کد خبر: ۶۰۸۲۹۷
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲ 20 May 2018

به گزارش تابناک تبریز، شکور اکبرنژاد در ابتدای جلسه صبح امروز شورای شهر تبریز با انتقاد از هرس بی موقع درختان و برداشتن زودهنگام گلهای کاشته شده در ایام آغاز سال گفت: گلهایی که از معابر برداشته شده است چند ماه دیگر می توانستند باعث زیبایی شهر شوند و اینکه بی موقع و زودهنگام آنها را برداشته اند درست نیست.

 

اشرف نیا:نباید فرصت کاری را از دست بدهیم/اندیش:برای شورا مشخص نیست شهرداری چقدر املاک، دارایی نقدی و غیر نقدی دارد/شهرداری برای حذف پایانه های اتوبوسرانی از محدوده مرکزی شهر اقدامات لازم را انجام دهد/آجودان زاده: شورای پنجم دچار روزمرگی شده است/همواره منتظر بودیم تا شهرداری تبریز برایمان لایحه بفرستد/اولتیماتوم به مدیران متخلف حراست و بازرسی شهرداری
 

سپس محمد اشرف نیا در سخنان میان دستور جلسه امروز شورای شهر با تبریک حلول ماه مبارک رمضان گفت: امیدواریم از فیوضات این ماه بهره مند شویم و در خدمت رسانی به مردم موفق تر باشیم. او با بیان اینکه حدود دو ماه از فصل کاری سال سپری شده است گفت: همانطور که می دانید فصل کاری در منطقه ما نزدیک هفت ماه است و تاکید می کنم نباید فرصت باقی مانده را از دست بدهیم. اشرف نیا ادامه داد: از شهردار تبریز برای برنامه ریزی که انجام داده اند تا هر 10 روز یک پروژه را افتتاح کنند تشکر می کنم. او تاکید کرد: امیدوارم در پروژه هایی که افتتاح می شود همزمان با کمیت به کیفیت نیز به اندازه کافی توجه شده باشد.

 

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تبریز با اشاره به اهمیت مصوبات شورای شهر گفت: مصوبات شورا باید پیگیری شود تا به اجرا برسد و اگر مانعی وجود دارد برای رفع آن مانع مصوبات به شورا برگردد تا مجددا مورد برررسی قرار گیرد. اشرف نیا با بیان وعده شهردار تبریز در خصوص اتمام پروژه خط یک مترو گفت: در فرصت باقی مانده باید تلاش کنیم تا وعده هایی که داده شده محقق شود.

 

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تبریز مشارکت شورا در برگزاری نمایشگاه و تشکیل تشکل های اجتماعی را از وظایف شورا در قانون دانست و تاکید کرد: از شهردار تبریز خواسته ایم که توزیع امکانات و خدمات در سطح شهر به صورت عادلانه اتفاق بیفتد که خواسته مهم شهروندان از ما است.

 

سونیا اندیش  در تذکر میان دستور گفت: در جلسات اول شورا، از شهرداری خواسته شد تا لیست دارایی هایش را به شورا گزارش کند. او ادامه داد: شهرداری برخلاف این مصوبه هنوز اقدامی در این خصوص انجام نداده است و برای شورا مشخص نیست شهرداری چقدر املاک، دارایی نقدی و غیر نقدی دارد.


او تاکید کرد: برخی از قطعات در داخل شهر وجود دارد که برای خود شهرداری مشخص نیست که این املاک جز دارایی های شهرداری است. اندیش افزود: به دلیل نبود سیستم جامع دارایی های شهرداری در برخی موارد به سادگی میتوان از سامانه نام یک ملک را حذف و اسناد فیزیکی را نیز از بین برد.

او در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اعتراض شهروندان به جمع آوری باکس های زباله گفت: برخی شهروندان اذعان می کنند تازه به تفکیک زباله عادت کرده بودند که شهرداری این باس ها را از سطح شهر جمع کرد. اندیش ادامه داد: درخواست شهروندان از شهرداری نه تنها بازگرداندن این باکس هاست بلکه درخواست افزایش تعداد آنها در تمام سطح شهر را دارند.

نایب رییس شورای شهر تبریز در بخش دیگری از سخنانش با بیان تصادف یک دستفروش با اتوبوس در محدوده بازار در ماه های گذشته گفت: شهرداری برای حذف پایانه های اتوبوسرانی از محدوده مرکزی شهر اقدامات لازم را انجام دهد.

 

او افزود: در بحث حذف پایانه ارتش مقاومت هایی وجود داشت ولی نهایتا این کار به نفع شهر تمام شد. این عضو شورای شهر تبریز تصریح کرد: منطقه راسته کوچه در واقع مرکز تجاری و پرتردد شهر است و شهرداری برای اجرای یک سیستم گردشی باید طراحی لازم را انجام دهد.

اندیش در بخش پایانی سخنانش به نبود درآمد پایدار در شهرداری اشاره کرد و گفت: پیشنهاد می کنم با توجه به بستر موجود در سطح شهر، شهرداری می تواند با اجرای فیبر نوری و اجاره آن به نهادها و سازمان های مختلف درآمد پایدار داشته باشد.

 

علی آجودان زاده با بیان اینکه متاسفانه شورای پنجم دچار روزمرگی شده است، اظهار کرد: متأسفانه ضمن روزمرگی، زمان بررسی لوایح و مصوبات در شورای پنجم شهر تبریز طولانی شده است.

وی افزود: هنگامی که به وب سایت های شوراهای کلانشهر ها مراجعه می کنیم، مشاهده می کنیم که یک فرد به عنوان موافق و یک فرد به عنوان مخالف سخنرانی می کنند که این نظم و بررسی موجب تسریع در تصویب مصوبات می شود.

عضو شورای شهر تبریز در ادامه ضمن انتقاد از عملکرد شورای پنجم اظهار کرد: متأسفانه تا کنون از طرف شورای شهر لایحه یا طرحی برای شهرداری مطرح نشده است، بلکه همواره منتظر بودیم تا شهرداری تبریز برایمان لایحه بفرستد.
رئیس کمیسیون تحقیق و نظارت شورای شهردر نطق خود به ارتباطات مالی مدیران حراست و بازرسی مناطق و سازمان های تابعه شهرداری نیز پرداخت و افزود: علی رغم تاکیدات قبلی در خصوص انحصار مراودات مالی این مدیران با شهرداری مرکز، همچنان برخی مناسبات ناصحیح در درون مناطق و سازمان های تابعه گزارش می شود که در صورت تکرار ناچار خواهیم بود با ذکر اسامی این تخلفات را در صحن شورا مطرح کنیم!

وی همچنین تخلفات حاکم بر سیستم کارگزینی شهرداری را مورد اشاره قرار داد و ادامه داد: بر خلاف تصورات، تخلفاتی که در مجموعه کارگزینی و با اخذ دریافتی های میلیونی صورت می گیرد، به مراتب گسترده تر از تخلفات حاکم بر پروژه های عمرانی است.

آجودان زاده تصریح داشت: در خلا معیارهای ارزیابی مدیران، مدیرانی در شهرداری حضور دارند که گاه ماهانه تا 13 میلیون تومان حقوق و مزایا دریافت می کنند و این نشان می دهد که ما باید در قالب شهرداری و شورای شهر حساسیت بیشتری نسبت به شفاف سازی اطلاعات پرسنل شهرداری داشته باشیم.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهوری به استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: ملقب شدن تبریز به عنوان شهر تمیز، از سوی رئیس جمهور حاصل تلاش پاکبانان و کارگران خدمات تنظیفی که باید از آنان تقدیر و قدردانی کنیم.

 

عبداله تقی پور در تذکر میان دستور جلسه صبح امروز شورای شهر تبریز با تبریک حلول ماه مبارک رمضان گفت: از تلاش همکارانم در شهرداری که شبانه روز در حال خدمت رسانی به شهروندان هستند سپاسگزارم.


او با بیان اینکه شهردار تبریز روز 19 فروردین وعده داده بود تا زمان حضور رئیس جمهور در تبریز پروژه میدان آذربایجان افتتاح خواهد شد گفت: تا این تاریخ این پروژه افتتاح نشده است و مشخص نیست چه زمانی این پروژه به بهره برداری خواهد رسید.


رئیس کمیسیون خدمات شهری با اشاره به مصوبه شورا در خصوص عدم نصب بنر و داربست در شهر تبریز گفت: در این مصوبه خواسته بودیم لااقل خود شهرداری از نصب بنر و داربست خودداری کند ولی همین الان در میدان ساعت تعدادی بنر با داربست توسط خود شهرداری نصب شده است.


این عضو شورای شهر با تاکید بر از دست رفتن فصل کاری در دو ماه گذشته گفت: با وجود اینکه بودجه با تاخیر ابلاغ شد ولی چهارچوب آن مشخص بود و شهرداری می توانست مقدمات مناقصات را انجام دهد. او افزود: پروژه هایی که در حال انجام است نتیجه عملکرد شورای چهارم و شهردار گذشته است ولی آنچه در کارنامه شورای پنجم لحاظ خواهد شد طرح های مصوب در بودجه سال 1397 است که هنوز برای آن کاری نشده است. تقی پور گفت: انتظار داریم شهردار تبریز در خصوص پروژه های مصوب شورا برنامه زمانبندی و اجرای آنها را اعلام کند.


او در بخش دیگری از سخنانش به بلاتکلیفی نیروهای شهرداری اشاره کرد و اظهار داشت: شهردار تبریز گفته بود در مدت سه ماه نیروهای شهرداری را بررسی و مدیران را منصوب خواهد کرد ولی هنوز انتصابات به پایان نرسیده است. تقی پور ادامه داد: نیروهای شهرداری جز دارایی های این سازمان هستند و حداقل وقتی از مدیریتشان برداشته می شوند لااقل بلاتکلیف نمانند و مشخص شود چه کار باید بکنند.


او در ادامه سخنانش از عدم اجرای تعهدات خدمات شهری منطقه 8 به متن قرارداد با خیریه تبریز انتقاد کرد و گفت: خیریه تبریز که از روشن دلان حمایت می کند در محل بیمارستان خیریه اقدام به ساخت بازارچه کرده ولی خدمات منطقه 8 به تعهداتش در انتقال دستفروشان به این محل کم کاری کرده و این مجموعه را بلاتکلیف گذاشته است.
تقی پور در پایان گفت: حق بیمه و پایان کار برخی پیمانکاران هنوز پرداخت نشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار