آیت الله سبحانی:
استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه با بیان اینکه همیشه باید کوشش کنیم از رسانه‌های مفید استفاده کنیم، گفت: اگر این روزها تلگرام را بستند، به حق، منطبق با آیه «فَلْيَنْظُرِ الْإِنْسَانُ إِلَى طَعَامِهِ» است؛ بنابراین نمی‌توان تلگرامی را که به بشر جنایت، کشتار، سرقت و عوامل بدکاری را می‌آموزد، به نام آزادی، آزاد گذاشت.
کد خبر: ۶۰۸۴۰۸
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸ 20 May 2018

به گزارش تابناک قم، آیت الله جعفر سبحانی در برنامه چشمه معرفت که از شبکه دو سیما پخش شد، در ادامه تبیین بحث انسان در قرآن به آیه ۲۴ سوره عبس «فَلْیَنْظُرِ الْإِنْسَانُ إِلَى طَعَامِهِ» اشاره کرد و گفت: قرآن در این آیه به انسان سفارش می‌کند به طعام خود دقت کند.

این مرجع تقلید افزود: بهداشت جهانی و وزارت بهداشت جمهوری اسلامی این مسئله را تبیین کند و در برنامه‌های خود به بیان «غذای حلال و مفید» و «غذای مضر» بپردازد.

آیت الله سبحانی در ادامه، روایتی از امام رضا(ع) را بیان کردند و افزودند: ایشان می‌فرماید: «اگر خداوند منان چیزی را از نظر خوردن و نوشیدن حلال کرده، در آن مصلحت شماست و اگر طعام و شرابی را حرام کرده، در آن ضرر است».

وی با بیان اینکه همه علوم به نفع بشر نیست، اظهار کرد: علم بر دو گونه است؛ علمی سازنده تمدن و علمی ویرانگر تمدن. علمی مایه سعادت بشر و علمی مایه بدبختی بشر می‌شود.

آیت الله سبحانی تصریح کرد: همانطور که غذای مضر برای بدن حرام است، دانش‌های مضر هم برای بشر و جامعه حرام است.

وی با تأکید بر اینکه خیال نکنیم برخی دانش‌ها به نفع بشر است، گفت: آن دانشی که با یک بمب، جهان را ویران می‌کند، این علم نمی‌تواند برای بشر سعادت آفرین باشد.

این مرجع تقلید افزود: همان گونه که در داروخانه‌ها، داروهای سمی را در اختیار همه افراد قرار نمی‌دهند، کتاب‌های گمراه کننده نیز نباید در اختیار جوانان و کودکان باشد. این مسئله منافات با آزادی بشر ندارد. البته بشر آزاد است اما نباید از آزادی علیه خود بهره بگیرد و فکر و عقیده خود را خراب کند.

وی با بیان اینکه همیشه ما باید کوشش کنیم از رسانه‌های مفید استفاده کنیم، گفت: اگر این روزها تلگرام را بستند، به حق منطبق با آیه «فَلْیَنْظُرِ الْإِنْسَانُ إِلَى طَعَامِهِ» است. بنابراین نمی‌توان تلگرامی را که به بشر جنایت، کشتار، سرقت و عوامل بدکاری را می‌آموزد، به نام آزادی، آزاد گذاشت.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار