رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات همدان گفت: فردی که با ایجاد مزاحمت در پیام رسان تلگرام برای یکی از آشنایان خود مشکل ایجاد کرده بود شناسایی و دستگیر شد.
کد خبر: ۶۰۸۰۹۲
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۵ 20 May 2018
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات همدان گفت: فردی که با ایجاد مزاحمت در پیام رسان تلگرام برای یکی از آشنایان خود مشکل ایجاد کرده بود شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش ایرنا، سرهنگ فیروز سرخوش نهاد اظهار داشت: پس از مراجعه و ارائه شکوائیه یکی از شهروندان در خصوص هتک حیثیت وی در شبکه اجتماعی تلگرام، موضوع در دستور کار پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد فردی با به دست آوردن تصاویر خانوادگی و خصوصی شاکی و انتشار آن در فضای مجازی باعث هتک حیثیت و آبروریزی وی شده بود.

این مقام انتظامی ادامه داد: به دنبال انجام یکسری کار‌های فنی و اطلاعاتی، عامل انتشار مطالب شناسایی و با دستور مقام قضایی دستگیر شد.
 
رئیس پلیس فتا استان همدان بیان کرد: متهم که از آشنایان شاکی بوده در تحقیقات مقدماتی منکر مزاحمت شد، اما پس از مواجهه با دلایل، مدارک و مستندات موجود در پرونده، به بزه انتسابی اعتراف و در بازجویی صورت گرفته انگیزه خود را انتقام جویی عنوان کرد.

سرهنگ سرخوش نهاد تاکید کرد: رعایت اخلاق در فضای سایبری به خصوص شبکه‌های اجتماعی یکی از الزامات فعالیت در این شبکه‌ها است.

وی افزود: شهروندان، قانون جرائم رایانه‌ای را به دقت مطالعه و از پیامد‌های استفاده نادرست و نابجا از این فضا و مجازات‌های پیش روی مجرمان اطلاع حاصل کنند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه نباید عکس‌ها و اطلاعات خصوصی خود را در اختیار دیگران حتی اقوام و دوستان بگذارید، گفت: انتشار تصاویر خصوصی افراد در شبکه‌های اجتماعی اقدامی اشتباه است چرا که با انتشار این تصاویر در شبکه‌های اجتماعی دسترسی دیگران به آن راحت شده و از این طریق می‌توانند برای افراد مزاحمت ایجاد کنند.

سرهنگ سرخوش نهاد بیان کرد: تجاوز به حریم شخصی افراد، افشای اسرار آن‌ها در فضای مجازی و انتشار فیلم و عکس‌های خصوصی دیگر کاربران از نظر قانون گذاران جرم تلقی شده و با خاطیان برابر قانون برخورد می‌شود.

وی اضافه کرد: شهروندان در صورت مواجهه با موارد مشابه، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارشات مردمی یا با مراکز پلیس فتا در میان بگذارند.

به گزارش ایرنا، سال گذشته ۳۷۲ فقره پروند قضایی مربوط به فضای مجازی در استان همدان تشکیل و ۲۵۸ مجرم اینترنتی شناسایی و دستگیر شدند که بیشتر پرونده‌های تشکیل شده در پلیس فتا مربوط به تهدید، مزاحمت، اخاذی و برداشت غیرمجاز از حساب مردم است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار