معاون فرهنگی، اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: 6 هزار و 667 مسجد در استان موقوفه منفعتی است که اسناد آن در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه کشور به ثبت رسیده است.
کد خبر: ۶۰۸۳۰۰
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶ 20 May 2018

به گزارش تابناک : حجت الاسلام جمال ایزدی، یکشنبه افزود: مساجد در مجموع وقف محسوب می شوند اما مساجدی که موقوفه منفعتی دارند، اسناد آن در سامانه جامع موقوفات ثبت شده و در این موقوفات، واقفان مسجد ملکی را وقف کرده اند تا عواید آن به ساخت مسجد اختصاص یابد.
وی اظهار کرد: در عین حال ممکن است مساجد وقف شده ای در استان باشد که هنوز اقدامات مربوط به ثبت آنها در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان انجام نشده باشد.
وی بیان کرد: این اداره کل متولی ساخت مساجدی است که زمین آن وقف شده یا هزینه های ساخت یک مسجد تامین شده اما مدیریت مساجد وقفی به لحاظ نرم افزاری و برگزاری برنامه های فرهنگی و رسیدگی به امور آن برعهده مرکز رسیدگی به امور مساجد است.
ایزدی با اشاره به کمبود مساجد در برخی نقاط استان گفت: لازم است واقفان در نقاط دورافتاده و محروم نسبت به وقف ملک برای ساخت اهتمام کنند که در این راستا مرکز مشاوره وقف در اداره کل اوقاف ایجاد شده و توصیه های لازم را به خیران نسبت به ساخت مساجد در نقاط کم برخوردار دارد.
وی شمار کل موقوفات ثبت شده خراسان رضوی در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه را 24 هزار و 218 موقوفه ذکر کرد.

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار