در طوایف وجود ندارد و برتری از تقوی است که من هم سعی کردم در مدیریت خود خصوصاً در انتخابات بحث تقوای پرسنل را یکی از مهمترین ملاک ها قرار دهم.
محنایی گفت : همیشه سعی کردم از سفارشات دوستان ، همکاران و روسا در انتخاب مدیران دوری کنم چرا که بر این عقیده بودم چگونه اختیار ۷۰۰ نفر را به دست کسی دهم که هنوز نتوانسته است ارتباطات اجتماعی خوب داشته باشد!
معاون سابق آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آقای حسن زاده در مدیریت آموزش و پرورش این شهرستان همانند کسی است که در دریای طوفانی ، کشتی بانی می کند اما متاسفانه برخی از ما میخ هایی آهنی در جیب خود داریم که وقتی ناخدا حواسش جمع نباشد این میخ ها را در بدنه کشتی فرو می بریم که در هر صورت صدمه آن برای مجموعه آموزش و پرورش است.
وی افزود : متاسفانه افرادی در مجموعه ما هستند که همانند ضحاک ماردوش فقط مغز می خورند ! که امیدوارم آقای حسن زاده کاوه ی آهنگری باشد و بتواند از قربانی شدن این مغزها توسط ضحاک های ماردوش ، جلوگیری کند.
 
مراقب ضحاک های ماردوش باشیم / حکایت پادشاه 4 همسری و پست های مدیریتی / شهرستانی که از زیلایی هم محروم تر است
 
محنایی در پایان ضمن قدردانی از همسر خود گفت : حقیقتا سی سال همسرم همه سختی های زندگی را با من تحمل کرد و دوست داشتم در اینجا سنت شکنی کنم و دست وی را ببوسم اما حاضر نشد. 
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، پس از برگزاری آئین تکریم و معارفه، آناهیتا مرادیان به عنوان معاون جدید آموزش ابتدایی شهرستان بویراحمد در سخنانی ضمن تقدیر از همه کسانی که به وی اعتماد نمودند یا همکاری نمودند به ارایه مختصری از برنامه های خود پرداخت.
 
مراقب ضحاک های ماردوش باشیم / حکایت پادشاه 4 همسری و پست های مدیریتی / شهرستانی که از زیلایی هم محروم تر است

 

گزارش تصویری آئین تکریم و معارفه معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش بویراحمد

 

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
فرهنگی
|
United States
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
از این افتضاح تر نمی شد این گزارش را تهیه کرد . تبریک عرض می کنم
حقگو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
.....ترین کار را اقای ....... با این سخنرانیش انجام داد زشت تر از همش هم این بود که به تعریف و تجید از خانمش پرداخت ای بابا مگه وزیر بوده یا مدیر کل بودی که از برداشتنت ناراحت بودی معاونتی که ۴ ماه خالی بود و .... ان را میچر خوند که زیاد کیفی نداره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
اتفاقا کسی که شهامت دارد از همسر خود تشکر کند را باید مرد نامید
ضمنأ واقعا مدیریت آموزش ابتدایی در شهرستان بویراحمد از کار یک مدیر کل هم سخت تر است
حالا صحبت هایش را هر چند در لفافه گفت اما به نظر من به جای موضع گیری خصمانه باید سعی کنیم برخی صفات ناپسندمون را کنار بگذاریم
حقگو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
فکر کنم ناشناس حزب دمپایه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار