مدير كل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به اهمیت توجه به ماه مبارک رمضان، تاكيد كرد: روزه گرفتن تنها به بستن دهان بر آب و غذا محدود نمی‌شود بلكه بايد تمام اعضای بدن را در برابر گناهان برحذر داشت.
کد خبر: ۶۰۸۲۴۸
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰ 20 May 2018

حجت اسلام و المسلمين «سید محمد شریف حسيني کوهستانی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا- منطقه یزد، با اشاره به فرا رسیدن ایام ماه مبارک رمضان اظهار کرد: برخی از ماه‌ها و روزها در نزد خداوند متعال از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است که ماه مبارک رمضان از آن ماه‌هایی است که عنایت خاصی به آن شده است. 

وی در مورد اهمیت این ماه با توجه به آیات و روایات، بیان کرد:‌ قران، روایات و سخنان پیامبر(ص) از این ماه به عنوان ماه برکت و رحمت الهی یاد کرده‌اند که مهمترین آنها گشایش درهای رحمت الهی بر انسان‌هاست. 

این مسئول با اشاره به فراهم بودن زمینه‌های استغفار و توبه برای بندگان، تصریح کرد: شیطان در این ماه به بند کشیده شده و نمی‌تواند به بندگان خدا نزدیک شود لذا مانعی برای تقرب به خداوند وجود ندارد و نباید از تقرب با خلوص به محضر پروردگار، غافل شد. 

وی ادامه داد: از دیگر فضیلت‌های این ماه، نزول قران نور است که انسان می‌تواند با قرائت آيات آن روح، جان و قلب خود را در این ماه طهارت دهد. 

کوهستانی شب‌های قدر را یکی از مهمترین وجوه تمایز ماه مبارک رمضان عنوان و بیان کرد: شب قدر با هزار ماه برابری می‌کند و تقریباً یک عمر انسان را شامل می‌شود لذا می‌تواند زمینه ساز تحولی اساسی در زندگی افراد باشد. 

وی افزود: باید در این ایام به خداوند و اهل بیت تمسک و توسل جست چرا که یکی از راه‌های دست‌یابی به حیات طیبه، توسل به اهل بیت(ع) محقق خواهد شد. 

این مسئول گفت: روزه تنها به بستن دهان بر آب و غذا محدود نمی‌شود بلكه بايد روزه جوارحی باشد به عبارتي تمام اعضای بدن در برابر گناه روزه شوند. 

وی در همین رابطه عنوان كرد: قران نیز به تدبر و تفکر نیز سفارش کرده است البته عمل به قران و طلب آمرزش برای اموات نیز بسیار اعمال پسندیده ‎‎ ای هستند. 

کوهستانی ادعیه ماه رمضان را متفاوت با سایر ماه‏‏ها دانست و گفت: لازم است که از خداوند در این ماه توفیق بجویید و از فضائل و برکات این ایام غافل نشود. 

وی در پایان توجه به عید فطر را یکی از موارد خاص بودن ماه مبارک رمضان عنوان کرد و از مردم به ویژه روزه‌داران خواست تا در این روز آزادی از آتش و گناه را دریابند. 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار